С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
73 7 мар 2015, 23:59, 60559 прочитания

Маркетинг гуру ли е Кобилкина

Каква е историята зад популярността и търговския успех на сексоложката и защо индустрията за самопомощ ще заема все по-голямо място

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Колко струва Емил Конрад

Защо да се издържаш от интернет е сензация през 2015г. и може ли един "влогър" да е писател

11 фев 2015

Пипни ме тук, и тук

На тридневен курс по сексуално творчество с интересни упражнения и дори домашни

3 май 2012


Зала "София" в хотел "Кемпински" се пука по шевовете. Жени, седящи и правостоящи, различни по възраст, форма и обем, дошли да овладеят практиките на личното щастие и финансовия успех. Някои носят тефтери и записват прилежно всяка дума. Други са довели партньорите си, които преброяват с неудобство, че са малцинство в публиката, и въртят очи отегчено. Бройката от триста места отдавна е запълнена. Отпред на десетсантиметрови токчета е жената, която предизвиква цялото това вълнение - Наталия Кобилкина.

Тя представя новата си книга "Психология на изобилието", която обещава да научи хората "как да правят верния избор, как да управляват потока на парите, как да действат във вселенски мащаб и как да овладеят трансформиращата сила на любовта". Премиерата е всъщност лекция със свободен достъп, която синтезира поуките от книгата.


Урокът по изобилие съчетава съвети, които английският език обобщава с услужливата фраза common sense ("Първо, трябва да знаеш какво искаш. Да имаш голяма мечта. Да имаш последователност и дисциплина, за да я постигнеш") с други мотивиращо-красиви изречения ("Дайте си право да надскочите себе си", "Представете си, че сте архитектът на живота си"), мантри ("Сега всички да затворим очи и да кажем три пъти на глас: аз заслужавам най-доброто"), практични съвети ("Как да убедя мъжа ми да бъде по-романтичен", на което Наталия отговаря: "Ако искаш нещо, помоли го. Не му казвай "направи нещо романтично", а поискай от него нещо конкретно"), малко релаксираща музика, закачки с публиката, а накрая и опашка за автографи. 

Но ключовата реплика, която Наталия прошепва на своята публика по време на безплатната сесия, е: "Реалността не съществува, реалността е това, в което вярваш." Ключова, защото е вход към всички въпроси, които си задаваме - защо е пълна залата, защо е толкова популярна Кобилкина, каква е основата, върху която стъпва цялата индустрия за себепознание и самопомощ, и какви са причините тя да е във възход в България и по света.

Не е случайно, че с последната си книга напористата рускиня дава заявка, че сексологията е наука, тясна за амбициите й, и вече се е преориентирала към по-съвременното, широко и перспективно поле на лайф коучинга. Стреми се да се позиционира като универсален продавач на надежда. Каквото и да вярваш, че ти липсва, Наталия може да ти продаде решението. На визитната й картичка вече пише: мениджър, сексолог, семеен терапевт. В този ред.



"Графикът ми е запълнен до края на пролетта, практически нямам никакви свободни часове. Работя по 14 часа на ден и не мога физически да се справя с работата", изстрелва още в началото на разговора ни тя, потвърждавайки трансформацията си в бизнес дама. Месецът на любовта и следващият го женски празник са за Кобилкина като световното първенство за бирените компании - най-доброто време за продажби. Отрано е по сутрешните блокове, по-късно я чакат още интервюта, снимки и медийни изяви. Изчакваме търпеливо асистентката й да фиксира с лак косата й и да я увери, че изглежда добре, преди да минем по същество. Навън е студ и лед, но Наталия е с рокля без ръкави, тънък чорапогащник и ботуши до коленете. "За да бъдеш принцеса, първо трябва да изглеждаш като такава", е нейната философия, но за това по-нататък. На живо я няма телевизионната й усмивка, видът и тонът й са по-скоро делови, но го отдаваме по-скоро на опита й с медиите и рутината, с която вече подхожда към задачата. Още от тези първи моменти ти става ясно, че Наталия Кобилкина е завършен бранд и зад всичко, което казва и прави, има стройна концепция.

Хобито вече е бизнес


От по-малко от година терапевтката работи с бизнес и маркетинг консултант, който й помага да построи цялата стратегия на бизнеса си за личностно развитие и щастливи отношения. Развива голяма част от продуктите й, поема изцяло грижата за нейното онлайн присъствие (Facebook страница, YouTube и vbox канали, онлайн предаване). Преструктурира уебсайта й, автоматизира процеса по записване и продажби за обученията и семинарите, учи я как да ги ценообразува. Или както обобщава самата Наталия, превръща хобито й в бизнес. По думите й сега компанията се развива с бързи обороти и за няколко месеца е увеличила оборота си наполовина. "Мисля, че личи, че инвестирам много в това. Да направим красив сайт, да вземем най-добрите специалисти. Идеята е това да бъде нещо high level, но достъпно за хората", казва сексоложката.

Зад гърба й в момента има екип от 25-30 души, които се грижат в програмата й действително да няма пропуск. В него влизат маркетинг и бизнес консултанти, хора, които й помагат да организира семинарите си в България и по света и да управлява образа си в социалните мрежи, дизайнери и програмисти, които се занимават със сайта - основната й бизнес платформа, оператори, монтажисти и режисьори, които произвеждат съдържанието за онлайн предаванията й. Бизнес моделът й няма да работи без всички тези хора, категорична е Наталия и добавя мъдро: "Това е най-важното условие - да инвестираш в екипа си. Да инвестираш време, да инвестираш пари, да наемаш много квалифицирани кадри." Една голяма част от хората, които работят за нея, оказва се, са нейни бивши клиенти - посещавали са семинари, повярвали са в продукта и са поискали да останат. Такъв е случаят с дясната ръка и личен асистент на Наталия София, която се грижи за всекидневния контакт с клиентите и връзката с медиите. Работата на Наталия пък е да "бъде идеен вдъхновител", да има цялата визия за развитие и да управлява посоката, в която се движи нейният личен бранд.

А той вече наброява впечатляващо количество по брой и вид услуги и продукти. В началото бяха книгите, които вече са четири на брой. Партньорството й с българското издателство "Софтпрес" започва, когато Кобилкина става рекламно лице на поредицата на американската авторка на любовни романи Силвия Дей. После излиза първата й книга "69 съвета за секс", чиито продажби по оценката на издателството са впечатляващи за български автор. В рамките на няколко месеца тя е преиздадена три пъти. По данни на най-голямата верига книжарници "Хеликон" и четирите й книги неизменно влизат в топ 10 на най-продаваните заглавия. Най-дълго в класацията се задържа "Пътят на щастливата жена" (Colibri) - 11 седмици.

Книгите служат като вход към поредицата от обучения, семинари и курсове, внимателно сегментирани според аудиторията. Най-масовите й продукти са дневните и уикенд събития, най-често на тема секс и хармонични отношения,  на които се събират по 200 - 300 души и които обикновено струват 69 лева (сещате се). На същата цена се предлагат и онлайн обученията и уебинарите (онлайн презентации в реално време), в които Наталия се смята за иноватор на българския пазар. За да привлича посетители за този тип услуги, тя разчита най-вече на промоции, ваучери за подаръци и други търговски похвати от арсенала на сайтовете за групово пазаруване. Във Facebook страницата й има отделна секция месечни промоции, която води към сайта й и предлага да откриеш своето предназначение в живота или своята перфектна половинка само сега от 300 на 69 лева.

Друга техника, която от екипа й смятат, че много работи върху психологията на потребителите, е раздаването на съдържание със свободен достъп. "Едно от нещата, в които вярваме, са безплатните продукти", обяснява и самата Наталия. "Правим огромно количество безплатни семинари, уебинари, лекции. За мен е важно хора, които нямат в момента възможност или не припознават, че за тях това би било интересно, да дойдат да проверят какво е това и дали ще им хареса. Като тестдрайв на кола - да дадеш на човек опция да изпробва този продукт. По нашата статистика хора, които са били на безплатни събития, почти винаги се връщат."

Основният и най-популярният й канал за разпространение на това съдържание е Facebook. Там нейните последователи наброяват 236 хиляди, а според оценката на онлайн консултанта й Стилиян Запорожанов постовете на Наталия достигат до около 2 милиона души. Той твърди, че това се постига с всекидневни усилия и непрекъснат поток от съдържание в най-различни форми - положителни статуси и картинки, видеа, уебинари и т.н. Facebook реклама използват само за да промотират записванията за конкретен курс. "Тя споделя своята философия за живота там, мотивира, вдъхновява, обучава и това прави онлайн връзката с потребителите толкова силна. В социалните мрежи човек резонира с друг човек, не с лого или компания", добавя Запорожанов.

Нишата, в която бизнес консултантите й биха искали да се развива Кобилкина обаче, са по-премиум продуктите. В момента те биват няколко вида: VIP тренинги (например за гейши или за мъже как да съблазняват жени - 450 лева), лични и skype консултации (120 лева на час), екскурзии до екзотични дестинации ала "Яж, моли се и обичай", съчетани с тренинги (варират между 400 евро и 3500 евро). Отделно компанията й си партнира и с агенция за запознанства, на която води клиенти.

Най-мащабният бизнес проект на Кобилкина в момента обаче е Академията за треньори. Нещо като магистратура в школата на терапевтката, в която тя хем предава знанието си на други срещу 2000 лева, хем подготвя треньори за свои наследници, които да развиват философията за самопомощ под нейния бранд. "В България тази ниша е празна. Сравнявам с Русия, Англия и Америка, където има милиони семинари. Тук има около десет, което е нищо. Тогава се замислих, че знания, които аз имам като система, тъй като преподавам от 15 години, мога да предам на хора и те могат да работят", разказва Кобилкина. "Не изисквам психологическо образование, но винаги казвам, че ако искат сериозно да се занимават с тази работа, трябва да завършат. От нашата първа академия много хора тръгнаха да учат психология и в момента се обучават", добавя сексоложката, която сама е завършила Научноизследователския институт по семейна системна психотерапия и медицинска психология в Русия и има диплома по психология на бизнеса. Тя лично подбира хората, които да обучава, и ги поставя в условия на глад и забрани за алкохол и цигари, докато тече академията. Тя е разделена на няколко модула, като едно от упражненията е поне веднъж да се изложат на публично място, за да се научат как да се справят със стрес, напрежение, негативни реакции на публиката и т.н. Изпитът им също се излъчва лайв в YouTube. Засега тя не смята, че те могат да работят с нейния успех без нейното физическо присъствие, но смята, че е въпрос на време.

Защото целта на това усилие в крайна сметка е Кобилкина да излезе на глобалния пазар и да се премести да живее в Лондон. Защо там? "Лондон е красив. На мен ми е важна тази красота, този мащаб, тази аристократичност. Дали ще стане - не знам, но човек трябва да пробва", обяснява тя. Затова и учи активно английски език и подготвя пускането на превода на книгата си в Amazon. Таргетът й в чужбина засега са предимно българи, които живеят там, но в Англия е открила потенциал и в голямата група на руски говорещи хора. "Екипът ми знае, че когато нещо измисля, те трябва да намерят начин то да стане. Наясно са, че за мен няма невъзможни неща и ги мъча, докато станат възможни", е философията, която стои зад голямата амбиция на Наталия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Съоснователят на "Телерик" ще открие конференцията "Образование за бъдеще" Съоснователят на "Телерик" ще открие конференцията "Образование за бъдеще"

Светозар Георгиев ще зададе посоката на конференцията с първата лекция на 23 ноември

15 ное 2018, 2794 прочитания

Ректорът на варненския ТУ ще бъде отстранен заради плагиатство 3 Ректорът на варненския ТУ ще бъде отстранен заради плагиатство

Случаят е без аналог и според МОН трябва да послужи за пример в академичните среди

9 ное 2018, 3699 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Сбогом на магията

Почина един от най-известните фентъзи автори и гениален хуморист - Тери Пратчет

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Нов вицепремиер в кабинета; ЕК срещу Италия заради бюджета

Емисия

DAILY @7PM // 21.11.2018 Прочетете