Предприемачи и идеалисти

От онлайн платформа за сексуално образование до програмиране за първолаци, социалните предприятия запълват дупки в образователните системи

Там, където класическото образование не успява, трябват иновации. А никой не е по-добър в експериментите с новото от предприемачите. В последните години на Запад, а и в много други части от света, стартират нов тип организации, които се превръщат в двигател на промяната на иконономически и социални модели във всякакви сфери на обществото. Това са социалните предприятия - компании, които комбинират идеалната си цел с дългосрочен бизнес модел. За разлика от обикновените неправителствени организации (НПО), те не разчитат само на грантове и дарения, а изграждат модел на финансова устойчивост като продават услугите си. За разлика от класическите бизнеси обаче, не целят да максимизират своята печалба, а да изпълнят социалната си мисия. Четири такива проекта - всичките в сферата на образованието - представиха в понеделник организаторите от фондация Reach for Change в Дома на Европа. Всяка една от идеите или попълва празнина в класическата програма на училищата, или се опитва да излезе от утъпканите пътеки и да предложи алтернатива.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове