Във виртуалния свят на математиката

БАН пуска нов безплатен инструмент за онлайн решаване на задачи

Тони Чехларова от БАН представи новата платформа в сряда пред Института за прогресивно образование
Тони Чехларова от БАН представи новата платформа в сряда пред Института за прогресивно образование
Тони Чехларова от БАН представи новата платформа в сряда пред Института за прогресивно образование    ©  Цветелина Белутова
Тони Чехларова от БАН представи новата платформа в сряда пред Института за прогресивно образование    ©  Цветелина Белутова

Ротация, централна симетрия, паркетиране... само от прочитането на тези математически понятия тези, които не са "изяли" поне няколко сборника със задачи в гимназията, ги побиват тръпки. "На моята леля само това единствено математическо понятие приличаше на стонога, а представете си как би й изглеждала цялата математика", ако цитираме Бранислав Нушич.

Вероятно така се чувстват и повечето ученици - резултатите от изпитите по математика след седми клас тази година показват, че средното ниво на българските ученици пада - 27.5% от явилите се са получили слаба оценка. От друга страна пък, успехите на състезатели от България на международно ниво продължават. Всичко това се случва в момент, в който познанията и разбирането на математика и природни науки стават все по-ценен ресурс за поколението, което утре ще стане част от "икономиката на знанието".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nixonanim avatar :-?
    Nixonanim
    • - 3
    • + 6

    Инициативата е хубава, но обречена на провал по една проста причина - нито едно дете или ученик надали ще я ползва редовно (освен може би бъдещите математици и програмисти). Някой ден, може би не скоро, но надявам се все пак някога, учените от БАН ще разберат, че игрите са малко повече от математически формули и алгоритми, визуализирани по най-лесния за тях начин. И тогава може и да помислят за съвместна работа с някой дизайнер на интерфейси, илюстратор а защо не и арт директор, за да направят нещо, което масово децата наистина да отворят и използват. Дано денят дойде по-скоро все пак :)

    Нередност?
  • 2
    double_check avatar :-|
    double_check
    • - 1
    • + 5

    Харесва ми идеята за задачи с отворен отговор, но при сегашната тестова система за решаване на задачи на килограм за единица време, не виждам как може да се приложи.
    Повече мислене, по-малко дресировка - това е необходимо на обучението по математика и това разбрах като послание на г-жа Чехларова. Дано да успее да убеди и колегите си, като започне от математическите гимназии. И там положението не е розово, а постигнатите резултати са вследствие на усвояване на шаблони.

    Нередност?
  • 3
    danielcho avatar :-|
    Даниел Чо
    • + 1

    Системата е добра, но не изглежда напълно разработена. Графичният дизайн е от преди 10 години и система дава свои собствени задачи, навместо да следва детето. Примерно, ако реша 1 задача правилно, как ще знам с какво да продължа? Съвсем сериозно: в системите за учене онлайн, винаги трябва да е ясна следващата стъпка в интерфейса.
    Между другото, изпълнението в Джава е бавно - компютърът ми с 8ГБ памет и силен процесор не може да покаже графиките плавно. За примери за пълен продукт, моле вижте: Уча.се, Дуолинго, bg.khanacademy.org , Корсера и други.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал