С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 дек 2015, 18:39, 10406 прочитания

Със сърце и ръце

Зад възхода на базарите се оформя физиономията на прохождаща творческа индустрия в България, както и публика с вкус и отношение към местното производство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Каква е ползата за авторите

От другата страна на щандовете, при авторите, които се вълнуват още повече от срещата си с публиката, базарите предлагат няколко различни типа възможности в зависимост от това на какъв етап от развитието си е техният продукт или марка. Едни присъстват на тези събития по-скоро с маркетингова цел - повече хора да научат за работата им, други търсят конкретен търговски ефект от участието си и за тях това е един от най-силните канали за продажби, трети се интересуват от възможността за обратна връзка от публиката, четвърти са любопитни за контакти и работа с други бизнеси. А някои успяват да извличат от появата си всички тези неща накуп.

Организаторите наблюдават, че в процеса на участието си в базари много от авторите са се научили да се промотират по-добре, да инвестират в по-добри опаковки и етикети, да мислят върху представянето си, както и да внимават да не преекспонират присъствието си. "В емоционален план поне за мен базарите са винаги трудни, понеже като повечето творящи и аз съм доста интроверт", споделя авторът на продуктите на "Бяла лодка" Ася Колева-Стоянова. "Но се боря с това и се уча да заставам зад нещата, които правя. Но пък също така е невероятно хубаво, защото се срещаш с хора, които обичат нещата ти и искрено се вълнуват да се запознаят с теб на живо. Виждаш реакциите на други, които срещат продуктите ти за пръв път. Срещите с децата пък са просто отделна тема - да видиш как искрено се радват на нещо, което си направил. Това е храна за душата."


За Милица Зикатанова, която заедно със семейството си управлява малко предприятие за вино и селски туризъм Villa Melnik, най-ценното в участието на базари е възможността да намериш и опознаеш точната си аудитория. "Това са хората, които пътуват, които се интересуват от винен туризъм и натурални продукти и за нас е важно те да ни познават. Те наистина ценят да видят, че продуктът идва от природата и че някой е вложил труд и усилия в него", добавя тя.

А Албена Георгиева от семейното стопанство "Златна нива", което се е специализирало в отглеждането на киви, казва, че базарите са стимул за малките производители да не се отказват. "Всички ние работим и нещо друго, за да можем да се издържаме, и базарите ни дават смисъл да продължаваме да работим. Другото е, че се легитимираме пред клиентите, за които не сме анонимни. И, трето, получаваме обратна връзка, защото за малкия бизнес това е много важно", обяснява Георгиева.

Не на последно място за творците срещите с други креативни хора са източник на вдъхновение и бъдеща работа. Оттам изникват съвместни идеи и бизнес начинания - илюстратори започват колаборации с марки за дрехи и шапки или брандове (например натурална козметика и чорапи) решават да комбинират продуктите си в специални пакети, за да ги продават заедно.



Пък и както казва Ася Колева-Стоянова: "Действа мотивиращо да видиш и други луди хора, които са тръгнали да правят от нищо нещо със сърце и ръце."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

И адвокати за всички! 1 И адвокати за всички!

Американският адвокат Фред Рууни, наречен "Бащата на правните инкубатори", и неговият принос в обучението на юристи за социални каузи

17 яну 2020, 8628 прочитания

Чешкият акционер в Le Monde не гарантира независима журналистика 1 Чешкият акционер в Le Monde не гарантира независима журналистика

Доверието между ръководство и редактори във френския вестник все повече намалява

22 сеп 2019, 2677 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 13638 прочитания

28 фев 2020, 4455 прочитания

28 фев 2020, 2692 прочитания

28 фев 2020, 2293 прочитания

28 фев 2020, 1780 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Цацаров атакува отпадането на давността за престъпления на комунизма в КС

Според главния прокурор измененията в Наказателния кодекс противоречат на принципа на правовата държава и дискриминират граждани на политически принцип

Още от Капитал
Еднопосочен билет към енергийната борса

Новото поетапно освобождаване на пазара повдига много въпроси и дава малко отговори

Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10