Един ден на технологичния директор в училище

Технологиите вече са инструмент в образованието и някои училища започват да инвестират в учители, които изследват и внедряват модерни практики

Дайте на учениците си проблеми, които да решат, и ги оставете да се справят сами, посъветва Браян Л. Милър на конференцията "Иновации за по-добро образование"
Дайте на учениците си проблеми, които да решат, и ги оставете да се справят сами, посъветва Браян Л. Милър на конференцията "Иновации за по-добро образование"
Дайте на учениците си проблеми, които да решат, и ги оставете да се справят сами, посъветва Браян Л. Милър на конференцията "Иновации за по-добро образование"    ©  Надежда Чипева
Дайте на учениците си проблеми, които да решат, и ги оставете да се справят сами, посъветва Браян Л. Милър на конференцията "Иновации за по-добро образование"    ©  Надежда Чипева

Темата накратко

Технологиите вече са неизменна част от живота на хората и няма как да не влязат и в образованието. Затова, вместо училищата да се съпротивляват срещу използването им, по-умно би било да разберат как да ги използват в полза на учителите и учениците си. В много развити държави вече съществува позицията технологичен директор на училище. Той изследва влиянието на технологиите в преподаването и ученето, търси добри практики според нуждите на училището, както и начини да се внедрят в учебната програма, и помага на свои колеги да разчупят часовете си. Скоро 20 български учители ще започнат обучение за технологични директори в САЩ по програма на фондация "Америка за България".

"Един ден реших да занеса два нови робота в предучилищния клас на учителка, която не искаше да използва технологии. Страхуваше се и смяташе, че те изключват екипната работа. Търсих начин да преодолея тази стена. Занесох роботите неразопаковани и казах, че искам да ги оставя там за две седмици, за да видя какво ще направят децата. Учителката не трябваше да прави нищо, но твърдеше, че децата няма как да се справят. След две седмици 4-5-годишните ученици бяха направили лабиринт и бяха програмирали единия робот да търси другия. Заедно. Учителката разказа, че ги е оставила сами да разберат как да стигнат до решението и е била изненадана колко ангажирани са били. За мен това беше моментът, в който тя разбра, че технологията може да направи нещо за учениците й, което вероятно тя не може, но има как да използва в помощ на преподаването си. Сега тази учителка е ментор на останалите си колеги в ефективното използване на технологии."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    едновремешната училищна библиотекарка... незнам дали ги има още по училищата тез лелки, ама техната позиция е най-подходяща за целта... не е даскала по айти, ми на училището айти директора - контролира информацията, следи за сигурността и поддръжката на мрежите и хардуера, администрира училищния уебсайти акаунтите на ученици и учители, кооридинира свързаността с други мрежи и системи... и прочее

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал