Колко е важно да можеш да спориш

Състезанията по дебати тепърва навлизат в България, но образователният им потенциал е огромен

Главен арбитър на третото международно състезание по дебати в София беше световната шампионка Десислава Кирова
Главен арбитър на третото международно състезание по дебати в София беше световната шампионка Десислава Кирова
Главен арбитър на третото международно състезание по дебати в София беше световната шампионка Десислава Кирова    ©  Себастиана Силвестър
Главен арбитър на третото международно състезание по дебати в София беше световната шампионка Десислава Кирова    ©  Себастиана Силвестър
Темата накратко:

- Дебатите постепенно си пробиват път и в България и вече се провеждат редовни национални и международни състезания.

- Макар все още да не са достатъчно популярни в училищата, тренировките по дебати могат да развият ключови компетенции, включително публично говорене и комуникационни умения.

- Още по-важно е, че дебатите развиват логическото мислене, способността за изграждане и защита на аргументирана позиция - все неща, които генерално липсват в българското образование.

"Тази камара съжалява, че опитът за военен преврат в Турция е неуспешен", обявява Десислава Кирова от катедрата, а в залата като че ли изненадани няма. Очакванията за финалната тема на третото поредно издание на международното състезание по дебати Sofia Open 2016, организирано от Асоциация "Дебати София", са тя да следва именно актуалните събития. Малко преди обед миналата неделя, когато десетките млади дебатьори от 13 различни страни чуват думите на главния арбитър, опитът за метеж в югоизточната ни съседка още не е свършил, а светът все още не знае какво щеше да последва след него.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 2

    Ето и как ще преминава часът по дебати:

    "Добър ден ученици. Отворете си тетрадките. Заглавие - структура на дебата. Първа точка - ..."

    След 40 минути на счупени ръце всички са доволни, а най-вече учениците, които не са писали тайно.

    Защо ни трябват допълнителни предмети за нещо, което и без друго трябва да се случва в почти всеки час?! Дискусионната форма може да обхване поне 30% от материала, преподаван в училище. Абсолютно безсмислено е да се товари материала по история с подобни неща, които трябва да се практикуват, вместо да се преподават.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал