Борбата е за всяко дете

България има растящ проблем с отпадането на ученици от училище, който хвърля дългосрочна сянка върху икономиката ни


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1
    • - 1
    • + 3

    Борете се - само че накрая пак ще дойдат държавни поръчки, които ще бъдат дадени на "нашите хора", лошо изпълнени и с прибрани комисиони. И народа като гледа този сериал всекидневно в един момент му писва, събира бохчите и домочадието и отива да чака автобус 84.

    Нередност?
  • 2
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel
    • - 1
    • + 4

    Цитат: "...Според данните на НСИ двете основни причини за отпадане от образованието са заминаване в чужбина - което се увеличава през 2015 г., и семейни фактори като бедност..."

    Значи ние сме в челните редици по присвояване на европейски средства, някои слуги на господарите пътуват и харчат все повече пари в чужбина, безработицата била все по ниска, но видите ли емиграцията от България се увеличавала. Най-вече на образовани млади хора, които там ще се оженят и никога няма да се върнат. Браво на Бойко и обслужваните от него олигарси. Икономията от мащаба, която някой му внуши да стимулира, накрая ще доведе до там, че българите ще бъдат прогонени от България. И кой ще дойде на тяхното място - руснаците! Явно това е плана. Затова и Бойко така усърдно изсипа основните европейки пари в София.

    Нередност?
  • 3
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi
    • - 3
    • + 1

    Всеки що годе интелигентен човек ще гледа да се махне от тука - за толкова години все още по-голямата част от населението работи на фиктивни договори. Работните места дори и да изискват квалификация и определени специфични умения биват запълвани с хора, които въобще са на светлинни години от тях. Това обаче не е свързано с липса на кадри, а с пестене на средства. При това по личното ми наблюдение средствата, които икономисват (ако въобще се постига някакво пестене по този начин) са незначителни. Не ми се разправя сега за изтъкваните доводи за тази политика, но тя е от рода на "къде ще вземеш повече" - е рано или късно се намира все някъде...

    Нередност?
  • 4
    potrebitel3 avatar :-|
    potrebitel3

    " липса на работа с родителите."

    Оставете на мира родителите.
    проблемите с нежеланието на дете да ходи на училище на първо място са в училището.

    Тази година хубавицата каза, че ще навакват в НОВ ЗАДЪЖИТЕЛЕН ЗА ДЕЦАТА(?) СИП в 7 клас грешките в програмите по история (лисвало средновековие) и география (Европа)

    Проблемът не е в предмета а в начина на мислене е в начина на мислене: всяка грешка на чиновници се решава с "преструктуриране" на учебно съдържание, вмсто с уволннение на вииновните.

    Не е възможно да имаш 10 предмета с 6 варината всеки за 11 класа = 660 учебника за СОУ и да контролираш каквото и да било!

    Просто има граници на уважение към детето и родителите и те са минати. За всяка гавра с децата от МОН веднага се намесват лица, които твърдят, че не се работи с родителите.

    Стига с тая работа с родителите, тях същата система вече ги изпусна.

    Какво искате от тях, да станат частни учители по всичко?

    Какво значи да караш родител да решава квадратни уравнения ли? И химични формули?

    Такава работа ли ще правите? Луди ли сте?

    След работа - почивка! Така и детето, трябва да учи само в училище (т.е. безплатна нормална занималня в училище до 8 клас поне), а след това почивка и общуване със семейството.


    Нередност?
  • 5
    potrebitel3 avatar :-|
    potrebitel3

    "Очевидно в тези училища има някакъв системен проблем и там не с.."

    Ами няма системен проблем, просто там остават некласираните. Ако събереш всички отхвърлени в различни калсирания се получава това.

    Няма системен проблем в тези училища, а в главата на тези, които класират и разкарват децата из целия град.

    Така никога не се развива елементарен патриотизъм и грижа дори за родния квартал, защото твоето училище не е там .

    ДЕЦАТА НЕ СА КЛАСИРАНИ В СОБСТВЕНОТО СИ РАЙОННО УЧИЛИЩЕ.

    Авторите на проблема се наричат КМЕТОВЕ.

    Нередност?
  • 6
    potrebitel3 avatar :-|
    potrebitel3
    • - 1

    Дете което се готви за изпити в 3, и 4 клас за 4 клас и в 5, 6, и 7 клас за 7 клас няма много време да е нормално.

    Учител влиза на първа родителската в 5 клас и ВЕДНАГА ЗАПЛАШВА РОДИТЕЛИТЕ с важността на подготовката на изпита след 7 клас!

    3 години само за това се говори. ОТВРАТИТЕЛНО Е!

    За какви деца, какво детство, за какви НПО-та може да става дума. Министерството се подиграва с всички ...

    Това не е образование, а контрол на възрастното население чрез държане като заложници на децата. Фактът че е необходимо НПО (каквото и да е) в такъв мащаб не е път за решение, както си мисли автора, а признак на пълзящ фашизъм!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал