Образователната революция на Каталуния

Испанската провинция започва мащабна реформа на училищата си, за да подготви учениците за 21 век

Директорът на Escola Nova 21 Едуард Валори иска реформата да мотивира и овласти различните участници, които да постигнат промяната в образованието.
Директорът на Escola Nova 21 Едуард Валори иска реформата да мотивира и овласти различните участници, които да постигнат промяната в образованието.
Директорът на Escola Nova 21 Едуард Валори иска реформата да мотивира и овласти различните участници, които да постигнат промяната в образованието.    ©  Николай Ников/Иван Кондев за Teach For All
Директорът на Escola Nova 21 Едуард Валори иска реформата да мотивира и овласти различните участници, които да постигнат промяната в образованието.    ©  Николай Ников/Иван Кондев за Teach For All

ТОП 10 умения за 2020 г.

1. Комплексно решаване на проблеми

2. Критично мислене

3. Креативност

4. Управление на хора

5. Координация с други

6. Емоционална интелигентност

7. Възможност за преценка и взимане на решения

8. Нагласа на помагаш и да си кооперативен

9. Умения за преговори

10. Когнитивна гъвкавост

Източник: Световен икономически форум

Училища, в които децата общуват повече помежду си, отколкото с възрастните. Класни стаи, в чийто център не е един човек, който говори пред другите. Пространства за работа в екип, за експерименти, за разясняване на теми, за писане. Преподаване, което развива ценни за живота умения. Без фиксирани учебни часове и традиционни предмети, но с проекти и инициативи, в които учениците използват знанията си. Измерване на резултатите не с оценки, а с ученически портфолиа и критерии, фокусирани върху развитието на умения, а не наизустяването на теория.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    knb avatar :-|
    Кнб
    • - 3
    • + 2

    Да не се заблуждаваме. Децата на богатите не са в тези училища а в религиозни училища на Опус Дей, където режима е близък на нащите соц училища. Кой знае колко религия не учат. Тези забавачки, които предлагат по финландски образец са за останлите, за да могат да се дресират послушни граждани със самочувствие и чувство за дълг, т.е. с чувството че дължат. И наистина в повечето случаи ще дължат, пък ако ще само парите за раждането си. Не случайно във финландия обсъждат универсална заплата: взимат ти всичко и ти плащат само пари дето аха да достигнат за храна и дрехи . Е само докато не вземеш да си намериш работа. Е и друг факт от Финландия -- най-много се самоубиват.

    Нередност?
  • 2
    kalnik avatar :-|
    Калник
    • + 4

    До коментар [#1] от "knb":

    Чак пък най-много да се самоубиват...:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate

    Нередност?
  • 3
    rudeboy avatar :-|
    Antonio

    До коментар [#1] от "knb":
    Изобщо не става въпрос за бедни и богати, а за моралните ценности на обществото. Закони, ред, правила, култура, всичко е отражение на обществото. Това, какво са успяли да придобият децата в училище, е това което им остава за цял живот. Не говоря за общите предмети, а за социалните и морални качества които придобиват. Колкото и да си се изучил, примерно по химия, липсва ли ти морал и ценности се самоизключваш от обществото. Всяка държава (общество) си има своите различни характеристики и това е тяхната идентичност.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал