Дискретният туристически бум в София

Столицата преживява разцвет на посещенията от чужденци заради интензивната конкуренция между нискотарифните компании RyanAir и WizzAir

RyanAir има амбициозния план да достигнe 1.7 млн. пътници на година в полетите си от и до София през 2017г.
RyanAir има амбициозния план да достигнe 1.7 млн. пътници на година в полетите си от и до София през 2017г.    ©  Надежда Чипева
RyanAir има амбициозния план да достигнe 1.7 млн. пътници на година в полетите си от и до София през 2017г.
RyanAir има амбициозния план да достигнe 1.7 млн. пътници на година в полетите си от и до София през 2017г.    ©  Надежда Чипева

Темата накратко

София изживява туристически разцвет през последните месеци заради интензивната конкуренция между нискотарифните компании RyanAir и WizzAir.

Основна и растяща група гости на столицата са млади хора от европейски страни на възраст между 20 и 30 години.

Градът се оформя като целогодишна туристическа дестинация, което дава на бизнеса шанс за постоянен обем работа и възможност да планира по-добре.

Петък, 11 часа преди обед. Ноемврийското слънце е необичайно приветливо, а пред Съдебната палата в центъра на София гъмжи от хора. Тълпата е шарена като реклама на Benetton и шуми на различни езици. Скандинавки с бебешки колички. Прегърнати възрастни двойки, увити в шаловете си. Доброволците от Free Sofia Tour се повдигат на пръсти, за да преброят туристите. Бързо успяват да ги разпределят в няколко групи. Всяка от тях, с размерите на училищен клас, поема на своята първа среща със София.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал