Дискретният туристически бум в София
Столицата преживява разцвет на посещенията от чужденци заради интензивната конкуренция между нискотарифните компании RyanAir и WizzAir


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
София изживява туристически разцвет през последните месеци заради интензивната конкуренция между нискотарифните компании RyanAir и WizzAir.Основна и растяща група гости на столицата са млади хора от европейски страни на възраст между 20 и 30 години.
Градът се оформя като целогодишна туристическа дестинация, което дава на бизнеса шанс за постоянен обем работа и възможност да планира по-добре.
Петък, 11 часа преди обед. Ноемврийското слънце е необичайно приветливо, а пред Съдебната палата в центъра на София гъмжи от хора. Тълпата е шарена като реклама на Benetton и шуми на различни езици. Скандинавки с бебешки колички. Прегърнати възрастни двойки, увити в шаловете си. Доброволците от Free Sofia Tour се повдигат на пръсти, за да преброят туристите. Бързо успяват да ги разпределят в няколко групи. Всяка от тях, с размерите на училищен клас, поема на своята първа среща със София.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
31 коментара
Номерът с превръщането на София в популярна туристическа дестинация, е да предложиш такъв продукт, че тези хора да се върнат ОТНОВО, така както правят комшиите от Гърция или Турция например. За съжаление обаче, с всеки излитащ полет от миризливата барака, наречена Терминал 1, ми се налага да слушам майтапи и подигравки с България от чужденци, които май няма да се излъжат да стъпят втори път на българска територия...
И двете нискотарифни компании печелят клиентите си в нискобюджетни клиенти - мади хора и пенсионери.Те не харчат парите си по скъпи заведения и развлечения,но я се опитайте в час пик да хапнете нещо по Витошка,туристите скакалци са ни изпреварили вече.
Няма лошо в това,защото ,особено сред младите туристи , има и любознателни хора,които ,връщайки се в страната си,правят реклама от уста на уста.
Жалко е,че обичайните туристи от Израел са все по-малко.
Друга причина за есенния бум на туристи е и несигурната обстановка в Турция.
До коментар [#1] от " karen_walker ": То понеже Лутън е цвете....
Мисля си от 5г защо ме пуснаха Варна и Бургас на ниско тарифни авиокомпаний през зимния сезон за алкохолен туризъм. Стоварваш ги в петък вечер,уелкъм дринк и ги пускаш по трасето в неделя вечер гудбай дринк и на самолета.Целогодишен туристически сезон.
Хубаво би било общината да наеме няколко чуждестранни професионалиста в туристическия маркетинг, които да подготвят подходящ план за брандиране на София. Не трябва аматьорски да се подхожда от това какво ни се иска да бъде, а какво е възможно при настоящите дадености на София.
До коментар [#6] от " Ал Бънди ": Това освен едни усвоени пари, я друго едва ли ще резултира.
Ох, де да беше този Растеж на чуждите туристи не от двете нискотарифни авиокомпании ,а по линия на редовните полети.Или недай си Боже от бизнес гости ?! Ох, де да имаха нашите БГ-Авиопревозвачи по- голям пазарен дял в този разтящ авиотрафик ?! Защо не и по линия на нискотарифните превози.Нали знаете ,че 30 % от чек-листата на разходите на чуждите туристи у нас отиват за авиотранспорт ,т.е. отиват при двете чужди нискотарифни авиокомпании. Ох, докога ще разчитаме на ниските цени и на нискомаржиналните целеви аудитории туристи. Има и още ОХ ,господа от Капитал ,но да оставим за друг път
Дано железният закон на свободния пазар проработи и след като имаме увеличено търсене да се увеличи и предлагането на въпросните туристически стоки и услуги. Защото всеки, който е бил на запад от Сърбия знае, че в София няма нищо туристическо освен хубавите (отвън) цървки, където чужденците се снимат.
Откъм туристически артикули (магнити, картички, сувенири, дрехи) София изглежда като тъпо заспало балканско село в сравнение с Будапеща и Прага, например.
Последния път като минах през летище София, в тоалетните нямаше вода и миришеха. А това е първото впечатление на чужденците от България.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.