Дискретният туристически бум в София

Столицата преживява разцвет на посещенията от чужденци заради интензивната конкуренция между нискотарифните компании RyanAir и WizzAir

RyanAir има амбициозния план да достигнe 1.7 млн. пътници на година в полетите си от и до София през 2017г.
RyanAir има амбициозния план да достигнe 1.7 млн. пътници на година в полетите си от и до София през 2017г.
RyanAir има амбициозния план да достигнe 1.7 млн. пътници на година в полетите си от и до София през 2017г.    ©  Надежда Чипева
RyanAir има амбициозния план да достигнe 1.7 млн. пътници на година в полетите си от и до София през 2017г.    ©  Надежда Чипева

Темата накратко

София изживява туристически разцвет през последните месеци заради интензивната конкуренция между нискотарифните компании RyanAir и WizzAir.

Основна и растяща група гости на столицата са млади хора от европейски страни на възраст между 20 и 30 години.

Градът се оформя като целогодишна туристическа дестинация, което дава на бизнеса шанс за постоянен обем работа и възможност да планира по-добре.

Петък, 11 часа преди обед. Ноемврийското слънце е необичайно приветливо, а пред Съдебната палата в центъра на София гъмжи от хора. Тълпата е шарена като реклама на Benetton и шуми на различни езици. Скандинавки с бебешки колички. Прегърнати възрастни двойки, увити в шаловете си. Доброволците от Free Sofia Tour се повдигат на пръсти, за да преброят туристите. Бързо успяват да ги разпределят в няколко групи. Всяка от тях, с размерите на училищен клас, поема на своята първа среща със София.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
31 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 39
    • + 31

    Номерът с превръщането на София в популярна туристическа дестинация, е да предложиш такъв продукт, че тези хора да се върнат ОТНОВО, така както правят комшиите от Гърция или Турция например. За съжаление обаче, с всеки излитащ полет от миризливата барака, наречена Терминал 1, ми се налага да слушам майтапи и подигравки с България от чужденци, които май няма да се излъжат да стъпят втори път на българска територия...

    Нередност?
  • 3
    cara_mia avatar :-|
    Cara Mia
    • - 4
    • + 37

    И двете нискотарифни компании печелят клиентите си в нискобюджетни клиенти - мади хора и пенсионери.Те не харчат парите си по скъпи заведения и развлечения,но я се опитайте в час пик да хапнете нещо по Витошка,туристите скакалци са ни изпреварили вече.
    Няма лошо в това,защото ,особено сред младите туристи , има и любознателни хора,които ,връщайки се в страната си,правят реклама от уста на уста.
    Жалко е,че обичайните туристи от Израел са все по-малко.
    Друга причина за есенния бум на туристи е и несигурната обстановка в Турция.

    Нередност?
  • 4
    kireto avatar :-P
    Кирето
    • - 7
    • + 32

    До коментар [#1] от " karen_walker ": То понеже Лутън е цвете....

    Нередност?
  • 5
    nogica avatar :-P
    nogica
    • - 3
    • + 36

    Мисля си от 5г защо ме пуснаха Варна и Бургас на ниско тарифни авиокомпаний през зимния сезон за алкохолен туризъм. Стоварваш ги в петък вечер,уелкъм дринк и ги пускаш по трасето в неделя вечер гудбай дринк и на самолета.Целогодишен туристически сезон.

    Нередност?
  • 6
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • - 5
    • + 32

    Хубаво би било общината да наеме няколко чуждестранни професионалиста в туристическия маркетинг, които да подготвят подходящ план за брандиране на София. Не трябва аматьорски да се подхожда от това какво ни се иска да бъде, а какво е възможно при настоящите дадености на София.

    Нередност?
  • 7
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic
    • - 3
    • + 9

    До коментар [#6] от " Ал Бънди ": Това освен едни усвоени пари, я друго едва ли ще резултира.

    Нередност?
  • 8
    ned1416126190382382 avatar :-|
    Димитър Семерджиев
    • - 29
    • + 6

    Ох, де да беше този Растеж на чуждите туристи не от двете нискотарифни авиокомпании ,а по линия на редовните полети.Или недай си Боже от бизнес гости ?! Ох, де да имаха нашите БГ-Авиопревозвачи по- голям пазарен дял в този разтящ авиотрафик ?! Защо не и по линия на нискотарифните превози.Нали знаете ,че 30 % от чек-листата на разходите на чуждите туристи у нас отиват за авиотранспорт ,т.е. отиват при двете чужди нискотарифни авиокомпании. Ох, докога ще разчитаме на ниските цени и на нискомаржиналните целеви аудитории туристи. Има и още ОХ ,господа от Капитал ,но да оставим за друг път

    Нередност?
  • 9
    bilbo avatar :-|
    Сашо
    • - 11
    • + 21

    Дано железният закон на свободния пазар проработи и след като имаме увеличено търсене да се увеличи и предлагането на въпросните туристически стоки и услуги. Защото всеки, който е бил на запад от Сърбия знае, че в София няма нищо туристическо освен хубавите (отвън) цървки, където чужденците се снимат.
    Откъм туристически артикули (магнити, картички, сувенири, дрехи) София изглежда като тъпо заспало балканско село в сравнение с Будапеща и Прага, например.

    Нередност?
  • 10
    provadiiski avatar :-|
    Chi Cho
    • - 5
    • + 34

    Последния път като минах през летище София, в тоалетните нямаше вода и миришеха. А това е първото впечатление на чужденците от България.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал