Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Пътнико свиден

За зачестилите проблеми с чужденци в градския транспорт

Как градският транспорт ще се придвижи от "Враждебна" до "Европейски съюз"

Ако кацнете на летище "Враждебна" и не говорите български език, но сте с най-добри намерения да стигнете като редовен пътник с градския транспорт до центъра на София, запътвате се съм гише "Информация". Там ви казват, че билети продава шофьорът. Сменяте пари на единственото чейндж бюро, където, разбира се, получавате десет лева на цяло. Шофьорът ви обяснява на български, че няма да ви продаде билет, ако не приготвите точно лев и шейсет. Изпускате този автобус, тичате обратно на летището и ако успеете да развалите парите, връщате се да чакате следващия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • Нефертити
    • + 30

    Контрольорите са надушили кьравото с чужденците и се възползват. Жалкото е, че ръководителите им са по-големи кретени и от тях. Бъкел не е написано на английски в градския транспорт.
    До кога така, Данче?

    Нередност?
  • 2
    maiski_17. avatar :-|
    Mai-ski_17.
    • + 22

    Не само чужденците. Преди десетина дни моя приятелка бе глобена защото не си е перфорирала билета купен от шофьора.
    В много градове в България вече не се перфорират билети продадени в превозното средство. София старее и мухлее.
    Това трябва да е новият девиз.


    До коментар [#1] от "Нефертити":


    Нередност?
  • 3
    titina avatar :-|
    titina
    • - 24
    • + 2

    Навсякъде по света билетът се перфорира. Автоматът маркира дата и часът.
    Журналистите отново не са си свършили работата....

    Нередност?
  • 4
    mto avatar :-|
    mto
    • + 10

    "Директорът на ЦГМ Христиан Петров казва, че е запознат с всички случаи, споделени в социалните мрежи. "Проверяваме редовно сигналите, които получаваме на фейсбук страницата ни." "

    Ако действително желае да получава обратна връзка, г-н директорът следва да провери всички блокирани от администраторите на ФБ страницата на ЦГМ и да бъде възстановен достъпа на всички баннати! Аз лично съм блокиран от тях от 4-5 години и не ми е разрешено публикуването на каквото и да е там, именно заради изразяване на критично мнение.

    Освен това Капитал - мисля, че трябва да се придържате към българския език! Понятие като "карта за еднократно пътуване" няма! Беше измислено от "специалистите" в ЦГМ и Столична община, за да може да мине поскъпването през 2016 г. Нарича се БИЛЕТ! Измислянето на нови сложно звучащи термини не прави простите хора в която и да е администрация да изглеждат по-умни!

    Нередност?
  • 5
    nanini.bg avatar :-|
    Nadezhda Nikolova
    • - 1
    • + 7

    Интересно! Ако се обадя да докладвам липса на билети в шофьора, откъде да разбера инвентарния номер на превозното средство? Това да не е регистрационния му номер, че да се вижда отдалеч?

    Нередност?
  • 6
    jessie... avatar :-|
    Jessika
    • + 16

    На първо време би трябвало да се инструктират контрольорите да се държат учтиво с пътниците. Имам чувството, че са хванати хора от кол и въже за тази работа.
    Второ, обясненията на аглийски, как функционира транспортът ни, са задължителни.

    Нередност?
  • 7
    xqv31309910 avatar :-|
    Just Бахур
    • + 17

    Леко се смущавам, че на няколко места в статията се споменава, че ще има и надписи на латиница. Не на Английски, а на латиница.


    Примери:

    Спирка Лагера
    Spirka Lagera

    или

    Nacionalen muzei na lingvistichnite nedorazumeniq i politicheskoto praznoglavie

    Нередност?
  • 8
    gezellig avatar :-|
    gezellig
    • + 12

    Много контрольори се възползват от незнанието на чужденците и липсата на каквато и да е информация...като хиени са в метрото от/за летището. Дебнат за куфар, който също трябва да бъде таксуван, а в много европейски страни това не е така. Не мога да разбера в комбина ли са с продаващите билети...

    Нередност?
  • 9
    lth1418320857385141 avatar :-|
    Swarovski
    • - 6
    • + 2

    Не мисля, че препратката към Будапеща е напълно коректна.
    От летището им не знам как е, но от централната автогара е на практика невъзможно да си смениш пари или да си купиш нещо с карта, било то вода или билет за мръсното им метро. Наложи ми се да пътувам гратис до място, което ми е познато. За щастие не ме срещна унгарска леля със синьо елече тип зарзаватчийка на женския пазар от 90- те години.
    А колкото за чужденците, да ме извиняват, но човек трябва да пътува подготвен, ако не си успял, то поне трябва да питаш, убеден съм, че на почти всяка спирка може да се намери някой който да обясни на въпросния човек как да процедира.
    Решението естествено, че не е това, всичко трябва да е обяснено на английски, шофьорите трябва поне 10 думи да могат да вържат, а лелките контрольорки да не се държат по този възмутителен начин.

    Нередност?
  • 10
    mto avatar :-|
    mto
    • + 1

    До коментар [#7] от "xqv31309910":

    Za garata zavite naliavo zad ugula. :D

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал