Попитахме двама родители

Според проф. Марк Сол най-честата грешка е да казват, че не са били добри по математика

Борис и Ангелина Такеви, които сега ще са второкласници, се занимават със забавна математика от детската градина
Борис и Ангелина Такеви, които сега ще са второкласници, се занимават със забавна математика от детската градина
Борис и Ангелина Такеви, които сега ще са второкласници, се занимават със забавна математика от детската градина
Борис и Ангелина Такеви, които сега ще са второкласници, се занимават със забавна математика от детската градина

На въпроса какво би препоръчал на родителите, за да събудят интереса на децата им към математиката, проф. Марк Сол отговаря, че първото нещо, което би им казал, е какво да НЕ правят: "Да не им казват, че те самите никога не са били добри по математика. Това е най-честата грешка. Защото е позволение на детето и то да не е добро. Затова да кажат: "Прекрасно е, че можеш да научиш нещо, което аз не съм могъл."

Кога най-рано биха трябвало да започнат заниманията? Тук професорът цитира унгарския композитор и педагог Золтан Кодай, попитан същото за музикалното образование: "Девет месеца преди раждането. На майката."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vstoyanov avatar :-|
    vstoyanov

    https://www.youtube.com/watch?v=vpmar3r8jEk&fref=gc&dti=52560553858

    ето го и директорът на софийската математическа гимназия. той обръща внимание и на духовното, а примерите му със сиренето се приемат много добре от децата!

    Нередност?
  • 2
    velvoofell avatar :-|
    velvoofell
    • - 1

    Проблемът с ранното обучение по математика е, че дори извънкласните форми копират скучната и неефективна училищна методология, която се фокусира върху резултата, а не насърчава мисленето и удоволствието от пътя към него. Чудесно е, че вече има школа по забавна математика, но засега това е изолирано явление. Напълно съм съгласна с тезата, че родителите не трябва да прехвърлят своята неприязън към математиката на децата си. Аз съм учила в МГ, при което намразих математиката и записах хуманитарна специалност. По-късно в работата осъзнах колко много ми е дала. На децата си казвам, че щом аз, без математически заложби, съм била отличничка в МГ, значи , математиката е за всеки.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал