Мисия математика

Ако чакаме само на държавата да вникне в нуждите на образованието през XXI век, рискът си остава много висок. Важно е и родителите да се ангажират с търсене на конкурентните му предимства в епоха, която все повече ще разчита на компютри и роботи

Темата накратко:

- Медалите на български ученици в международни олимпиади не могат да компенсират реалната картина в обучението по математика и естествени науки.

- Децата, които не влизат в малкия брой елитни училища и гимназии, не са по-глупави, но системата е така конструирана, че да не търси истинския им потенциал.

- Отношението към предмета се формира не само от учителите, но и от родителските нагласи.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    htg30391107 avatar :-|
    Atrium
    • - 8
    • + 2

    Това е много тъпа задача. В нея изобщо не е уточнено накъде се движат буболечките, а ни питат дали ще се срещнат...

    Нередност?
  • 2
    vstoyanov avatar :-P
    vstoyanov
    • + 2

    https://www.youtube.com/watch?v=vpmar3r8jEk&fref=gc&dti=52560553858
    ето го и директорът на софийската математическа гимназия. както сами виждате, освен на математиката е важно да се обърне внимание и на духовното, а и на млчените продукти.

    Нередност?
  • 3
    bgj49530769 avatar :-|
    bgj49530769
    • - 10
    • + 3

    Задачата е елементарна, никаква математика нема тука - щом се движат с еднаква скорост нема как да се настигнат много ясно. Но що за отговор сте дали - какви отсечки, какви дължини, какви нули, какви спирали ...? Излишно усложняване, а накрая и отговор като отговор не се вижда. Децата следва да ги учите не на сложни аритметики, а на проста житейска логика. Да се оправят и без формули, отсечки и спирали; сами да открият пътя към решаването на определен проблем, по свой си начин, а не по учебник.

    Нередност?
  • 4
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#3] от " bgj49530769 ": Приятел, те мравките търсят най-прекия път една към друга, а не обикалят по контура. Колкото до съотношението между добавена стойност и математически умения искам да вметна, че те носят наистина добавена стойност, но не и за тези които ги използват... За това са станали дефицитни по света, а у нас отдавна са на изчезване...

    Нередност?
  • 5
    l.ganchev avatar :-|
    Lubomir Ganchev
    • + 10

    Добре е да се замислим и върху казаното в заглавието на статията. Че системата не се интересува от способностите на децата. Защото системата се интересува само от себе си. Тоест хората съставящи системата мислят само как да я използват за лична изгода. Кой ти мисли за способни, умни, интелигентни деца, които са бъдещето. Какво ни интересува бъдещето. Действа се на принципа "след мен и потоп".
    Още повече че тези деца, когато порастнат и осъзнаят каква е системата ще заминат там, където наистина ще ги оценят според способностите им.

    Нередност?
  • 6
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • + 6

    Всеки първо сам трябва да се замисли за образованието на децата си, да се интересува как върви, да отделя време за него и после да търси вина в системата. Дори и в момента извънкласните форми за занимание не са толкова скъпи, но трябва да се лишиш от нещо за да може да си го позволиш. След като у нас най-добрите училища са все още общинските и държавните за какво говорим. Проблемът е при малцинствата, но там като цяло социалната политика е сбъркана.

    Нередност?
  • 7
    vassilun avatar :-(
    vassilun
    • + 5

    В началото на миналия век българите са продавали най-скъпото си - ниви и земя, да изпратят децата си да учат по Германия и Австрия. Същото правят и много българи в момента (пращат децата си да учат в чужбина и най-вече в Англия). Тъжното е, че преди 1944-та тези порасли деца са виждали перспектива в Родината и се връщали, а сегашните остават на Запад или отиват в САЩ! И вината за това носим ние - родителите. Ние не им даваме перспектива, примирявайки се със Шишковците!

    Нередност?
  • 8
    gosko22 avatar :-|
    gosko22
    • - 1
    • + 2

    Поне имаме сайта Уча.се, иначе беда беда.

    Нередност?
  • 9
    pavel_p avatar :-|
    pavel_p
    • + 2

    Как с играта-ЛЕГО можете да развиете Математическото мислене на детето си.....................
    http://kids.frontiersin.org/article/10.3389/frym.2017.00024

    Нередност?
  • 10
    pavel_p avatar :-|
    pavel_p
    • + 4

    Един съвет от Elon Musk за Бързо запаметяване: важно е да разглеждате знанията като семантично дърво - уверете се, че разбирате основните принципи, т.е. „ствола“ и „големите клони“, преди да влезете в „листата“ (детайлите) или в противен случай няма да имате за какво да се Задържъти."
    същността на съвета на Elon Musk трябва да е ясна за всеки: Не нагазвайте в „плевелите“ на даден предмет, преди да сте разбрали и запомнили концептуалната рамка на даденото нещо- основните идеи и дебати от сърцевината на дисциплината -те трябва първо да се усвоят.
    Вие Не можете да си спомните нещо което не можете да свържете. Това има смисъл от гледна точка на запаметяването. В края на краищата много експерти по паметта отбелязват, че най-добрият начин да си спомните нещо е да го свържете с нещо, което вече знаете. Ако няма умствени "куки", за да се уловят нови знания, те са склонни да отидат на едно ухо и на друго. (Ето защо толкова много от нас ужасяват да запомнят имената и защо правят асоциации като "Мери от Аляска, където живее моят братовчед") значително подобрява задържането.) Изучаването на основите на даден обект осигурява точно тези „куки“.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал