Мисия математика
Ако чакаме само на държавата да вникне в нуждите на образованието през XXI век, рискът си остава много висок. Важно е и родителите да се ангажират с търсене на конкурентните му предимства в епоха, която все повече ще разчита на компютри и роботи
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Медалите на български ученици в международни олимпиади не могат да компенсират реалната картина в обучението по математика и естествени науки.
- Децата, които не влизат в малкия брой елитни училища и гимназии, не са по-глупави, но системата е така конструирана, че да не търси истинския им потенциал.
- Отношението към предмета се формира не само от учителите, но и от родителските нагласи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Това е много тъпа задача. В нея изобщо не е уточнено накъде се движат буболечките, а ни питат дали ще се срещнат...
https://www.youtube.com/watch?v=vpmar3r8jEk&fr ef=gc&dti=52560553858
ето го и директорът на софийската математическа гимназия. както сами виждате, освен на математиката е важно да се обърне внимание и на духовното, а и на млчените продукти.
Задачата е елементарна, никаква математика нема тука - щом се движат с еднаква скорост нема как да се настигнат много ясно. Но що за отговор сте дали - какви отсечки, какви дължини, какви нули, какви спирали ...? Излишно усложняване, а накрая и отговор като отговор не се вижда. Децата следва да ги учите не на сложни аритметики, а на проста житейска логика. Да се оправят и без формули, отсечки и спирали; сами да открият пътя към решаването на определен проблем, по свой си начин, а не по учебник.
До коментар [#3] от " bgj49530769 ": Приятел, те мравките търсят най-прекия път една към друга, а не обикалят по контура. Колкото до съотношението между добавена стойност и математически умения искам да вметна, че те носят наистина добавена стойност, но не и за тези които ги използват... За това са станали дефицитни по света, а у нас отдавна са на изчезване...
Добре е да се замислим и върху казаното в заглавието на статията. Че системата не се интересува от способностите на децата. Защото системата се интересува само от себе си. Тоест хората съставящи системата мислят само как да я използват за лична изгода. Кой ти мисли за способни, умни, интелигентни деца, които са бъдещето. Какво ни интересува бъдещето. Действа се на принципа "след мен и потоп".
Още повече че тези деца, когато порастнат и осъзнаят каква е системата ще заминат там, където наистина ще ги оценят според способностите им.
Всеки първо сам трябва да се замисли за образованието на децата си, да се интересува как върви, да отделя време за него и после да търси вина в системата. Дори и в момента извънкласните форми за занимание не са толкова скъпи, но трябва да се лишиш от нещо за да може да си го позволиш. След като у нас най-добрите училища са все още общинските и държавните за какво говорим. Проблемът е при малцинствата, но там като цяло социалната политика е сбъркана.
В началото на миналия век българите са продавали най-скъпото си - ниви и земя, да изпратят децата си да учат по Германия и Австрия. Същото правят и много българи в момента (пращат децата си да учат в чужбина и най-вече в Англия). Тъжното е, че преди 1944-та тези порасли деца са виждали перспектива в Родината и се връщали, а сегашните остават на Запад или отиват в САЩ! И вината за това носим ние - родителите. Ние не им даваме перспектива, примирявайки се със Шишковците!
Поне имаме сайта Уча.се, иначе беда беда.
Как с играта-ЛЕГО можете да развиете Математическото мислене на детето си..................... 017.00024
http://kids.frontiersin.org/article/10.3389/frym.2
Един съвет от Elon Musk за Бързо запаметяване: важно е да разглеждате знанията като семантично дърво - уверете се, че разбирате основните принципи, т.е. „ствола“ и „големите клони“, преди да влезете в „листата“ (детайлите) или в противен случай няма да имате за какво да се Задържъти."
същността на съвета на Elon Musk трябва да е ясна за всеки: Не нагазвайте в „плевелите“ на даден предмет, преди да сте разбрали и запомнили концептуалната рамка на даденото нещо- основните идеи и дебати от сърцевината на дисциплината -те трябва първо да се усвоят.
Вие Не можете да си спомните нещо което не можете да свържете. Това има смисъл от гледна точка на запаметяването. В края на краищата много експерти по паметта отбелязват, че най-добрият начин да си спомните нещо е да го свържете с нещо, което вече знаете. Ако няма умствени "куки", за да се уловят нови знания, те са склонни да отидат на едно ухо и на друго. (Ето защо толкова много от нас ужасяват да запомнят имената и защо правят асоциации като "Мери от Аляска, където живее моят братовчед") значително подобрява задържането.) Изучаването на основите на даден обект осигурява точно тези „куки“.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.