Елън Майер: Знанието може да се наизусти, но не и разбирането

Един от най-значимите експерти в сферата на технологиите в образованието разказва какво е необходимо за успешна учебна среда

"Има начин, по който да бъде разбран учебният материал, така че да предлага смисъл - както за учителите, така и за учениците. Учителите също искат да вършат смислена работа за децата и ако това не е така, е доста обезкуражаващо за тях", заяви д-р Майер пред Капитал
"Има начин, по който да бъде разбран учебният материал, така че да предлага смисъл - както за учителите, така и за учениците. Учителите също искат да вършат смислена работа за децата и ако това не е така, е доста обезкуражаващо за тях", заяви д-р Майер пред Капитал
"Има начин, по който да бъде разбран учебният материал, така че да предлага смисъл - както за учителите, така и за учениците. Учителите също искат да вършат смислена работа за децата и ако това не е така, е доста обезкуражаващо за тях", заяви д-р Майер пред Капитал    ©  Юлия Лазарова
"Има начин, по който да бъде разбран учебният материал, така че да предлага смисъл - както за учителите, така и за учениците. Учителите също искат да вършат смислена работа за децата и ако това не е така, е доста обезкуражаващо за тях", заяви д-р Майер пред Капитал    ©  Юлия Лазарова

Д-р Елън Майер е директор и съосновател на Центъра за технологии и училищна промяна, както и преподавател в факултета по математика, природни науки и технологии към педагогическия факултет на Колумбийския университет в Ню Йорк, САЩ. През последните десет години заедно с колеги прилага подхода за интегриране на технологии в образованието. Елън Майер има докторска степен по "Лидерство и организация" от Педагогическия колеж в Колумбийския университет и магистърска по "Образователна администрация" към университета в Минесота.

През последните шест години чрез програмата, по която работи в България заедно с фондация "Америка за България", са обучени учители и университетски преподаватели като част от опита да се промени начинът на преподаване. Досега в проекта бяха включвани учители от различни места в страната, за да се покрият повече региони. Сега подходът е друг - избира се училище, в което да се обучат четирима-петима преподаватели, за да се оформи т.нар. първоначално мнозинство.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    xali avatar :-|
    ''zms15783''
    • - 4

    Госпожа, когато много се зубри почва да се разбира. Е малко късничко но е с дълбочина.

    Нередност?
  • 2
    emoreto avatar :-|
    еморето
    • + 5


    До коментар [#1] от "
    xali
    ":

    Личи Ви по повечето коментари и публикувани неща, че сте наблегнали повече на зубренето.
    Даже и правописа и пунктуацията не сте усвоили. "Дълбочината" Ви е доста плитка!

    Нередност?
  • 3
    velvoofell avatar :-|
    velvoofell
    • + 1

    А как точно да обясня на сина си, какво да пише в писмо до чуждестранно другарче за прекрасната ни родина? За утре е.

    Нередност?
  • 4
    dggm avatar :-P
    dggm
    • + 1

    Започва се от възрастните, от нас. Децата попиват като гъби от нашия пример. Другото е лицемерие.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал