Ученето е играчка работа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ученето е играчка работа

Ученето е играчка работа

Три проекта, които показват как технологиите могат да направят училището приятно и забавно

23747 прочитания

© Капитал


За включването на технологиите в ученето се говори отдавна, но от известно време насам вниманието се фокусира върху интегрирането им в образованието под формата на игри. "Геймификацията" идва на помощ, за да помогне на децата да са развиват в сферата на науката и технологиите - едни от най-трудните, но и едни от най-важните предмети в бъдеще.

Последният икономически форум в Давос прогнозира, че най-големите пробиви през идващите години ще дойдат от сфери като изкуствения интелект, роботиката, интернет на нещата, автономни превозни средства, 3D принтиране, нанотехнологии, биотехнологии, наука за материалите, съхранение на енергията и квантовите компютри. За всички тях освен познания по математика, наука и технологии са необходими страст и въображение, които преподавателите по света се стараят да запалят от най-ранна възраст.

По-надолу са описани три от многото проекти, които помагат учениците да влязат по-навътре в технологиите, математиката и инженерните науки.

Micro:bit е малък програмируем компютър, включващ два бутона и 25 LED светлини, Bloototh и радио антена, акселерометър и компас, сензори за светлина и температура, 3 изхода за връзка с други устройства, USB интерфейс и захранване. С малко програмиране и подръчни средства и достатъчно усилие едно дете може лесно да го използва за да направи електрическа китара, аларма против кражба или автоматична система за поливане на растения.
Автор: Капитал

1. Micro:bit

Micro:bit е най-амбициозната образователна инициатива на BBC за последните 30 години, като има претенцията да вдъхнови творчеството в цифровите технологии и да развие ново поколение технологично грамотни деца.

Това е малък програмируем компютър, който по дизайн трябва да направи ученето и преподаването лесно и приятно.

Устройството е с размер 4х5 сантиметра, състои се от 25 светлинни диода и е с цена от приблизително 30 долара.

Светът е изправен пред критичен недостиг на кадри в технологичния сектор, a Micro:bit има за цел да помогне за обръщането на негативната тенденция.

Разработена през 2012 г., мащабът и обхватът на тази уникална инициатива са възможни единствено чрез безпрецедентно сътрудничество между 29 международни организации, новаторски стартиращи фирми и образователни институции.

Micro:bit е създаден, за да насърчи децата да се включват активно в писането на софтуер за компютри и да създават нови неща. Той е проектиран да работи заедно с други системи за компютърно обучение, като например Raspberry Pi.

Планирането на проекта започва през 2012 г., като част от Програмата за компютърна грамотност на BBC и към момента на стартирането й през юли 2015 г. 29 организации са се ангажирали в подкрепата на проекта за производството, дизайна и разпространението на устройството. По-голяма част от разходите са поети от партньорите по проекта.

Едно от най-големите предимства на Micro:bit e едновременно неговата сравнително ниска цена, както и неговите low-floor, high-ceiling (нисък под, висок таван) възможности, тоест с устройството се свиква бързо, но то има много високи възможности и може да се ползва за много сложни проекти.

Това е и причината Сингапур да го избере за да предостави безвъзмездно устройството на над 100 000 свои ученици, за да подготви децата за цифровото бъдеще.

Министерството на образованието ще включи Micro:bit като част от новата си програма за цифрово образование в основните и средните училища. "Microsoft Сингапур" ще осигури обучение за учителите.

Инициативата допълва съществуващите идеи за обогатяване на учебния процес, въведени през юни 2015 г., които развиват компютърното и логическото мислене при децата. Това е част от една стратегия на правителството да включи технологията в образованието.

Pi-top получи голямата награда на образователното експо BETT 2018 за "Иновация на годината". Симпатичния зелен лаптоп дава възможност неговите компоненти да бъдат сменяни или да бъдат добавяни различни, които да вършат специфични функции - например изпълняващи движения, звук и т.н. По този начин един ученик може да пише код, да разработва различни проекти по математика, физика или химия или да създава собствени проекти.
Автор: Капитал

2. Pi-top

Компанията, специализирана в създаването на образователни технологии, представи платформа за дизайн на електроника под формата на модулен лаптоп, който има за цел да направи обучението лесно и забавно. Pi-top получи и престижната награда "Иновация на годината" на изложението BETT в Лондон в началото на тази година.

Компанията е потърсила мнението на повече от хиляда учители, ученици и училища, за да създаде интересно за учениците занимание, предназначено да поддържа обучението, базирано на STEM.

Лаптопът е с размер от 14 инча, има плъзгаща се клавиатура, която разкрива вътрешността на устройството, като позволява на използващите го да имат достъп до отделните компоненти. Цената му е приблизително 320 долара.

Оригиналният продукт на компанията излезе на пазара през 2014 г., а сега тя предлага актуализирана версия на лаптопа, която има няколко ключови предимства – интелигентна регулируема клавиатура, лесен монтаж и допълнителни компоненти за изграждане на малки проекти (микрофон, сензор за движение, светодиоди).

Minecraft е манията, която покоси малки и големи още през 2011 година. Голямото време, което децата прекарват в играта е причината това усилие да бъде впрегнато в по-смислени начинания. Затова и Education Edition преподава основни концепции в STEM предметите (Наука, Технологии, Инжинерство и математика), ползвайки същата концепция и свят на Minecraft.
Фотограф: Капитал

3. Всички обичат Minecraft

"Знаете ли поне едно дете, което е вманиачено от Minecraft", пита директорът образование на Microsoft на изложението BETT тази година в Лондон. Отговорът бе гора от ръце в залата. Едно от желанията на Microsoft е децата да играят във и извън клас Minecraft, като се надяват, че училищата не просто ще ги им позволят, но и ще ги подкрепят в това им начинание.

Затова и разработената им концепция Education Edition за Minecraft цели именно това: децата да играят, като всичкото време в играта да се оползотворява за учене по биология, химия и физика, история, чужди езици и изкуства.

Въпреки новото име Education Edition не се различава значително от обикновената версия на играта. Това е почти една и съща игра, само с някои инструменти, които улесняват учителите - има начин те да видят къде са всички ученици на карта, да дават на учениците различни ресурси и да телепортират хора до определени места. Има и няколко нови елемента в играта, включително камера и табла.

Minecraft беше един от най-често споменаваните брандове на BETT и не случайно. Когато през 2014 Microsoft купиха MinecraftEdu за сумата от 2.5 млрд. долара, концепцията им беше да насърчат учителите да го използват в класните стаи, за да направят преподавания материал по-достъпен.

Месечните такси за ползване на сървърите ще бъдат в порядъка на 25 долара за лиценз на сървър, след като преминат безплатните тестове през лятото.

За включването на технологиите в ученето се говори отдавна, но от известно време насам вниманието се фокусира върху интегрирането им в образованието под формата на игри. "Геймификацията" идва на помощ, за да помогне на децата да са развиват в сферата на науката и технологиите - едни от най-трудните, но и едни от най-важните предмети в бъдеще.

Последният икономически форум в Давос прогнозира, че най-големите пробиви през идващите години ще дойдат от сфери като изкуствения интелект, роботиката, интернет на нещата, автономни превозни средства, 3D принтиране, нанотехнологии, биотехнологии, наука за материалите, съхранение на енергията и квантовите компютри. За всички тях освен познания по математика, наука и технологии са необходими страст и въображение, които преподавателите по света се стараят да запалят от най-ранна възраст.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK