С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 28 дек 2018, 15:31, 5119 прочитания

Средният европеец харчи 1400 евро за хотели и заведения. Българинът - 300 евро

През 2017 г. най-щедри за забавления са жителите на южните държави на съюза

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През миналата година европейците са похарчили средно по 1400 евро на човек за услугите на заведения и хотели, като спрямо десет години по-рано сумата нараства с 200 евро. Европейската статистическа служба Евростат изчислява, че това е под 10% от всички разходи, които е направило едно средно европейско домакинство през 2017 г. В абсолютна сума обаче парите са почти 740 млрд. евро, или 4.8% от БВП на съюза.

В България много по-скромно


Разходите на едно средно българско домакинство за хотелски и ресторантьорски услуги са били доста по-скромни - около 300 евро на човек, или 6.9% от всички покупки и плащания, които е направило през 2017 година, според данните на Евростат. Това поставя страната на 18-о място от общо 28 страни членки, или в групата на по-спестовните откъм подобни разходи държави. Тя се състои основно от страни от Централна, Източна и Северна Европа.

Най-малък дял от домакинските разходи отиват за хотелски и ресторантьорски услуги в Румъния (3.15), Полша (3.6%) и Литва (3.7%). Данните за ЦИЕ донякъде могат да се обяснят и с по-ниския стандарт на живот в тези държави. Например разходите за храна в България, която е и страната с най-нисък БВП на глава от населението в ЕС, са най-високи - почти 20% от всички плащания на едно домакинство. За сравнение - средно за ЕС за храна се дават 12%.

Югът харчи най-добре

И все пак клишето, че Южна Европа е по-разточителна, се потвърждава и от данните - държавата, в която разходите за заведения и хотелски услуги са с най-висок дял, е Малта (20.2%), следвана от Кипър (17.5%), Испания (16.8%) и Гърция (15.4%).



За десет години - между 2007 и 2017 г., разходите за ресторанти и хотели като дял от общите растат в повечето страни от ЕС с изключение на Румъния, Словакия и Финландия, където има понижение.

Когато се гледа подобна статистика обаче, трябва да се има предвид и че тя е малко като вица с пилето и зелето - една част от хората са обядвали пиле, друга - постно зеле, но средностатистически всички са яли пиле със зеле.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Готвим приема на първите студенти по хуманна медицина Готвим приема на първите студенти по хуманна медицина

Проф. д-р Магдалена Миткова, ректор на университет "Проф. д-р Асен Златаров"

10 май 2019, 2428 прочитания

Думата имат хората, които обикновено нямат думата Думата имат хората, които обикновено нямат думата

Представители на различни професии, обществени слоеве и образование ще разкажат историите си на събитието "ХОРА, които обикновено не говорят пред ХОРА"

11 апр 2019, 2488 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Прокуратурата проверява колко струва откриването на Европейска столица на културата

Пловдивската окръжна прокуратура се самосезира заради съмнения в изразходваните средства, изразени в медиите

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет