И двете оферти за натовски бойни машини са много над 1.46 млрд. лв.
Предстоят полеви изпитания и стрелби с прототипите, както и преговори за сваляне на цените. Може обаче да се стигне и до прекратяване или рестарт на мегапроекта за Сухопътни войски
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Министерството на отбраната отвори днес ценовите оферти на селектираните участници в мегапроекта за превъоръжаване на Сухопътни войски със 150 натовски бронирани бойни машини. От съобщението на военното ведомство индиректно се разбира, че нито една от компаниите не е успяла да се вмести в определения от парламента бюджет за модернизационната програма на стойност до 1.46 млрд. лв. с ДДС.
По информация на "Капитал" и мултинационалната General Dynamics European Land Systems, и финландската Patria са превишили максималните средства с много, като сумата наближава астрономическите половин милиард лева. Разликата между двете ценови предложения обаче била минимална (доколкото може да се говори за нещо подобни при подобен милиарден бюджет), но фирмата с по-скъпата оферта предлагала повече от 150 машини и покривала някои незадължителн изисквания на пехотата. И двете компании са успели да отговорят на условието за осигуряване на поне 20% локално производство в България.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
16 коментара
До г-н Момчил Милев: Mоля ви спрете да пишете по тема от която видно не разбирате . Няма как да се купи нещо ново и да е качествено за малко пари това и децата го знаят. Използване на фрази от типа " наближава астрономическите половин милиард лева " e направо смешно. Ако това ви се струва много какво да кажем за Швейцария която вчера похарчи 14 милиарда долара за 80 самолета и системи за ПВО .
Явно липсват около 500 млн. лв., за да се вместят в бюджета. Имам идея откъде може да ги намерят:
- Ако не бяха наели машина за одълбочаването на Варненското пристанище за яхтата на Доган, щяха да спестят 350 млн. лв.
- Ако Борисов върне рушветите от Божков ще се намерят още 70 млн. лв.
- Ако потърсят неустойката от Домусчиев за неспазване на приватизационен договор за БМФ, идват още 52 млн. лв.
Това са само три бързи примера за корупция на властта. А с 1 млрд. от Виваком колко неща можеха да се купят, не ми се мисли.
Потърсих инфо за американската TAG. Намерих компания с такова име (TAG inc.), но споменатата фирма не се занимава с производство на бойни машини. Основната дейност е комуникационно оборудване, позициониране и електроника за военни цели. Интересно, как се е намесила в търг за БМП-та?
До коментар [#1] от "jvx41612346":
Швейцария не е е похарчила нищо.
Тепърва ще избира какво да поръча.
До коментар [#3] от "tsyrvulan":
https://www.armoredcars.com/armored-military-vehicles/
?
мда... кога ще ги настигнем швейцарците ?
Видяла жабата, че подковават коня и тя повдигнала крак! А България има други предимства, които не знае да използва. Те не са в това, да купуваме точно същите машини като турците.
До коментар [#1] от "jvx41612346":
До коментар [#2] от "Rational":
Също и Булгартабак който според приватизационния договор в момента трябва да бълва дори повече от преди приватизацията.
По добре да инвестират някой лев да се разработи българска бронирана машина. Все пак е бронирана кола не самолет. Така и така, ще бъде сглобена от готови компоненти (двигател,оръжейна система..) даже май комуникационно оборудване произвеждаме някакво. Защо парите да изтичат и без това не може да си позволим най-доброто.
До коментар [#9] от "Hristo Valyavicharski":
Отговора се състои в три части:
1. Това е възможно само от частна фирма (не държавна)
2. Бета Червен бряг не съществува вече. Има Палфингер и други на тяхно място.
3. След като произведеш тези БТР -и после какво ще правиш с фирмата. Ако въобще подпишеш договор за първоначална доставка с оня дето ката джипката.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.