Има ли пилот в литовския самолет нарушител
Мистерията с летателния апарат фантом, преминал над 7 държави и кацнал у нас, е стрес тест за националната ни сигурност, на който за момента се проваляме


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Историята често обича да се шегува. Преди около 35 години, на 28 май 1987 г., тогава 19-годишният западногермански пилот любител Матиас Руст необезпокоявано прелита без разрешение разстоянието между финландската столица Хелзинки и Москва. Той някак успява да избегне и заблуди цялата съветска система за противовъздушна отбрана, като дори каца директно на Червения площад пред Кремъл.
Тази сряда почти същото успя да направи неидентифициран летателен апарат нарушител, който потегля от Литва без летателен план и с изключени транспондери, служещи за опознаването му във въздуха. Самолетът преминава над 7 държави по източния фланг на НАТО, нерегламентирано каца за презареждане в Унгария, четири пъти бива съпровождан от изтребители и два пъти необезпокоявано се приземява в България, без полицията или спецслужбите да успеят да задържат и дори да идентифицират екипажа и пасажерите му, които избягват.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Каква стана тя.
Некакъв самолет(не много малък) си вее байряка над половин НАТО.
Нелегално го изкарват(НО не е свалено).
Пълен апсурд :)
Екипажът на хеликоптера обаче каца на неизползвани летища в България, значи много добре познава България. Пък и това е крайната му дестинация. Българската мафия?
Гледах интервюто на Иво Никодимов по БНТ с литовския собственик на самолета, който съобщи че го е продал на "някаква фирма в София". И разбира се, като всяко интервю по БНТ, Никодимът не зададе най-важния въпрос, а именно, как се казва фирмата-купувач, за да може тя да бъде проверена в Търговския регистър. Самият факт обаче, че пилотите са знаели къде и как да заредят гориво в България, и са знаели къде и как да кацнат на неосветено и нефункциониращо летище през нощта и след това да изчезнат безследно, означава че това не е някаква безрасъдна авантюра, а най-вероятно нещо, което не се случва за първи път и е нещо, добре организирано до последния детайл.
"не е извършила пълно съпровождане до кацането заради силната буря над страната ни по същото време"
Явно самолетът фантом е летят в паралелна вселена, и в нея по същото време не е имало силна буря.
До коментар [#4] от "morf":
малко е като да гониш джип по дюни или в гората с болид.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.