Топ обявите за работа на Karieri.bg
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Pixabay.com

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

1930 прочитания

Pixabay.com

© Pixabay.com


Хората слушат мениджъра. Той е лидерът в една организация и точно това го отличава от другите в екипа. Ето защо лидерите трябва да обърнат специално внимание на това, което казват. Макар да не е лесно да се избягват, има фрази, които мениджърите е по-добре да спестяват, ако искат хората да ги следват.

И така, кои са тези фрази?

"Аз съм винаги прав" - използването на тази фраза е еквивалент на думата "нарцисист", изписана на челото ви. Всеки, който се изкуши да използва тази фраза, е застрашен от следното: хората да го възприемат като арогантен и тесногръд, с неоправдано високо самочувствие.

"Не искам да чувам никакви извинения!" - понякога извинения не са нужни наистина. В същото време служителят има право да обясни на ръководителя причините за своите действия. Ако мениджърът се обръща към служител по подобен начин, това означава: вътре в себе си е наясно, че голяма част от вината за случващото се е и негова. Въпреки това той не е готов да бъде честен пред себе си и своите подчинени.

"Това няма как да стане" - подобно изявление директно удря по авторитета на лидера. То първоначално е отрицателно и допринася чуващият го веднага да започне да се оправдава или да търси опровержение. Освен това прекомерната употреба на този израз от страна на ръководителя може да създаде етикет на някои служители като недалновидни и неспособни, дори ако това не е така.

"Ти глупак ли си!?" - служителят наистина може да е действал неразумно и това трябва да му се каже. В същото време точно мениджърът е отговорен за подготовката и обучението на своите служители, за точното поставяне на задачите им и за контрола над това, което правят. Никой никога не задължава мениджъра да обяснява своите нареждания и да разработва детайлни планове на заданията си, освен ако това не се налага изрично, разбира се.

"Трябва да се радваш, че не те уволнявам" - или уволнете служителя, ако го е заслужил, или не го уволнявайте, ако нарушението е малко. След отправянето на подобни фрази служителят обикновено започва да си търси друга работа и не може да работи нормално. Човек не е способен дълго да остане в ситуация, при която съдбата му е в ръцете на началник-тиран.

Служителите се нуждаят от определен процент автономия. Много работни ситуации се решават от самите служители - без използването на вашия лидерски натиск и престиж, както и чрез правилно структурирана обратна връзка. Комуникацията и обратната връзка са ключът към успешна работна среда, тъй като помагат на хората да се учат, създават възможност за професионално и личностно развитие, повишават морала и дават картина на това как работи вашият бизнес.

Ако не се чувствате добре на сегашната си позиция, разгледайте актуалните обяви за работа на karieri.bg:

KPMG търси:

Tax Advisors

U.S. EMBASSY SOFIA търси:

Economedia търси:

Intern in advertising and commercial department

PHOENIX Pharma търси:

Head of Legal Department

Български хелзинкски комитет търси:

Консултант по комуникации и събития за БОЛД

Atendia търси:

Design Production Manager

Хората слушат мениджъра. Той е лидерът в една организация и точно това го отличава от другите в екипа. Ето защо лидерите трябва да обърнат специално внимание на това, което казват. Макар да не е лесно да се избягват, има фрази, които мениджърите е по-добре да спестяват, ако искат хората да ги следват.

И така, кои са тези фрази?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK