Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 дек 2019, 11:10, 1736 прочитания

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Хората слушат мениджъра. Той е лидерът в една организация и точно това го отличава от другите в екипа. Ето защо лидерите трябва да обърнат специално внимание на това, което казват. Макар да не е лесно да се избягват, има фрази, които мениджърите е по-добре да спестяват, ако искат хората да ги следват.

И така, кои са тези фрази?


"Аз съм винаги прав" - използването на тази фраза е еквивалент на думата "нарцисист", изписана на челото ви. Всеки, който се изкуши да използва тази фраза, е застрашен от следното: хората да го възприемат като арогантен и тесногръд, с неоправдано високо самочувствие.

"Не искам да чувам никакви извинения!" - понякога извинения не са нужни наистина. В същото време служителят има право да обясни на ръководителя причините за своите действия. Ако мениджърът се обръща към служител по подобен начин, това означава: вътре в себе си е наясно, че голяма част от вината за случващото се е и негова. Въпреки това той не е готов да бъде честен пред себе си и своите подчинени.

"Това няма как да стане" - подобно изявление директно удря по авторитета на лидера. То първоначално е отрицателно и допринася чуващият го веднага да започне да се оправдава или да търси опровержение. Освен това прекомерната употреба на този израз от страна на ръководителя може да създаде етикет на някои служители като недалновидни и неспособни, дори ако това не е така.



"Ти глупак ли си!?" - служителят наистина може да е действал неразумно и това трябва да му се каже. В същото време точно мениджърът е отговорен за подготовката и обучението на своите служители, за точното поставяне на задачите им и за контрола над това, което правят. Никой никога не задължава мениджъра да обяснява своите нареждания и да разработва детайлни планове на заданията си, освен ако това не се налага изрично, разбира се.

"Трябва да се радваш, че не те уволнявам" - или уволнете служителя, ако го е заслужил, или не го уволнявайте, ако нарушението е малко. След отправянето на подобни фрази служителят обикновено започва да си търси друга работа и не може да работи нормално. Човек не е способен дълго да остане в ситуация, при която съдбата му е в ръцете на началник-тиран.

Служителите се нуждаят от определен процент автономия. Много работни ситуации се решават от самите служители - без използването на вашия лидерски натиск и престиж, както и чрез правилно структурирана обратна връзка. Комуникацията и обратната връзка са ключът към успешна работна среда, тъй като помагат на хората да се учат, създават възможност за професионално и личностно развитие, повишават морала и дават картина на това как работи вашият бизнес.

Ако не се чувствате добре на сегашната си позиция, разгледайте актуалните обяви за работа на karieri.bg:

"Монтюпе" търси:
LEAN COORDINATOR
PLC Engineer

KPMG търси:
Tax Advisors

U.S. EMBASSY SOFIA търси:
Voucher Examiner (Accounts Payable Assistant) - temporary replacement

Cargill търси:
Trade Finance Assistant
Continuous Improvement Specialist
Advanced Accountant Analyst
Settlement Supervisor - Trade & Capital Markets

Economedia търси:
Intern in advertising and commercial department

PHOENIX Pharma търси:
Head of Legal Department

Български хелзинкски комитет търси:
Консултант по комуникации и събития за БОЛД

Atendia търси:
Design Production Manager

Капитал #49

Текстът е част от брой 49 на седмичния Капитал (6 - 12 декември). В броя ще прочетете още:

PISA 2018: Училище за вчера
От какво боледува педиатрията
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Икономика пред инфаркт Икономика пред инфаркт

През следващите месеци бизнесът в България ще потъва, в риск са над 800 хил. работни места

27 мар 2020, 2230 прочитания

Още три завода за авточасти спират производството 1 Още три завода за авточасти спират производството

За седмица или две засега затварят "Монтюпе", "Витте аутомотив" и "Елхим Искра"

26 мар 2020, 5409 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазар на труда" Затваряне
Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Още от Капитал
Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10