Професия: Дигитален маркетинг мениджър
За професията разказва Мартин Войнов, дигитален маркетинг мениджър в "Загорка"
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Развитието на онлайн средата създаде необходимост от много нови професионалисти, които да управляват тези реклами. На пазара се появиха множество дигитални агенции, а големите компании обособиха вътрешни дигитални отдели. Затова и към момента дигиталните маркетинг специалисти за сред най-търсените в бранша. Интернет рекламата обаче не представлява само и единствено публикуване на спонсорирано интересно съдържание в социалните мрежи и банери сайтовете. С развитието на онлайн рекламата се увеличи и наборът от рекламни формати. Така сред компетенциите на специалистите в професията вече са дори изготвянето на видеопродукции и работа с лидери на мнение.
Отвъд креативната част на професията работата на дигиталните маркетолози е свързана още с ежедневна обработката на данни и управление на редица показатели за постигане на ефективност с онлайн кампаниите. Нещо повече, цялата тази информация трябва да се анализира в детайли, за да се построи цялостната комуникационна стратегия в онлайн среда. По всичко личи, че професията на дигиталните маркетинг специалисти ще се развива във времето и вероятно ще играе все по-ключова роля за успешния бизнес на редица компании.
Визитка
Мартин Войнов има дългогодишен опит в дигиталната реклама. Завършил е "Маркетинг и реклама" в Нов български университет, но винаги е имал интерес към технологиите и новостите в онлайн пространството. Затова и решава да се специализира не толкова в творческата страна на рекламата, а в аналитичната. Първият му досег с дигиталната реклама е в медийната агенция Initiative Media Club (сега само Media Club и Digital Connection). Тогава най-голямата социална мрежа в света Facebook още дори не продава реклама в България. Войнов обаче решава да се специализира за платформата на Google AdWords и е един от първите българи, изкарали сертификат за платформата. През годините е работил за различни агенции, сред които Interactive Share и Starcom. От 2018 г. решава да мине от страната на рекламодателите и започва работа в "Загорка", част от корпорацията Heineken. На позицията дигитален маркетинг мениджър Войнов отговаря за цялостна дигитална стратегия на различни брандове, сред които "Загорка", "Ариана", Heineken, "Крадецът на ябълки" и др.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.