Професия: Дигитален маркетинг мениджър

За професията разказва Мартин Войнов, дигитален маркетинг мениджър в "Загорка"

Мартин Войнов    ©  Надежда Чипева
Ако само допреди няколко години дигиталната реклама се възприемаше като нов и дори иновативен канал, през който компаниите да стигат до своите потребители, сега тя е неизменна част от комуникационната стратегия на всеки бранд. Онлайн гигантите като Facebook и Google направиха рекламата достъпна за малкия и средния бизнес, които преди това не можеха да си позволят да отделят бюджет за традиционна реклама в телевизия, билбордове и др.

Развитието на онлайн средата създаде необходимост от много нови професионалисти, които да управляват тези реклами. На пазара се появиха множество дигитални агенции, а големите компании обособиха вътрешни дигитални отдели. Затова и към момента дигиталните маркетинг специалисти за сред най-търсените в бранша. Интернет рекламата обаче не представлява само и единствено публикуване на спонсорирано интересно съдържание в социалните мрежи и банери сайтовете. С развитието на онлайн рекламата се увеличи и наборът от рекламни формати. Така сред компетенциите на специалистите в професията вече са дори изготвянето на видеопродукции и работа с лидери на мнение.

Отвъд креативната част на професията работата на дигиталните маркетолози е свързана още с ежедневна обработката на данни и управление на редица показатели за постигане на ефективност с онлайн кампаниите. Нещо повече, цялата тази информация трябва да се анализира в детайли, за да се построи цялостната комуникационна стратегия в онлайн среда. По всичко личи, че професията на дигиталните маркетинг специалисти ще се развива във времето и вероятно ще играе все по-ключова роля за успешния бизнес на редица компании.

Визитка

Мартин Войнов има дългогодишен опит в дигиталната реклама. Завършил е "Маркетинг и реклама" в Нов български университет, но винаги е имал интерес към технологиите и новостите в онлайн пространството. Затова и решава да се специализира не толкова в творческата страна на рекламата, а в аналитичната. Първият му досег с дигиталната реклама е в медийната агенция Initiative Media Club (сега само Media Club и Digital Connection). Тогава най-голямата социална мрежа в света Facebook още дори не продава реклама в България. Войнов обаче решава да се специализира за платформата на Google AdWords и е един от първите българи, изкарали сертификат за платформата. През годините е работил за различни агенции, сред които Interactive Share и Starcom. От 2018 г. решава да мине от страната на рекламодателите и започва работа в "Загорка", част от корпорацията Heineken. На позицията дигитален маркетинг мениджър Войнов отговаря за цялостна дигитална стратегия на различни брандове, сред които "Загорка", "Ариана", Heineken, "Крадецът на ябълки" и др.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар