Дистанционната работа - стара уредба и нови проблеми
Законът дава подробни правила за работата от разстояние, но според бизнеса те не са актуални
Pixabay.com
©
Pixabay.com
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Бързото разпространение на дистанционната работа по време на кризата извади на дневен ред въпроси и казуси, с които работници и работодатели до момента не се бяха сблъсквали масово. Най-общо те могат да се формулират с въпроса "Чие задължение е това?", например:
- За чия сметка са разходите за транспорт на оборудването и офис мебелите до дома?
- За чия сметка е организирането на работно място вкъщи, така че да отговаря и на изискванията за здравословни и безопасни условия на труда?
- Кой трябва да покрива режийните разходи за работата у дома?
- Как се доказва трудова злополука при работа от разстояние? И още много други.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове