Дистанционната работа - стара уредба и нови проблеми

Законът дава подробни правила за работата от разстояние, но според бизнеса те не са актуални

Бързото разпространение на дистанционната работа по време на кризата извади на дневен ред въпроси и казуси, с които работници и работодатели до момента не се бяха сблъсквали масово. Най-общо те могат да се формулират с въпроса "Чие задължение е това?", например:

  • За чия сметка са разходите за транспорт на оборудването и офис мебелите до дома?
  • За чия сметка е организирането на работно място вкъщи, така че да отговаря и на изискванията за здравословни и безопасни условия на труда?
  • Кой трябва да покрива режийните разходи за работата у дома?
  • Как се доказва трудова злополука при работа от разстояние? И още много други.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове