Добрият служител е адаптивен екипен играч

Дан Шаубел, управляващ партньор в Workplace Intelligence, пред "Капитал"

Визитка

Дан Шаубел е управляващ партньор в консултантската компания Workplace Intelligence, която помага на HR специалисти да се адаптират към тенденциите на пазарите и да се подготвят за бъдещето на работната среда. Той ще бъде един от лекторите на форума на "Капитал" и "Кариери" The Future of Work Summit, който ще се проведе на 28 октомври. Шаубел има три издадени книги и е съветвал мениджъри на различни организации по света. Изследванията му за подобряване на работната среда, привличането на таланти и разрастване на бизнеса се използват от гиганти като Oracle и American Express. Фокус в проучванията на Дан Шаубел са 4-дневната работна седмица, прегарянето на работното място и възходът на поколението милениъл.

Какви са новите работни позиции и роли, които компаниите трябва да внедрят в структурите си, за да бъдат по-добре подготвени да функционират в новата работна реалност?

Организация, която иска да премине към по-децентрализирана работна среда, трябва да проведе обучение за мениджъри и служители, така че те да бъдат подготвени за промяната. Мениджърите, с които съм говорил, имат протокол за дистанционна работа, който изпращат на служителите, за да знаят кои са най-добрите практики, които ще им помогнат, докато комуникират с екипа си и работят.

Във времена на дистанционна работа и онлайн срещи какви смятате, че ще бъдат дългосрочните последствия за работата в екип и производителността?

Дистанционната работа и онлайн срещите са увеличили производителността за сметка на психичното здраве на служителите. Ето защо за днешните мениджъри психичното здраве на служителите трябва да бъде приоритет, като насърчават почивките, ваканциите и търсенето на помощ, ако имат проблем. Когато изпълнителните директори заявят, че служителите не трябва да изпращат имейли на колегите си след определен час или през почивните дни, това създава здравословно поведение.

Какви са новите лидерски умения, от които се нуждаят мениджърите, за да могат да се справят с новата работна реалност и изискванията на служителите?

Най-ценните лидерски умения в момента са способността мениджърите да се адаптират към промяната, почтеността, съпричастността, комуникацията и приобщаването. Днешните мениджъри трябва да могат да използват технологиите, за да популяризират постоянно ценностите, целта и мисията на организацията, като същевременно засилват сътрудничеството и връзките.

Хоум офис или офис?

Това не е или-или. Зависи кое работи най-добре за всяка отделна компания, тяхната работна сила и клиенти.

Zoom среща или среща на живо?

Зависи от целите на екипа и целта на срещата.

Отворено пространство или отделни офиси?

В краткосрочен план отделните офиси са по-безопасни за служителите по време на пандемията, но в бъдеще отдалечените офиси или споделените работни пространства може да са най-добри.

Трима старши служители или десет младши?

Тези, които постигат по-добри резултати, които са екипни играчи и да могат да се адаптират най-бързо към промените.

Как ще се промени работата ви след 10 години?

Работата ми няма да се промени след 10 години, но темите, които покривам, и начина, по който ги покривам, ще се променят.
На 28 октомври ще се проведе форумът The Future of Work Summit: Leadership, Talent and Technologies, организиран от "Капитал" и "Кариери". Събитието ще бъде в хибриден формат и има за цел да отговори на някои от основните въпросите на мениджърите, специалистите по човешки ресурси и служителите, за бъдещето на работните процеси и организирането им в компаниите. Сред темите, които ще засегнат лекторите на събитието, ще бъдат още дистанционната работа, менталното здраве, дигитализацията и привличането на таланти. Билети за The Future of Work Summit може да закупите от тук.