Как DEV.BG се превърна в един от предпочитаните сайтове за IT обяви

С динамичното си развитие DEV.BG успя да се наложи като едно от водещите места, където IT професионалистите търсят работа в България

Ивайло Христов - съосновател и управител на DEV.BG
Ивайло Христов - съосновател и управител на DEV.BG
Ивайло Христов - съосновател и управител на DEV.BG
Ивайло Христов - съосновател и управител на DEV.BG

Визитка

Ивайло Христов е технологичен предприемач. Съосновател и управител на DEV.BG. Сред успешните му стартъпи е българо-датската компания "Комфо". Носител е на наградите "Млад предприемач на годината", "Next Generation предприемач", а през 2014 г. става част от класацията на Дарик радио - "40 до 40". По образование е програмист, но по душа - предприемач.

Всички от десетте най-големи IT компании в страната използват услугите на DEV.BG. Общо клиентите на DEV.BG са над 300 технологични фирми. През последната година и половина през платформата са изпратени над 100 000 IT кандидатури. А само за последния месец, май, броят на кандидатурите в job board-a се е увеличил с 11% на месечна база. Общо в платформата с работодателски профил разполагат повече от 1000 технологични дружества в България, а към момента има публикувани над 6000 свободни позиции. На какво се дължи бурният растеж на DEV.BG и защо компанията успява в бизнес, в който много други се провалят?

От общност до бързо разрастващ се бизнес

Основна част от формулата за успеха на DEV.BG е това, че компанията започва своя път като общност от много тесни специалисти. Бързо DEV.BG става най-голямата IT общност в България и job board бизнесът е отговор на нуждите на участниците в IT бранша.

Ивайло Христов - съосновател и управител на DEV.BG:

"Най-голямото ни предимство са хората от IT общността и добрите ни отношения с работодателите в сектора. Marketplace бизнес се създава адски трудно, но нещата се случват, когато имаш помощта на хиляди IT специалисти, които помагат с идеи, бета-тестване и впоследствие чувстват, че това е продукт, създаден, за да е полезен на тях. Например, когато мислим нови функционалности, ние се допитваме до членовете на нашето общество и имплементираме това, което хората искат."

Още преди създаването на специализиран сайт за обяви компанията е известна като един от най-големите организатори на IT събития в сектора. DEV.BG провежда 15 технологични събития всеки месец, като до момента са организирани над 900 строго технологични ивента. Досега в тях са взели участие над 700 лектори от IT сектора. Събитията и дейностите в общността са основен двигател на популяризирането на сайта за обяви.

Прецизен фокус

Неразделна част от успеха на DEV.BG е и фактът, че компанията е фокусирана изцяло върху IT индустрията. В сайта се публикуват само IT обяви за работа и целият софтуер и функционалности са създадени, за да се обслужва интересът на търсещите работа в технологичния сектор.

Ивайло Христов - съосновател и управител DEV.BG:

"Аз започнах кариерния си път като .NET програмист и при всяко търсене на нова работа бях крайно недоволен от съществуващите сайтове за обяви. Намирането на правилните обяви за работа отнемаше много време, нерви и към обявите нямаше нужната за мен информация за работодателите. Още тогава си казах, че трябва някой да направи специализиран сайт за IT обяви, където филтрирането и функционалностите да са специфични за IT индустрията."

Подробни работодателски профили

Екипът на сайта разбира, че днес не е достатъчно само да се предоставя пространство за търсене и намиране на обяви за работа. За кандидатите е важно какви са компаниите, а не само какви позиции предлагат. Затова в сайта работодателите могат да си създадат кариерен профил, в който подробно да представят какво е да се работи в тази компания. В допълнение към обявите за работа търсещите могат да намерят информация за компанията, придобивките, мнения от служители и много друга информация, която е полезна на кандидатите, за да сформират мнението си къде да кандидатстват.

Богатите работодателски профили позволяват на кандидатите да филтрират по-добре обявите за работа и бързо да намират, това което им е нужно. Например кандидатът може да разгледа всички Java обяви, които са от продуктови компании, или всички .NET обяви от компании, които предлагат над 25 дни платен годишен отпуск.

Браншът

Приходите на софтуерната индустрия за миналата година достигат 5.475 млрд. лв. според последни данни на БАСКОМ. Така секторът продължава да изпреварва ръста на БВП в страната. За да се развива браншът обаче, има нужда от хора, а ситуацията на пазара на труда става все по-сложна - безработицата достигна исторически ниски нива, но просто няма хора. Компаниите все по-усилено търсят таланти, а IT специалистите имат нужда от все повече информация при избора на работодател.

Още от Капитал