Как DEV.BG се превърна в един от предпочитаните сайтове за IT обяви
С динамичното си развитие DEV.BG успя да се наложи като едно от водещите места, където IT професионалистите търсят работа в България


Съдържание от DEV.BG

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Ивайло Христов е технологичен предприемач. Съосновател и управител на DEV.BG. Сред успешните му стартъпи е българо-датската компания "Комфо". Носител е на наградите "Млад предприемач на годината", "Next Generation предприемач", а през 2014 г. става част от класацията на Дарик радио - "40 до 40". По образование е програмист, но по душа - предприемач.Всички от десетте най-големи IT компании в страната използват услугите на DEV.BG. Общо клиентите на DEV.BG са над 300 технологични фирми. През последната година и половина през платформата са изпратени над 100 000 IT кандидатури. А само за последния месец, май, броят на кандидатурите в job board-a се е увеличил с 11% на месечна база. Общо в платформата с работодателски профил разполагат повече от 1000 технологични дружества в България, а към момента има публикувани над 6000 свободни позиции. На какво се дължи бурният растеж на DEV.BG и защо компанията успява в бизнес, в който много други се провалят?
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеВизитка
Ивайло Христов е технологичен предприемач. Съосновател и управител на DEV.BG. Сред успешните му стартъпи е българо-датската компания "Комфо". Носител е на наградите "Млад предприемач на годината", "Next Generation предприемач", а през 2014 г. става част от класацията на Дарик радио - "40 до 40". По образование е програмист, но по душа - предприемач.Всички от десетте най-големи IT компании в страната използват услугите на DEV.BG. Общо клиентите на DEV.BG са над 300 технологични фирми. През последната година и половина през платформата са изпратени над 100 000 IT кандидатури. А само за последния месец, май, броят на кандидатурите в job board-a се е увеличил с 11% на месечна база. Общо в платформата с работодателски профил разполагат повече от 1000 технологични дружества в България, а към момента има публикувани над 6000 свободни позиции. На какво се дължи бурният растеж на DEV.BG и защо компанията успява в бизнес, в който много други се провалят?
От общност до бързо разрастващ се бизнес
Основна част от формулата за успеха на DEV.BG е това, че компанията започва своя път като общност от много тесни специалисти. Бързо DEV.BG става най-голямата IT общност в България и job board бизнесът е отговор на нуждите на участниците в IT бранша.
Ивайло Христов - съосновател и управител на DEV.BG:
"Най-голямото ни предимство са хората от IT общността и добрите ни отношения с работодателите в сектора. Marketplace бизнес се създава адски трудно, но нещата се случват, когато имаш помощта на хиляди IT специалисти, които помагат с идеи, бета-тестване и впоследствие чувстват, че това е продукт, създаден, за да е полезен на тях. Например, когато мислим нови функционалности, ние се допитваме до членовете на нашето общество и имплементираме това, което хората искат."
Още преди създаването на специализиран сайт за обяви компанията е известна като един от най-големите организатори на IT събития в сектора. DEV.BG провежда 15 технологични събития всеки месец, като до момента са организирани над 900 строго технологични ивента. Досега в тях са взели участие над 700 лектори от IT сектора. Събитията и дейностите в общността са основен двигател на популяризирането на сайта за обяви.
Прецизен фокус
Неразделна част от успеха на DEV.BG е и фактът, че компанията е фокусирана изцяло върху IT индустрията. В сайта се публикуват само IT обяви за работа и целият софтуер и функционалности са създадени, за да се обслужва интересът на търсещите работа в технологичния сектор.
Ивайло Христов - съосновател и управител DEV.BG:
"Аз започнах кариерния си път като .NET програмист и при всяко търсене на нова работа бях крайно недоволен от съществуващите сайтове за обяви. Намирането на правилните обяви за работа отнемаше много време, нерви и към обявите нямаше нужната за мен информация за работодателите. Още тогава си казах, че трябва някой да направи специализиран сайт за IT обяви, където филтрирането и функционалностите да са специфични за IT индустрията."
Подробни работодателски профили
Екипът на сайта разбира, че днес не е достатъчно само да се предоставя пространство за търсене и намиране на обяви за работа. За кандидатите е важно какви са компаниите, а не само какви позиции предлагат. Затова в сайта работодателите могат да си създадат кариерен профил, в който подробно да представят какво е да се работи в тази компания. В допълнение към обявите за работа търсещите могат да намерят информация за компанията, придобивките, мнения от служители и много друга информация, която е полезна на кандидатите, за да сформират мнението си къде да кандидатстват.
Богатите работодателски профили позволяват на кандидатите да филтрират по-добре обявите за работа и бързо да намират, това което им е нужно. Например кандидатът може да разгледа всички Java обяви, които са от продуктови компании, или всички .NET обяви от компании, които предлагат над 25 дни платен годишен отпуск.