The Future of Work Summit 2023: Научените уроци от пандемията
На 24 октомври годишната конференция на "Капитал" събира HR и бизнес лидери, за да очертае бъдещето на работната среда


Ренета Иванова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Какви са новите модели на работа, как се задържат таланти днес, за психичното здраве на работното място и развитието на умения в компаниите са част от темите на конференцията.
- Международни и местни специалисти ще представят своите виждания и опит за корпоративната еволюция, баланса между работата и личния живот и пресечната точка на поведенческата икономика и бизнес стратегиите.
- Събитието поставя фокус и върху значението на приобщаващите и разнообразни работни политики.
Ковид свърши и остави в наследство работата от разстояние, след това започна войната в Украйна. С нея дойдоха високата инфлация, растящите разходи за живот, нови търговски кризи, изтичане на капитали от развиващи се пазари и геополитическа несигурност, с които малцина от бизнес лидерите от това поколение са се сблъсквали. В същото време регулаторните органи и инвеститорите настояват за цялостен преход към по-устойчиви и зелени модели на работа. Глобалните предизвикателства се отразяват и на България, която обаче има и още един проблем - намаляваща работна сила. Годишно изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) обобщава, че повишаването на умения ще е от решаващо значение за насърчаване на растежа на бизнеса и подобряването на стандарта на живот в България в следващите години.
Конференцията Future of Work, организирана от "Капитал" и "Кариери", ще срещне професионалисти в областта на лидерството и човешките ресурси на 24 октомври тази година и ще търси отговори на сложната палитра от предизвикателства, с които се сблъскваме днес:
➤ промените във функциите и ролята на HR-и и лидери
➤ развитие на нови умения в организацията, създаването на успешни екипи и очакванията на поколението Z.
Лекторите
Патрик Гугенбергер, дългогодишен партньор в McKinsey & Company и консултант по организационни промени, ще говори за ключовите аспекти от корпоративната еволюция, които водят бизнеса към по-висока ефективност и устойчивост. Кариерният му път в McKinsey & Company включва съпредседателска роля в практическата група на компанията, където ръководи инициативи, създадени, за да отключат пълния бизнес потенциал на партньорите чрез усъвършенстване на организационния дизайн и успешното прилагане на цялостни трансформации на оперативните модели. Той е и съавтор на доклада на McKinsey "Състоянието на организациите".
Как да осъзнаем и приемем, че работата е част от нас, но не е цялата ни същност, ще сподели по време на конференцията Симон Щолцоф. Той е писател от Сан Франциско, бивш ръководител за дизайна в глобалната иновационна фирма IDEO; негови статии са публикувани в The New York Times, Washington Post, Wall Street Journal, The Atlantic и др. В най-новата си книга от 2023 г. - The Good Enough Job, Симон изследва способността сами "да ковем работата си" или да определяме субективната стойност на нашата работа индивидуално, запазвайки време и енергия, които да инвестираме в други аспекти от живота си - било то отношения, местна общност или лични интереси и хобита.
Интервю: Симон Щолцоф: В бъдеще работното място ще е по-скоро мрежа, отколкото физически офис
Oт позицията си на директор на Изследователския център за благосъстояние Ян-Еманюел де Неве, също професор по икономика и поведенчески науки в Оксфордски университет, съредактор на World Happiness Report и член на Глобалния съвет за щастие (Global Happiness Council), ще говори за връзките между поведенческата икономика, публичната политика и човешкото благосъстояние, които заемат все по-централно място в стратегиите на бизнеса. Неговите изследвания са публикувани в научни издания като Science, Nature, The Review of Economics and Statistics, Journal of Political Economy, Psychological Science, The British Medical Journal и The Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS). Трудът му е избран сред "Идеите за управление, които имат най-голямо значение" от Harvard Business Review и е удостоен с първата награда Ruut Veenhoven за приноса му към научното изследване на щастието.
През 2023 г. бизнес лидерите се борят с множество предизвикателства, произтичащи от икономически колебания, геополитическа несигурност, енергийни проблеми, климатични проблеми и сложен глобален облик. На фона на този постоянно променящ се сценарий единствената сигурност е несигурността. Темата ще бъде на фокус на предстоящата конференция, традиционно обединяваща лидери от различни сектори:
- Питър Рубен, главен изпълнителен директор на KBC Bank
- Елена Дречева, управляващ директор на Konica Minolta
- Патрик Бернар, генерален мениджър на "Latecoere България"
- Лора Иванова, директор "Корпоративни клиенти" в Google Cloud
- Стефан Мауерсбергер, партньор и регионален лидер за Централна, Южна и Източна Европа в Kincentric.
Как се поддържа екипност във време на свити разходи, уволнения и несигурност
Решението на въпроса "Как да постигнем цялостно преосмисляне на бизнеса" е от първостепенно значение за много професионалисти, които търсят иновативни решения. Отговори от професионалната си практика ще даде Петър Торнев, управляващ директор на технологичния център на Accenture в България с повече от 15 години опит в ИТ сферата. Освен с активността си в развитието на лидерския потенциал и напредъка в образованието в България той работи за формирането на стратегии в областта на облачните технологии, киберсигурността и онлайн търговията. Петър Торнев е ангажиран с отстояването на политики, насочени към повишаване на културното, възрастовото и половото разнообразие в организациите. От международния си опит той ще сподели иновативни подходи за справяне с предизвикателствата и посрещане на възможностите, които носи трансформацията.
Професиите на бъдещето: Повече технологии, цифровизация и изкуствен интелект
Предизвикателствата изискват от работещите нови и по-добри умения, а обучението е пътят към тях. За ролята на организациите в развитието на хората и тяхното благосъстояние ще говори Мария Стоева, директор "Продажби и бизнес развитие" в "Manpower България" и директор на българския офис на Assert International. От дългогодишния си консултантски поглед върху пазара на труда Мария Стоева ще предаде ценни идеи за начина, по който успешните организации да гледат на хората си, и добрите практики, които ще ги приближат към устойчивостта в бъдещето на работата.
Как да се изправите пред страховете си и непознатото и да ги превърнете в сфери на сила и увереност ще разкаже Ани Филипова, професионалист с международна банкова кариера от над две десетилетия в Букурещ, Лондон, Сингапур и Хонконг и основател на Change Advisory. По време на последната си роля в корпоративна среда като регионален главен оперативен директор на Citibank Treasury and Trade Solutions в Азия Ани Филипова ръководи процеси по трансформация и дигитализация, които водят до множество отличия, включително три награди Euromoney Best Bank и последователно признание в наградите Global Finance Best Digital Bank за институцията. През април 2021 г. тя се решава на трансформиращо пътешествие, напускайки позицията си в Хонконг, за да се установи в Атина и да създаде динамична "портфолио кариера". Като член на борда на директорите, съветник по промените, инвеститор, кариерен треньор, лектор, подкастър и оратор тя насърчава партньорите си към промени и усъвършенстване.
Ани Филипова: Принципите за управление на човешкия потенциал остават същите
В интервю на сцената ще чуете Миглена Узунова-Цекова, старши директор "Човешки ресурси", член на Лидерския екип на "А1 България" и председател на Етичната комисия на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ). От призмата на дългогодишния си опит в сферата на човешките ресурси ще очертае развитието на професията във времето в паралел с бъдещите нужди на бизнеса.
В отговор на въпросите, свързани с ефективността, ще говори Райн Шърман, експерт по оценка на личността, лидерството и организационната ефективност, също и главен научен директор в Hogan Assessment Systems и ководещ на подкаста "Науката за личността". Изследванията му за личността и взаимодействието ѝ с ежедневните ситуации са получили федерална подкрепа от Националната научна фондация. Получавал е множество награди за своите изследвания, включително е обявен за "Изгряваща звезда" през 2016 г. от Асоциацията за психологически науки и наградата SAGE Young Scholars през 2018 г.
Като мениджър "Човешки ресурси" на SiteGround, Валентина Кожухарова ще сподели опита си в изграждането на партньорства в организацията и това как да запазите доверието и лоялността на хората си. Присъединявайки се към организацията преди 8 години като единствен HR експерт, тя подпомага развитието на хората в рамките на бизнеса и извън него и вярва, че хората са и ще бъдат най-ценният актив за организациите за бъдещите модели на работа.
Яна Панайотова, ръководител на екип "Човешки ресурси" в Payhawk, ще сподели добрите практики на компанията, в която 43% от хората работят средно вече 5 години, а близо 11% - от над 10 години. Как се поддържа силна връзка между ангажираност и отдаденост на дългогодишните служители във времена на паралелно увеличение на броя работещи в организацията от 28 на 280 за две години, ще чуете на 24 октомври.
В лидерска дискусия за хората в центъра на бъдещите работни модели ще се съберат Таня Косева-Бошова, управляващ директор и партньор в Lion's Head, Анна Габровска, ръководител на екип "Култура и човешки капитал" във "Филип Морис България", Йорданка Костова, директор "Управление на таланти и работодателски бранд " в Пощенска банка, и Инге Ван Бел, съосновател на Herculean Alliance и партньор в Stanton Chase.
Работещите, които получават признание, са почти защитени от бърнаут
Приобщаващите и разнообразни работни места имат редица предимства като по-добри иновации, по-ниско изтичане на таланти и по-голяма ангажираност, но откриването или наемането на разнообразни служители и привличането на разнообразни таланти може да се окаже предизвикателство.
"Вместо да казвам на мениджърите, че трябва да постигнат конкретни цели по отношение на разнообразието и приобщаването на таланти, аз им обяснявам какво стои зад това. Искам служителите в компанията да си обяснят темата по свой собствен начин - да вникнат в теорията и основните идеи, а след това да ги приложат на практика. Ако бях заложила цели, без да дам нужните разяснения, не мисля, че бихме постигнали сегашния си успех", коментира в интервю за "Кариери" д-р Шърли Ноулс, главен директор "Приобщаване и разнообразие" в Progress. Още за трансформационното лидерство и как да интегрираме "новата" вълна работещи ще чуете по време на участието й в тазгодишната конференция.
Приобщаването и разнообразието са част от служителското преживяване, д-р Шърли Ноулс, Progress
Зад намирането на правилните партньори, независимо дали са служители или клиенти, стоят множество усилия и време за изграждането на солидни връзки - за ролята на качествените връзки в изграждането на разнообразна среда ще говори Юлия Старк, председател на Европейската асоциация на жените в Брюксел, член на управителния съвет и сериен предприемач.
А от призмата на трудовото и правното законодателство в контекста на политиките за управление и развитие на хората ще се включи Том Хейс, директор по европейските въпроси на Асоциацията за политика в областта на човешките ресурси и управляващ директор на BEERG с дългогодишен опит в консултирането на международни организации за изграждане на трудови рамки и регулации.
Ако още не сте запазили места за лидерския си екип, направете го тук.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.