Агенцията по вписванията въвежда строг режим за обслужване на гише
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Агенцията по вписванията въвежда строг режим за обслужване на гише

Агенцията по вписванията въвежда строг режим за обслужване на гише

В салоните ще се допускат толкова хора, колкото гишета има, а останалите ще изчакват навън на разстояние минимум 1 метър

3331 прочитания

© Надежда Чипева


Агенцията по вписванията съобщи, че с оглед епидемиологичната обстановка в страната от понеделник, 16 март, въвежда "строг режим" на обслужване на клиентите си на гише, с цел да не допуска струпване на хора в офисите. Агенцията призова гражданите да използват електронните й услуги, включително да използват електронен подпис или сертификат, за да подават декларациите онлайн.

В съобщението се припомня, че наближава крайният срок за подаване на декларации по чл. 38, ал.9, т.2 от Закона за счетоводството - от предприятия, които не са осъществявали дейност през годината и не подават годишен финансов отчет и отчет за дейността, а вместо това декларират еднократно този факт през първия отчетен период. Според статистика от минали години през последните десет дни от този период - от 20 до 31 март, подаващите декларации на гише достигат до 5000 души дневно. В този контекст се апелира към всички да използват електронен подпис или сертификат, издаден от агенцията, за да подадат нужните документи онлайн и така да се избягнат струпвания на хора.

"Пропускателният режим във всички офиси в страната ще бъде много строг и в салоните ще се допускат толкова хора, колкото гишета работят. Всички останали клиенти ще изчакват реда си извън сградите, като ще се съблюдава между хората да има разстояние 1 метър. Създадена е извънредна организация за по-бързо приемане на документите, с цел престоя на всеки един потребител в сградата да бъде максимално кратък. Обработката на документите ще се извършва от служителите а Агенцията извън работно време", се казва в съобщението.

Гражданите се призовават да използват всички дигитални контакти за отправяне на запитвания, което в работно време може да става на телефон 070012107, както и на мейл [email protected] по всяко време.

ВСС публикува справка за съдилищата, които отлагат откритите заседания

Междувременно Висшият съдебен съвет публикува на сайта си справка за съдилищата, чийто председатели са издали заповед за отлагане на откритите съдебни заседания, както и тези, които не са издали такава заповед. Тези заповеди за различните съдилища са за различни срокове и от различна начална дата, което значително затруднява адвокатите и страните. По тази причина адвокати призоваха да се унифицират мерките в различните съдилища. Други адвокати пък призоваха в писмо до Народното събрание, Министерския съвет и Висшия съдебен съвет да се наложи мораториум върху процесуалните и материалните срокове по делата най-малко за периода на извънредното положение, съобщава lex.bg.

В събота и Върховният касацинен съд разпространи съобщение, че няма да отлага дела, а насрочените в открито съдебно заседание дела там ще продължат да бъдат разглеждани в нормалния си график. Напомня се, че страните и техните адвокати, чито присъствие в съда по закон не е задължително, могат да представят писмени защити, а "ако се наложи промяна в графика на заседанията съобразно динамично развиващата се епидемична обстановка в държавата, страните по делата и обществеността ще бъдат уведомени своевременно".

В столичната Съдебна палата се изпълняват всички препоръки за ограничаване на инфекцията. Дезинфекцират се по четири пъти на ден кабинетите и помещенията, в които има поток от хора, както и всички останали помещения, асансьори и др., служителите, които пряко работят с граждани, носят предпазни маски и ръкавици, навсякъде са поставени дезинфектанти за посетителите и служителите и др.

Агенцията по вписванията съобщи, че с оглед епидемиологичната обстановка в страната от понеделник, 16 март, въвежда "строг режим" на обслужване на клиентите си на гише, с цел да не допуска струпване на хора в офисите. Агенцията призова гражданите да използват електронните й услуги, включително да използват електронен подпис или сертификат, за да подават декларациите онлайн.

В съобщението се припомня, че наближава крайният срок за подаване на декларации по чл. 38, ал.9, т.2 от Закона за счетоводството - от предприятия, които не са осъществявали дейност през годината и не подават годишен финансов отчет и отчет за дейността, а вместо това декларират еднократно този факт през първия отчетен период. Според статистика от минали години през последните десет дни от този период - от 20 до 31 март, подаващите декларации на гише достигат до 5000 души дневно. В този контекст се апелира към всички да използват електронен подпис или сертификат, издаден от агенцията, за да подадат нужните документи онлайн и така да се избягнат струпвания на хора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK