Заработи единен портал на Търговския и Имотния регистър
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Заработи единен портал на Търговския и Имотния регистър

Заработи единен портал на Търговския и Имотния регистър

Сегашните сайтове на двата регистъра спират на 27 юли, дотогава електронни услуги ще могат да се ползват само през тях

6094 прочитания

© Надежда Чипева


Единен портал на Имотния и на Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел заработи от вторник, 9 юни. Той обединява досегашните сайтове на Имотния и Търговския регистър в обща платформа на адрес https://portal.registryagency.bg/register

Към момента обаче в новия портал може да се прави само регистрация, както и някои справки, но не и да се подават заявления за електронни услуги, обясниха за "Капитал" от Агенцията по вписванията (АВ). Вторият етап на презентацията му е на 27 юли, когато ще спрат сега действащите brra.bg и icadastre.bg, и вече ще може да се използва пълната функционалност на новия сайт. Дотогава потребителите ще могат да заявяват електронни услуги на сегашните два сайта.

В периода от 9 юни до 27 юли в https://portal.registryagency.bg/register ще могат да се извършват следните дейности:

  • да се регистрира потребителски профил, като към него може да се присъедини средство за идентификация, включително да се направи тестово подписване. Присъединяването на средство за идентификация (електронен подпис, сертификат, издаден от Агенцията по вписванията след 23 април т.г., или ПИК от НАП) не е задължително условие за регистрацията на профил. Първоначалната идентификация гарантира повишено ниво на сигурност, проследимост на действията и защита на личните данни съгласно европейската регламентация, сочат от АВ;
  • да се извършват свободно справки в Търговския регистър, за които не се дължат държавни такси;
  • да се преглеждат сканираните документи, съдържащи се в делата на търговците/ЮЛНЦ, след успешна регистрация на потребителски профил с присъединено средство за идентификация. От Агенцията по вписванията подчертават, че издадените от нея преди 23 април 2020 г. сертификати няма да могат да се ползват в новия портал. За достъп до функционалностите му сертификатите трябва да са издадени след тази дата;
  • да се извършват нови за Имотния регистър безплатни справки - проверка на статус на заявление и проверка на местонахождение на служба по вписванията. Новост за потребителите на Имотния регистър е функционалността "Калкулатор за изчисляване на държавни такси".

От Агенцията по вписванията обявиха, че след 27 юли заплащането на таксите за услугите чрез отдалечен достъп в Имотния регистър ще се извършва единствено по електронен път. Наличните средства по сметка на потребител в icadastre.bg ще бъдат прехвърлени автоматично след 27 юли, ако потребителят е заявил в профила си в новия портал желание за обединяване на профил.

Според поясненията на агенцията модернизираният портал ще осигури възможност за работа на потребителите с по-широк кръг устройства, включително мобилни и операционни системи. Той обаче няма да бъде достъпен от устройства със стари, неподдържани от производителите операционни системи и браузъри. Порталът ще работи с актуална версия на операционните системи за компютри и смарт устройства (например над Windows 8 или MacOS 10 и др.). Интернет браузърите като Microsoft Edge, Chrome, Mozilla Firefox или Safari следва да бъдат също с актуална версия.

Единен портал на Имотния и на Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел заработи от вторник, 9 юни. Той обединява досегашните сайтове на Имотния и Търговския регистър в обща платформа на адрес https://portal.registryagency.bg/register

Към момента обаче в новия портал може да се прави само регистрация, както и някои справки, но не и да се подават заявления за електронни услуги, обясниха за "Капитал" от Агенцията по вписванията (АВ). Вторият етап на презентацията му е на 27 юли, когато ще спрат сега действащите brra.bg и icadastre.bg, и вече ще може да се използва пълната функционалност на новия сайт. Дотогава потребителите ще могат да заявяват електронни услуги на сегашните два сайта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK