Кой трябва да спечели от конкурса за трета национална тв
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кой трябва да спечели от конкурса за трета национална тв

Кой трябва да спечели от конкурса за трета национална тв

532 прочитания

Хората, от които зависи издаването на лицензите за национални телевизии, отново са изправени пред важен избор. До края на годината те трябва да изберат конкурента на БНТ и частната БТВ. На този етап интересът към конкурса е доста по-голям от очакваното. Сред кандидатите има представители на всички основни типажи, които имат интерес към медиите. Има просто любопитни български фирми, които мечтаят да извисят ръст към националния ефир, известни чужди компании и обикновени далавераджии, които вятърът на промяната все още не е изхвърлил извън борда на нормалния бизнес.
Миналата седмица се разбра, че сред кандидатите за конкурент на БНТ и БТВ е поне една фирма, зад която стои собственикът на рекламния мултигруп Красимир Гергов. Документи за участие в конкурса за третия национален канал купи и друга “стара муцуна” - явно обреченият да бъде вечен собственик на “Нова телевизия” Дарко Таминджич.
За да бъде успешен този конкурс, хората, от които зависи издаването на мечтания лиценз, трябва да се поучат от грешките, които допуснаха преди година, и да дадат ефира на компания, която този път да отговори на огромните обществени очаквания за националния ефир.
Дългото сбогуване с монопола на БНТ направи нуждата от професионална и качествена телевизия все по-належаща. Твърде вероятно е частната БТВ да не успее да отговори на тези очаквания. Нейните собственици вероятно ще предложат на зрителите евтина и не особено професионално сглобена програма. Шансът хората да получат така необходимата им качествена телевизионна продукция на етапа изглежда видим само откъм третия национален оператор.
Проблемът е, че даването на третия лиценз отново може да се превърне в част от политически пазарлък, в който се търсят краткосрочни политически дивиденти. И така отново губещи ще са хората, в чието име уж се прави всичко - зрителите.

Хората, от които зависи издаването на лицензите за национални телевизии, отново са изправени пред важен избор. До края на годината те трябва да изберат конкурента на БНТ и частната БТВ. На този етап интересът към конкурса е доста по-голям от очакваното. Сред кандидатите има представители на всички основни типажи, които имат интерес към медиите. Има просто любопитни български фирми, които мечтаят да извисят ръст към националния ефир, известни чужди компании и обикновени далавераджии, които вятърът на промяната все още не е изхвърлил извън борда на нормалния бизнес.
Миналата седмица се разбра, че сред кандидатите за конкурент на БНТ и БТВ е поне една фирма, зад която стои собственикът на рекламния мултигруп Красимир Гергов. Документи за участие в конкурса за третия национален канал купи и друга “стара муцуна” - явно обреченият да бъде вечен собственик на “Нова телевизия” Дарко Таминджич.
За да бъде успешен този конкурс, хората, от които зависи издаването на мечтания лиценз, трябва да се поучат от грешките, които допуснаха преди година, и да дадат ефира на компания, която този път да отговори на огромните обществени очаквания за националния ефир.
Дългото сбогуване с монопола на БНТ направи нуждата от професионална и качествена телевизия все по-належаща. Твърде вероятно е частната БТВ да не успее да отговори на тези очаквания. Нейните собственици вероятно ще предложат на зрителите евтина и не особено професионално сглобена програма. Шансът хората да получат така необходимата им качествена телевизионна продукция на етапа изглежда видим само откъм третия национален оператор.
Проблемът е, че даването на третия лиценз отново може да се превърне в част от политически пазарлък, в който се търсят краткосрочни политически дивиденти. И така отново губещи ще са хората, в чието име уж се прави всичко - зрителите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Някои са по-равни от другите

Някои са по-равни от другите

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.