🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Сбогом, див интернет

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

За повечето хора думата интернет се асоциира с безплатно. Безплатни филми, безплатна музика, безплатни новини, безплатна информация... Безплатни неща, както знаем, обаче няма. Всъщност, като изключим може би онлайн магазините и корпоративните сайтове, повечето интернет начинания си оставят тотално зависими от реклама. Без нея тяхното оцеляване би било немислимо в дългосрочен план, колкото и инвестиции да са привлекли в началото със своите обещания за иновативност и светло бъдеще. Макар и нова, интернет до голяма степен си остава просто медиа и като такава се храни от реклами.

При това положение най-големият капитал на сайтовете остава тяхната аудитория. Това е нещото, което те могат да продават - на рекламодателите, на маркетолозите, на обществените организации, на политическите партии, изобщо на всеки, който иска да влияе на някого и е готов да плати или да вложи усилия за целта. Данните за аудиторията на различните онлайн места обаче досега бяха непрозрачни и подлежаха на манипулиране. Затова е важно те да се измерват по общи правила от независима институция. Тогава рекламодателите ще могат да имат по-ясна представа точно до кого достигат техните послания, с други думи, да постигат повече продажби срещу инвестициите в реклама. От своя страна сайтовете ще имат основание да искат повече пари, които да инвестират в подходящи нови идеи и услуги.

Тези общи правила се налагат от интернет пипълметрични агенции като Nielsen Online и Gemius. Появата им на българския пазар означава, че той излиза от периода на онлайн Дивия запад. Което е гаранция, че размерът на пазара на онлайн реклама в България ще се увеличава още.

18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Васил Колев

    ... А вместо да продават аудиторията си, тя може да им помага/издържа, както правят разни места. Или просто да го правят за удоволствие.

    Малко смешен е опита да се постави целия интернет под един знаменател.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-P
    вълчо

    не ми се вярва на мен интернет само от реклама да се подържа пиратсвото го е имало има го и ще си го има и за в бъдеще

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Miro Hero

    Това е просто платена публикация от Nielsen Online и Gemius :). Хубаво е, че някой се появява в БГ, но все пак Капитал, опитайте се, като правите такива ПР кампании, да не омазвате всички статии в един брой. Тази седмица буквално няма нищо за четене, всичко е предплатено. Чакам да видя по форумите, надявам се поне оттам да изскочи някоя интересна тема :)

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    борко

    "Безплатни неща, както знаем, обаче няма." - Така ли мислите? Хайде да се обзаложим!;-)

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Зарс

    Див интернет може да няма, но има бедни и едновременно ИТ грамотни хора. И ще има всички следствия от това.

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    Минаващ

    По добре Нилсен, отколкото Дир.бг и Нетинфо, които лъжат безочливо колко им е голяма аудиторията.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    борко

    Ами голяма им е, да! Казвам го не защото ми харесват, а понеже повечето хора се интересуват именно от това - основните новини от страната и чужбина, малко клюки от Мюзик айдъл и Биг Брадър, прогнозата за времето, резултатите от първенството и разно други ситнежи за плънка. По-малко хора, за съжаление, се интересуват от анализи, коментари, а още по-малко от фючърсни сделки, дю дилиджънс и фондови борси.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    voxy

    борко, те повечето хора и от секс се интересуват, по-малко се интересуват от фючърсни сделки, дю дилиджънс и фондови борси, сравнението ти е идиотско, сравянваш несравними неща

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    панелов

    ако интернетът е див може ли и хората които го ползват да се нарекат диви при това предполагам най-интелигентната и технически грамотна част от населението - при това те си заплащат за услугата на кабелните оператори, което говори, че няма безплатна услуга в случая - безплатно е само в сънищата им на "комунистите""

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    Надинка

    Не ми харесва тази статия, ако може да се нарече така, защото явно е платено публикация, най-малкото и в статията се казва, че нищо безплатно няма. Много повърхностно, не ми харесва и начина, по който се представя, че потребителите на сайтовете биват продавани. Също и заглавието не ми харесва, защото с неговата некоректност претендира за жълт вестник... Въобще.... "Данните подлежаха на манипулиране.." Сега едно е ние да казваме тук във форума мнението си, друго е вестник претендиращ да е сериозен да ни съобщава такива неща, без да посочва доказателства за това. Разочаровате ме в. Капитал!!!

    Нередност?
Нов коментар