С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 30 май 2008, 15:58, 9366 прочитания

Сбогом, див интернет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За повечето хора думата интернет се асоциира с безплатно. Безплатни филми, безплатна музика, безплатни новини, безплатна информация... Безплатни неща, както знаем, обаче няма. Всъщност, като изключим може би онлайн магазините и корпоративните сайтове, повечето интернет начинания си оставят тотално зависими от реклама. Без нея тяхното оцеляване би било немислимо в дългосрочен план, колкото и инвестиции да са привлекли в началото със своите обещания за иновативност и светло бъдеще. Макар и нова, интернет до голяма степен си остава просто медиа и като такава се храни от реклами.

При това положение най-големият капитал на сайтовете остава тяхната аудитория. Това е нещото, което те могат да продават - на рекламодателите, на маркетолозите, на обществените организации, на политическите партии, изобщо на всеки, който иска да влияе на някого и е готов да плати или да вложи усилия за целта. Данните за аудиторията на различните онлайн места обаче досега бяха непрозрачни и подлежаха на манипулиране. Затова е важно те да се измерват по общи правила от независима институция. Тогава рекламодателите ще могат да имат по-ясна представа точно до кого достигат техните послания, с други думи, да постигат повече продажби срещу инвестициите в реклама. От своя страна сайтовете ще имат основание да искат повече пари, които да инвестират в подходящи нови идеи и услуги.


Тези общи правила се налагат от интернет пипълметрични агенции като Nielsen Online и Gemius. Появата им на българския пазар означава, че той излиза от периода на онлайн Дивия запад. Което е гаранция, че размерът на пазара на онлайн реклама в България ще се увеличава още.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да не виждаш мечката в хола Да не виждаш мечката в хола

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

15 фев 2019, 2688 прочитания

Платонична ли е любовта на кабинета към Русия Платонична ли е любовта на кабинета към Русия

Налагащ се въпрос

15 фев 2019, 1690 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Моментът на истината

Българският автопазар 2018: Повече дизел и нови коли

Старите автомобили над 20 години продължават да преобладават в българския автопарк, въпреки нарастването на продажбите на нови автомобили

Къде са ви енергийните спестявания

Крайните потребители може да получат допълнителни такси в сметките си за ток заради целите за енергийна ефективност

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете