С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 30 май 2008, 15:58, 9517 прочитания

Сбогом, див интернет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За повечето хора думата интернет се асоциира с безплатно. Безплатни филми, безплатна музика, безплатни новини, безплатна информация... Безплатни неща, както знаем, обаче няма. Всъщност, като изключим може би онлайн магазините и корпоративните сайтове, повечето интернет начинания си оставят тотално зависими от реклама. Без нея тяхното оцеляване би било немислимо в дългосрочен план, колкото и инвестиции да са привлекли в началото със своите обещания за иновативност и светло бъдеще. Макар и нова, интернет до голяма степен си остава просто медиа и като такава се храни от реклами.

При това положение най-големият капитал на сайтовете остава тяхната аудитория. Това е нещото, което те могат да продават - на рекламодателите, на маркетолозите, на обществените организации, на политическите партии, изобщо на всеки, който иска да влияе на някого и е готов да плати или да вложи усилия за целта. Данните за аудиторията на различните онлайн места обаче досега бяха непрозрачни и подлежаха на манипулиране. Затова е важно те да се измерват по общи правила от независима институция. Тогава рекламодателите ще могат да имат по-ясна представа точно до кого достигат техните послания, с други думи, да постигат повече продажби срещу инвестициите в реклама. От своя страна сайтовете ще имат основание да искат повече пари, които да инвестират в подходящи нови идеи и услуги.


Тези общи правила се налагат от интернет пипълметрични агенции като Nielsen Online и Gemius. Появата им на българския пазар означава, че той излиза от периода на онлайн Дивия запад. Което е гаранция, че размерът на пазара на онлайн реклама в България ще се увеличава още.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На ход е Румен Радев 4 На ход е Румен Радев

Пред президента има три варианта за реакция на избора на нов главен прокурор. Те зависят от волята му да бъде държавник

21 окт 2019, 1465 прочитания

Раздвижване с bTV и БТК, застой с политиците Раздвижване с bTV и БТК, застой с политиците

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

18 окт 2019, 2718 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Моментът на истината

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10