С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 10 апр 2009, 17:10, 2753 прочитания

Спряната рекламна кампания в София Ало, сваляй!

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Един призрак се разброди из улиците на столицата и големите градове в страната. Призракът на Хитлер. Сайтът за обществени проучвания buzzdash.bg пусна рекламна кампания, част от която беше визия с марка, носеща лика на водача на Третия райх (повече по темата на стр. 34).

За часове "изнервени и притеснени граждани загряха вчера телефоните" на всекидневници и общински служители. Новината за кампания прелетя хиляди километри, чак до столицата на братска Москва, откъдето (по ирония на съдбата) лично Бойко Борисов разпореди за незабавното демонтиране на билбордовете. Кметът дори нареди "да се потърси отговорност от лицата, монтирали съоръженията". Пловдивският му колега Славчо Атанасов пък заяви, че е "безотговорно" визията да стои близо до училище, очевидно забравяйки, че Втората световна война се изучава още в шести клас.


За един ден всичко приключи. Визиите бяха свалени. Разтревожените читатели се успокоиха. Съзнателно или не, рекламодателят и обслужващата го агенция хвърлиха кукичката със закачена накрая провокативна визия и зачакаха медиите да клъвнат. А те не само клъвнаха, ами май им счупиха въдицата - Столичната община няма да разреши на buzzdash.bg да пуснат втората част от кампанията си.

Защо, по коя наредба или кой закон така и не се разбра - свалянето стана с устно нареждане. Наредбата за рекламната дейност в София не действа, защото областният управител я обжалва пред ВАС. Предишният текст от 2005 г. имаше същата съдба и така и не заработи. Столичната община може да се радва, че частната компания едва ли ще си губи времето в опити да заведе дело, но това не прави постъпката им правилна. Защото личното възмущение на кмета и няколко телефонни обаждания не могат да бъдат причина за забраната за рекламиране на даден продукт, който не нарушава закони и наредби. Това се нарича с една дума - цензура.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да се хванем за зелено Да се хванем за зелено

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

23 авг 2019, 1022 прочитания

Кокошата работа на ДАНС 1 Кокошата работа на ДАНС

Репресията срещу ген. Шивиков

23 авг 2019, 4387 прочитания

24 часа 7 дни

23 авг 2019, 5469 прочитания

23 авг 2019, 4344 прочитания

23 авг 2019, 2983 прочитания

23 авг 2019, 2460 прочитания

23 авг 2019, 1912 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Непревземаема крепост

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота