С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 10 апр 2009, 17:10, 2754 прочитания

Спряната рекламна кампания в София Ало, сваляй!

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Един призрак се разброди из улиците на столицата и големите градове в страната. Призракът на Хитлер. Сайтът за обществени проучвания buzzdash.bg пусна рекламна кампания, част от която беше визия с марка, носеща лика на водача на Третия райх (повече по темата на стр. 34).

За часове "изнервени и притеснени граждани загряха вчера телефоните" на всекидневници и общински служители. Новината за кампания прелетя хиляди километри, чак до столицата на братска Москва, откъдето (по ирония на съдбата) лично Бойко Борисов разпореди за незабавното демонтиране на билбордовете. Кметът дори нареди "да се потърси отговорност от лицата, монтирали съоръженията". Пловдивският му колега Славчо Атанасов пък заяви, че е "безотговорно" визията да стои близо до училище, очевидно забравяйки, че Втората световна война се изучава още в шести клас.


За един ден всичко приключи. Визиите бяха свалени. Разтревожените читатели се успокоиха. Съзнателно или не, рекламодателят и обслужващата го агенция хвърлиха кукичката със закачена накрая провокативна визия и зачакаха медиите да клъвнат. А те не само клъвнаха, ами май им счупиха въдицата - Столичната община няма да разреши на buzzdash.bg да пуснат втората част от кампанията си.

Защо, по коя наредба или кой закон така и не се разбра - свалянето стана с устно нареждане. Наредбата за рекламната дейност в София не действа, защото областният управител я обжалва пред ВАС. Предишният текст от 2005 г. имаше същата съдба и така и не заработи. Столичната община може да се радва, че частната компания едва ли ще си губи времето в опити да заведе дело, но това не прави постъпката им правилна. Защото личното възмущение на кмета и няколко телефонни обаждания не могат да бъдат причина за забраната за рекламиране на даден продукт, който не нарушава закони и наредби. Това се нарича с една дума - цензура.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да се хванем за зелено Да се хванем за зелено

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

23 авг 2019, 1498 прочитания

Кокошата работа на ДАНС 1 Кокошата работа на ДАНС

Репресията срещу ген. Шивиков

23 авг 2019, 5510 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Непревземаема крепост

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи