Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 12 мар 2010, 16:04, 2108 прочитания

Създаването на национална водна компания Изтичащи възможности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
9 000 000 000 евро. Огромна сума, нали? Това са парите, които България ще трябва да осигури за модернизация на водния си сектор. По друг начин казано, толкова струва качественото водоснабдяване в цялата страна и намаляването на загубите при пренос, които на места достигат невероятните 90%.

Ясно е, че някой ще трябва да плати тази цена (от фондовете на ЕС може да дойдат около 1 млрд. евро, и то ако усвоим всичко). Ясно е, че дори след края на кризата държавният и общинските бюджети няма да могат да поемат такава инвестиция. Ясно е, че без публично-частни партньорства в сектора дълго ще сме в позицията "вода гази, жаден ходи". Явно обаче това не е ясно за всички - битката на министър Плевнелиев с местната власт и опозицията за бързото концесиониране се закучи. И така дойде логичното предложение секторът да се разтресе изоснови и да се създаде национална водна компания, която да привлече частни инвеститори.


С добрите новини за съжаление можем да свършим дотук. Просто защото този бранш, с трудните решения, които трябва да се вземат, може и да е приоритет за някои министри, но досега не е влязъл в дневния ред на управлението. Въпреки важността му, която признават и от Европейската комисия. В интерес на истината вина за това не носи само ГЕРБ  - стратегията за водния сектор, чийто проект е готов от 2004 насам, не беше приета нито от управлението на НДСВ и ДПС, нито от тройната коалиция. Допълнителното забавяне обаче носи само негативи. С други думи, последният влак бавно се изнизва и само от нас зависи да се качим на него.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори 18 Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори

Основните факти, които трябва да се знаят за глобалната пандемия

30 мар 2020, 43356 прочитания

Как ще се развие икономическата криза: V, U или L? 2 Как ще се развие икономическата криза: V, U или L?

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

27 мар 2020, 4942 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Влакът няма да тръгне така

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10