Как бихме италианците в тяхната игра

Инфраструктурните проекти в България

Италианската бюрокрация e прословута - даже има няколко facebook страници с огромно количество нецензурни закани. А италианците като цяло могат да доведат до истерия иначе хладнокръвните британци. Така че на теория италианският бизнес трябва да е добре трениран да оцелява във всякакви бюрократични условия. Но не, българската администрация успя да изкара извън нерви дори него.

Този път хаосът в България отчая италианците от Astaldi. Строителната компания идва в България преди три години и печели търга за строителство на отсечката Първомай - Свиленград. За методиката й има известни съмнения, тъй като цената им изглежда нереално ниска, почти два пъти под предложеното от класирания на второ място кандидат. Дали това е така е трудно да се докаже, тъй като италианците дори не стигнаха до момента, в който можеха да поискат компенсации. Би било прекалено, след като държавата им е позволила да построят едва 20-ина процента от заплануваното.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    a3 avatar :-?
    аз
    • - 1
    • + 7

    затова пък ще усвоим 100% от еврофондовете до края на мандата.....как ли?

    Нередност?
  • 2
    agrotuz avatar :-?
    тимирут'
    • - 3
    • + 4

    Аз си мисля, че договори се подписват за да се изпълняват.
    Когато италиянците са поели определен ангажимент - да строят магистрала, те са знаели много добре какви рискове поемат. Никак ме мога да се съглася, че са гледали района само по карта. Това е сложен инфраструктурен проект и дори В. Бошковите фирми правят пълно проучване на терена. Въпреки това техните магистрали стават на коловози, но това е друга тема. А италиянците са с традиции в пътното строителство и ако са искали да си завършат проекта, няма как да са претупали нещата. По-скоро изобщо не са искали да се изпълни проекта.
    Няма как да се оправдаваш с някакви разкопки, това е било ясно още с определянето на трасето, което и на карта минава през и около древни селища. Пък точно на тях да се обяснява, че археологията е с предимство - едва ли е нужно.
    Другото са си земеделски земи, които трябва да се изкупят от държавата. Не вярвам ида не е станало, няма причина за протакане.
    Третото са гори. Не съм сигурен, но допускам, че част от проблема е свързан с определяне на зоните по "НАТУРА 2000". Ако някаква част от трасето навлиза в защитена зона, по-лесно е да се премести трасето, отколкото да се изключи зоната, въпреки че има и такива случаи.
    Изобщо много повърхностна статия. Дали "журналистическото перо" не е смазано "по другия начин" от италиянските строители?

    Нередност?
  • 3
    valardohaeris avatar :-|
    Nikolay Cankoff
    • + 2

    До 2:
    100% съгласен, но не за БГ.
    Тук този тип договори се подписват за да се усвояват пари по фондове, а самото разпределение на парите вече е спорно по какъв алгоритъм се разпределят, но е факт, че само част от парите отиват за реално свършената работа.

    Нередност?
  • 4
    jorotchernak avatar :-|
    jorotchernak

    Отговор
    оценка 2 2 гласа
    - +
    алгоритъма на разпределение -написан долу- е ясен,след
    като има милиард за това от ЕС и караме в слалом мду дупките..
    нема оправия...един Велик българин го е казал преди 1000 г..
    ,,племе мързеливо и най па4е КРАДЛИВО!!!!!!!!!!!!!!!

    ,, а самото разпределение на парите вече е спорно по какъв алгоритъм се разпределят, но е факт, че само част от парите отиват за реално свършената работа..

    Докладване на модератор

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал