Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Италианската бюрокрация e прословута - даже има няколко facebook страници с огромно количество нецензурни закани. А италианците като цяло могат да доведат до истерия иначе хладнокръвните британци. Така че на теория италианският бизнес трябва да е добре трениран да оцелява във всякакви бюрократични условия. Но не, българската администрация успя да изкара извън нерви дори него.
Този път хаосът в България отчая италианците от Astaldi. Строителната компания идва в България преди три години и печели търга за строителство на отсечката Първомай - Свиленград. За методиката й има известни съмнения, тъй като цената им изглежда нереално ниска, почти два пъти под предложеното от класирания на второ място кандидат. Дали това е така е трудно да се докаже, тъй като италианците дори не стигнаха до момента, в който можеха да поискат компенсации. Би било прекалено, след като държавата им е позволила да построят едва 20-ина процента от заплануваното.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
затова пък ще усвоим 100% от еврофондовете до края на мандата.....как ли?
Аз си мисля, че договори се подписват за да се изпълняват.
Когато италиянците са поели определен ангажимент - да строят магистрала, те са знаели много добре какви рискове поемат. Никак ме мога да се съглася, че са гледали района само по карта. Това е сложен инфраструктурен проект и дори В. Бошковите фирми правят пълно проучване на терена. Въпреки това техните магистрали стават на коловози, но това е друга тема. А италиянците са с традиции в пътното строителство и ако са искали да си завършат проекта, няма как да са претупали нещата. По-скоро изобщо не са искали да се изпълни проекта.
Няма как да се оправдаваш с някакви разкопки, това е било ясно още с определянето на трасето, което и на карта минава през и около древни селища. Пък точно на тях да се обяснява, че археологията е с предимство - едва ли е нужно.
Другото са си земеделски земи, които трябва да се изкупят от държавата. Не вярвам ида не е станало, няма причина за протакане.
Третото са гори. Не съм сигурен, но допускам, че част от проблема е свързан с определяне на зоните по "НАТУРА 2000". Ако някаква част от трасето навлиза в защитена зона, по-лесно е да се премести трасето, отколкото да се изключи зоната, въпреки че има и такива случаи.
Изобщо много повърхностна статия. Дали "журналистическото перо" не е смазано "по другия начин" от италиянските строители?
До 2:
100% съгласен, но не за БГ.
Тук този тип договори се подписват за да се усвояват пари по фондове, а самото разпределение на парите вече е спорно по какъв алгоритъм се разпределят, но е факт, че само част от парите отиват за реално свършената работа.
Отговор
оценка 2 2 гласа
- +
алгоритъма на разпределение -написан долу- е ясен,след
като има милиард за това от ЕС и караме в слалом мду дупките..
нема оправия...един Велик българин го е казал преди 1000 г..
,,племе мързеливо и най па4е КРАДЛИВО!!!!!!!!!!!!!!!
,, а самото разпределение на парите вече е спорно по какъв алгоритъм се разпределят, но е факт, че само част от парите отиват за реално свършената работа..
Докладване на модератор
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.