С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 8 окт 2010, 10:44, 3566 прочитания

Тотална щета

Бездействието на транспортния министър

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Последният бастион на плановата икономика

Конкуренцията бавно убива държавните дружества. Освен енергийните монополи, разбира се

26 ное 2010

Пасажер на борда

Транспортният министър е една от най-спорните фигури в кабинета "Борисов"

8 окт 2010
Преглед на свършеното и несвършеното от транспортния министър Александър Цветков в първата година от мандата му разкрива ужасяваща картина. В транспорта има всичко - от опит за драстично ограничаване на свободната конкуренция в автомобилите превози, през влакове с вагони, спрени от движение преди няколко месеца, до забавяне на концесиите на пристанища и летища. Самият Цветков пък си признава за слабото усвояване (4.5%) на 2-та милиарда евро по оперативна програма "Транспорт". Липсата на реформа в министерството и дружествата, на който е принципал, също не го отличава от повечето му колеги. А най-жалкото е, че информационните технологии просто отсъстват от дневния ред на министъра.

Проблемът с нищоправенето е толкова сериозен, защото именно на секторите, за който отговаря Цветков, се възлагат сериозни надежди за инвестиции, правене на бизнес и създаване на работни места. Всъщност транспортът, логистиката и информационните технологии са на първите места сред очакваните двигатели на икономиката във и след кризата.


За подобно поведение има едно определение - тотална щета. Терминът се използва от застрахователите и описва колите, които толкова са пострадали при катастрофа, че не могат да бъдат поправени. Засега транспортният и IT сектора в България все още не са безнадеждно изостанали. Но с темпове на развитие, които са по-бавни дори от влак на БДЖ, модерната мобилна икономика вече е бързо отдалечаващ се мираж.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК чете вестници, а Борисов? ЕК чете вестници, а Борисов?

Издание на Пеевски онагледи в петък констатацията на еврокомисията, че медийната среда е риск за независимостта на съдебната власт

16 ное 2018, 3355 прочитания

A! Ама как така протести?! 1 A! Ама как така протести?!

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

16 ное 2018, 2067 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Да си стреляш в крака с патрони за глиган

Синдикалните искания

От евтин бензин до смяна на системата

Кой какво се надява да постигне с участието в протестната кампания срещу управлението

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете