Тотална щета

Тотална щета

Бездействието на транспортния министър

3978 прочитания

Преглед на свършеното и несвършеното от транспортния министър Александър Цветков в първата година от мандата му разкрива ужасяваща картина. В транспорта има всичко - от опит за драстично ограничаване на свободната конкуренция в автомобилите превози, през влакове с вагони, спрени от движение преди няколко месеца, до забавяне на концесиите на пристанища и летища. Самият Цветков пък си признава за слабото усвояване (4.5%) на 2-та милиарда евро по оперативна програма "Транспорт". Липсата на реформа в министерството и дружествата, на който е принципал, също не го отличава от повечето му колеги. А най-жалкото е, че информационните технологии просто отсъстват от дневния ред на министъра.

Проблемът с нищоправенето е толкова сериозен, защото именно на секторите, за който отговаря Цветков, се възлагат сериозни надежди за инвестиции, правене на бизнес и създаване на работни места. Всъщност транспортът, логистиката и информационните технологии са на първите места сред очакваните двигатели на икономиката във и след кризата.

За подобно поведение има едно определение - тотална щета. Терминът се използва от застрахователите и описва колите, които толкова са пострадали при катастрофа, че не могат да бъдат поправени. Засега транспортният и IT сектора в България все още не са безнадеждно изостанали. Но с темпове на развитие, които са по-бавни дори от влак на БДЖ, модерната мобилна икономика вече е бързо отдалечаващ се мираж.

Преглед на свършеното и несвършеното от транспортния министър Александър Цветков в първата година от мандата му разкрива ужасяваща картина. В транспорта има всичко - от опит за драстично ограничаване на свободната конкуренция в автомобилите превози, през влакове с вагони, спрени от движение преди няколко месеца, до забавяне на концесиите на пристанища и летища. Самият Цветков пък си признава за слабото усвояване (4.5%) на 2-та милиарда евро по оперативна програма "Транспорт". Липсата на реформа в министерството и дружествата, на който е принципал, също не го отличава от повечето му колеги. А най-жалкото е, че информационните технологии просто отсъстват от дневния ред на министъра.

Проблемът с нищоправенето е толкова сериозен, защото именно на секторите, за който отговаря Цветков, се възлагат сериозни надежди за инвестиции, правене на бизнес и създаване на работни места. Всъщност транспортът, логистиката и информационните технологии са на първите места сред очакваните двигатели на икономиката във и след кризата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    dnevniklive avatar :-|
    dnevniklive

    Вместо отново да го коментирам ще дам линк за другата статия, където има много добри оценки на министъра http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2010/10/08/973787_pasajer_na_borda/

  • 2
    agrotuz avatar :-|
    тимирут'

    Проблемите са толкова много и толкова сериозни, че чак е чудо как това дърво още е на работа. Този е много по-некадърен от А.-М. Борисова, но сигурно има повече доверие от Бат' Бам-Бам. Всичко откъм фактология е така, но дори в статията има някаква снизходителност, а всъщност това би трябвало да доведе до яки протести.
    Единствените, които надигнаха глава, бяха няколко от големите транспортни фирми, но и те си седнаха на местата. Може би защото разбраха, че министърът не гласи да намести нов играч на пазара, а само им укрепва монопола и изтиква малките играчи.
    Аз обаче питам дали всичко е наред и в авиотранспорта или във водния транспорт? Очевидно не е, но статуквото устройва досегашните играчи, или пък всички изтръпват при мисълта за щуротиите, които може да сътвори този министър. В БДЖ също има много неща за оправяне, но няма никакво начинание в тази посока. Ами какво се случва с автомобилния транспорт на товари - дали превозвачите нямат нужда от европейски правила?
    Изобщо в това министерство спешно трябва да влезе нов министър с нов екип заместници, да се подменят много от експертите и т.н.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал