Това е твоят гаф

Когато в началото на септември най-големият български мобилен оператор "Мобилтел" започна да подменя софтуера си за връзка с клиентите, мениджмънтът на компанията едва ли си е давал сметка за мащабите на операцията, която предстои, както и за усложненията, които може да възникнат. Само така може да бъде обяснен фактът, че три месеца по-късно нормалното плащане на сметките все още не е възстановено и близо 1.9 милиона фактури тепърва ще трябва да бъдат изпратени. Нещо, което със сигурност ще развали Коледата на милиони българи, които ще получат по няколко сметки накуп.

Това обаче не е единственият проблем около неуредиците със софтуера на "Мобилтел". Необяснимо компанията запази мълчание по темата през цялото време. И това при положение, че подмяната на софтуер е нещо съвсем нормално, а съпътстващите проблеми - обясними. Съвсем логично, това провокира недоволство сред клиентите на телекома. В крайна сметка той има над 5.2 млн. абонати, чийто живот е зависим от мобилните комуникации и които се почувстваха оставени в плътна информационна мъгла.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • mto
    • + 8

    И сега, когато сметките започнаха да идват - заря*: за два дни - две сметки... утре очаквам третата...

    *заря - попитали бореца какво е заря, и той отговорил - "Нема, нема, пък изведнъж си е_е майката!"

    Нередност?
  • 2
    ebeneezer avatar :-|
    Ebeneezer Goode
    • - 1
    • + 19

    Поредното доказателство, че въпреки многобройните (псевдо) кусове, обучения и унивеситетски програми по т.н. "Управление на промяната", такова нещо в България НЯМА. Спомнете си как ПЧБ си сменяха софтуера, Сирма и детските градини, МВР и паспортите, сега - М-Тел.
    Още много години ще минат, преди в кратуните да се зароди разбирането, че мениджър не се става на 23 години, като се събудиш някоя сутрин, с неизсъхнало мастило по дипломата, ключовете на служебна кола в джоба и смартфон последно поколение.
    Сори - трябва да се бачка. В буквалния смисъл на думата - започвайки с най-мизерните и неблагодарни задачи, повтаряйки ги до безкрай, но постепенно осъзнавайки лостовете на бизнеса и по точи начин - израствайки.
    Обратно по темата - много ми е интересно кога в България ИТ-тата ще се научат, че трабва да работят не само с продъкшън системите си, а и с по една, две, че и повече тестови системи? Че тестване на проект на се прави от разработчиците му, а от бизнеса, който ще го ползва? Ще цената на тестването може да бъде много голямо перо от бюджета на свеки ИТ проект (30 и повече процента)? Че има такова животно като пилотен проект - не е нужно всичките ти клиенти да разберат отведнъж че имаш ппроблем, може и по ограничен кръг, защо например да не прехвърлим на новата състема само служителите?

    Нередност?
  • 3
    agrotuz avatar :-P
    тимирут'
    • + 5

    Мтел и качествено обслужване? Може, ама в друг живот...
    Това да им беше първата издънка, да се чуди човек защо се случва. А те постоянно се дънят. Така че да залагаме каква ще е следващата мизерия, която ще създадат на клиентите си и кога.

    Нередност?
  • Навуходоносор
    • + 4

    Не може да чакаме 4 месеца фактурите и когато най-накрая дойдат да са надписани! Но най-голямата наглост е, че Мтел не казват нищо по въпроса и самите хора трябва да пусант молби за преизичсление на сметките си. Тези клиенти, които не знаят за проблема плащат и от Мтел няма да им върнат парите....
    http://www.facebook.com/pages/Protiv-prepodpisvaneto-na-dogovorite-i-nadpisvaneto-na-smetkite/124324917631052
    http://www.facebook.com/event.php?eid=157113574334082

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

Кога ще ги стигнем хърватите

Кога ще ги стигнем хърватите

България е наполовина добре

България е наполовина добре