Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Изводът от международното изследване PISA, че над 40 процента от деветокласниците в България са функционално неграмотни - могат да четат и пишат, но не осмислят и тълкуват смисъла на прочетеното, като че ли не изненада никой. В образователното министерство наблегнаха на слабия напредък от 2006 г. (което е вярно), премиерът стига до заключението, че "нещо не е наред", а учителите останаха безгласна буква. Фактът, че никой не се изненада, навежда на мисълта, че проблемите са ясни за всички участващи в образователния процес страни. Щом са ясни обаче, къде остават стъпките, които ще променят сегашната ситуация? Стъпки, в които трябва да се включат всички, защото отговорността е колективна:
- на взимащите решения в държавата, които бавят пренаписването на учебните планове и осъвременяването на учебниците, обърнали са гръб на училищата с по-лоши резултати и на инвестициите в качествено образование
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове