Уф, че мирише
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Уф, че мирише

Уф, че мирише

4197 прочитания

Никой не може да избяга от първото впечатление. Когато то е лошо и става дума за първите ви мигове в България, ситуацията става неприятна и обидна. Точно това се случи по коледните празници с държавното дружество "Летище София", което посрещаше клиентите си с един нерешен битов проблем - мръсни и миришещи тоалетни (виж на стр. 49).

Нямаше да обръщаме внимание на темата, ако цялата работа с почистването не намирисваше на нещо повече от лоша хигиена. Ето и няколко извода от историята. Първо, договорът за почистването е сред многото, при които летището е имало само един кандидат и така се е стигнало до космически цени. Второ, преди да изгониш някой важен за работата ти партньор, трябва да се подготвиш предварително за променената ситуация. И решението трябва да е качествено и бързо, а не половинчато. Трето, никоя частна фирма не би пренебрегнала с лека ръка протеста на основните си клиенти. Но в случая говорим за държавна компания, при това монополист.

Малката добра подробност е, че все пак се прави опит за промяна на статуквото на летището. Преди няколко месеца беше сменен изпълнителният директор на дружеството, който сключи многобройните неизгодни договори. Сега обаче трябва силно ръководство, което да се пребори с наследството. Примерът с почистването показва, че все още има какво да се желае. И то много, защото мерки трябват в още десетки посоки. Иначе първото впечатление от България още дълго време ще предизвиква многозначителни погледи, спонтанни кихавици или просто отвращение.

Никой не може да избяга от първото впечатление. Когато то е лошо и става дума за първите ви мигове в България, ситуацията става неприятна и обидна. Точно това се случи по коледните празници с държавното дружество "Летище София", което посрещаше клиентите си с един нерешен битов проблем - мръсни и миришещи тоалетни (виж на стр. 49).

Нямаше да обръщаме внимание на темата, ако цялата работа с почистването не намирисваше на нещо повече от лоша хигиена. Ето и няколко извода от историята. Първо, договорът за почистването е сред многото, при които летището е имало само един кандидат и така се е стигнало до космически цени. Второ, преди да изгониш някой важен за работата ти партньор, трябва да се подготвиш предварително за променената ситуация. И решението трябва да е качествено и бързо, а не половинчато. Трето, никоя частна фирма не би пренебрегнала с лека ръка протеста на основните си клиенти. Но в случая говорим за държавна компания, при това монополист.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

12 коментара
  • 1
    jelezen avatar :-|
    jelezen

    Извинявайте, обаче хич не ми пука за тоалетните на Летище София. Който е на зор - също няма да му пука особено.

  • 2
    mnodulgaregforma avatar :-|
    mnodulgaregforma

    До коментар [#1] от "jelezen":

    Като си седиш на село няма да ти пука. Като се поразходиш малко ще ти направи впечатление, че имаме най-малоумното летище в Европа.

  • 3
    donio avatar :-|
    donio

    То цял Неапол се осмърдя барабар с клоуна си премиер.

  • 4
    jelezen avatar :-|
    jelezen

    До коментар [#2] от "mnodulgaregforma":
    Не съм от село, и на летището съм ходил. Друго ме е впечатлявало. Проблема идва от летището, тоалетната е на опашката, затова и мирише.

  • 5
    manol avatar :-|
    манол

    за Летище София много може да се пише...

    днес сутринта кацнах, платих си паркинга, взех си колата и тръгнах да излизам, когато бариерата на изхода нещо запецна

    махнах на човека в кабинката, да му покажа, че нещо не е наред, той не реагира - очевидно беше зает с нещо, ръцете му се движеха; след това бипнах - никаква реакция; накрая слязох и чукнах на стъклото. Е, познайте - наруга ме, че с една бариера не мога да оправя, а нещото с което беше зает бяха 3 кренвирша, които той белеше, и очевидно беше много недоволен, че го прекъснах. Помислих си: да - вкъщи съм...

  • 6
    npaine avatar :-|
    NPaine

    "Европейска" столица с "европейско" летище.

    Чувал съм от 1ва ръка, че летището във Враждебна е един истински бастион на непотизма, казано по нашенски, на шуробаджанащината...от чистачката до най-високите шефски позиции, назначенията ставали по втория начин.

    Иначе в малко по друг контекст, летище Враждебна е неподходящо за гражданско, летище Доброславци има къде, къде по добро местоположение...ама там нали ще строим писта за Ф1 а до нея космодрум...абе българска му работа.


    До коментар [#5] от "манол":

    Ама хич не си прав да се оплакваш... и най-добрата полуавтоматична система се случва да дава дефект... не ти ли е случвало на друго европейско летище основният елемент в системата "бариера-машина-бай ганьо подаващ билетче" да даде фира?

  • 7
    dimitarb avatar :-|
    DiTo

    До коментар [#6] от "NPaine":

    Проблемът, както ясно е описал манол, не е в техниката, а в отношението на кренвиршояда.

    Аз имах същата случка на една европейско летище преди няколко дни, с тази разлика, че отговорното лице се отнесе много професионално и любезно. Да не говорим, че не е допустимо да ти плащат, за да тъпчеш кренвиршите на работното място.

    Ама как да е. То и да се нерви човек, и да не се...

  • 8
    agrotuz avatar :-P
    тимирут'

    Тоалетните, все едно на летището ли, или Централна гара / автогара, изобщо не могат да бъдат тема на статия, още по-малко в Капитал. Тоалетните сигурно са важни, но много по-съществено е как работи самото летище / гара / авогара, как се управлява съответнят национален транспортен (в случая) обект и евентуално има ли планове за неговото развитие. В този аспект тоалетните едва ли са релевантни, още повече за хора които имат тоалетна на двора на село. Иначе тези с българските паспорти много ни бива да се бичуваме...

  • 9
    plaats avatar :-|
    Луд Общественик

    До коментар [#1] от "jelezen":
    защо летището е пример за яка далавера - паркинг, едно!!! единствено обменно бюро и то е менте!!!

    До коментар [#2] от "mnodulgaregforma":

    летището е малко, но хубаво. Не говорете глупости.

    До коментар [#7] от "sun-bug":
    "Да не говорим, че не е допустимо да ти плащат, за да тъпчеш кренвиршите на работното място. "
    ама ти наистина ли мислиш така>? Няма пражо да яде на работа (8 яасож работен ден, без хапване?) така ли е там където теб те екплоатират?

  • 10
    renegade avatar :-|
    renegat

    Very pretty airport - just organization is off...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Вхтераиниска ле си?*

Вхтераиниска ле си?*

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.