Държавно тото за лична облага

Конкурсът за реклама на спортния тотализатор

Българският спортен тотализатор, изглежда, е вечен. Също както БДЖ, НЕК, АЕЦ "Козлодуй", "Топлофикация" и всякакви други държавни (де факто) монополисти. Проблемът с подобни икономически субекти е, че човек няма как да ги заобиколи. Затова е наистина нелепо как монополистите прахосват огромни средства за реклама. Държавното тото например ще отдели 6 (шест!) милиона лева за връзки с обществеността и реклама през следващите две години. Тези пари след конкурс за обществена поръчка ще бъдат похарчени, за да може държавата да ни убеди, че трябва да пускаме тото. За сравнение - тотализаторът дава повече от 20 млн. за спортните федерации и е един от основните източници за финансиране на спорта. И тук идва парадоксът - ако някой иска да си опита късмета на числови игри, няма къде другаде да го направи освен в пунктовете на държавния тотализатор. Тоест ще рекламираме единственото място.

Всичко това се случва на фона на тоталната разруха в българския спорт и крещящата нужда от пари както за тренировъчен процес, така и за материалната база. Видно от анализа за предходните две години, когато са похарчени 4.6 милиона лева, ефектът от PR и рекламата на спортния тотализатор е невидим. Да не говорим, че изобщо не е ясно къде са отишли тези пари.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове