"Адска смес, мехури пукай!"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Адска смес, мехури пукай!"

"Адска смес, мехури пукай!"

2263 прочитания

Плам, пламти! Котел, бълбукай!

Адска смес, мехури пукай!

Този цитат от "Макбет" на Шекспир споннтано изплува в съзнанието ми, докато гледах какво се случваше с акциите на мрежата за бизнес контакти LinkedIn миналия четвъртък. Онлайн компанията е първият голям играч от групата на "социалните" интернет гиганти, който излиза на борсата. Първичното публично предлагане на нейни акции е индикатор за това дали в момента се заражда нов инвестиционен балон подобен на дотком срива отпреди 10 години.

Е, това, което се случи в рамките на един ден, е, меко казано, притеснително. Само преди няколко седмици LinkedIn беше оценявана на 2.91 млрд. долара от фондовете за рисково инвестиране. Няколко дни преди излизането на борсата очакванията на пазара полетяха в небето до 4.5 млрд. Така се стига до четвъртичния борсов дебют, когато акциите на LinkedIn прескочиха 100-доларовата бариера, оценявайки социалната мрежа повече от три пъти в сравнение с преди седмица.

За да добиете още по-ясна представа за случващото се, само ще добавя: пазарът е готов да даде над 10 млрд. долара за фирма, чиято печалба за първото тримесечие възлиза на... 2 млн. долара. LinkedIn може и да има над 100 млн. регистрирани потребители, но едва ли може да покрие подобни свръхочаквания. Както изглежда, инвестиционната лудост се е завърнала в главите на борсовите играчи, които са готови да хвърлят парите си във всяка интернет компания, стига да се окичи с титлата "социална".

И още нещо: ако не чак толкова популярна мрежа като LinkedIn е оценявана на 10 млрд., можем да си представим какво ще стане, когато на борсата излезе флагмана Facebook...

Плам, пламти! Котел, бълбукай!

Адска смес, мехури пукай!


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    mar123 avatar :-(
    mar123

    Доста повърхностна статия и финансова некомпетентост от автора...
    "Не чак толкова популярната мрежа" LinkedIn има над 100 милиона професионалисти потребители, 22 милиона от тях са от Европа. LinkedIn е професионална платформа с огромен потенциал. Всеки професионалист би трябвало да изгражда своята професионална идентичност там, ако иска да бъде в крак с днешното време...
    Оо, ама да, това не е сайт за обмяна на снимки от последното парти като "флагмана" Facebook, Оо, ама да, не е особено популярен в България, интересно защо???... За съжаление ние пак вървим след цивилизования свят, а не заедно с него...

  • 2
    dggm avatar :-|
    dggm

    До #1,

    Не мисля скоро да се уморя да поправям небивалици като Вашата: "цивилизования" свят ми е интересно как го дефинирате? Частта от света където тази мрежа е популярна ли? :)

    Вярно "материалът" е кратък и без данни и анализ. Това не Ви оправдава да остявате подвеждащи коментари.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Накъдето се обърнеш - различно

Накъдето се обърнеш - различно

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK