Mного рядко през последните 17 години някой държавник е заслужавал да бъде поздравен на страниците на "Капитал" без резерви и уговорки. С принципната си, твърда и последователна позиция по отнемането на лиценза на "Лукойл" вицепремиерът Симеон Дянков и шефът на агенция митници Ваньо Танов го заслужиха. Чест прави и на премиера Бойко Борисов, че в крайна сметка застана зад тях.

Най-големият проблем на България е, че в държавата всичко се урежда не по ясни на всички правила, а с връзки, телефонни обаждания, политическо лобиране и икономически стимули. Институциите не работят независимо, а са хванати от различни мрежи от интереси.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


56 коментара
  • 1
    jazzmaster avatar :-|
    JazzMaster

    Браво, браво, за бравото - браво, ...и все пак закъсняло много след срока, нали така, значи все пак да ви цитирам:
    "Най-големият проблем на България е, че в държавата всичко се урежда не по ясни на всички правила, а с връзки, телефонни обаждания, политическо лобиране и икономически стимули. Институциите не работят независимо, а са хванати от различни мрежи от интереси."
    С това не омаломажавам "бравото".

  • kiweeone
  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Поздравления за Дянков.

    от един социалист.

  • 4
    chernomorski avatar :-|
    Chernomorski

    Наистина, само поздравления заслужава правителството за тази смела крачка в налагането на законовите правила! Никакви съмнения не бива да има, че отстояването на решението за "Лукойл" ще донесе много важни политически дивиденти. И силна обществена енергия на България. Единствено социалните последици за работещите в бургаския комбинат са един сериозен проблем. Но точно тук ще стане ясно до колко са отговорни руските собственици. Дано не и колкото си въобразяваха, че правилата няма да важат за тях(поне през последната година).

  • 5
    b.davidkov avatar :-(
    masay

    Аз пък си мисля, че на този вестник по-подхождат анализи. Ръкоплясканията и други ги могат. Други неща също...
    Хайде да помислим какво може да се случи.
    Самолетното гориво ще свърши първо. Как нашите фирми ще изпълняват договорните си задължения за зареждане на наши и чужди самолети?
    Държавната БДЖ като му окапа Кремиковци остана само на Лукойл да му пълни композициите. И какво?
    Вносителите на горива довчера бяха затиснати от изискванията на същия този закон, заради който взеха лиценза на Нефтохим. Мислите ли, че инвестициите за оборудване на митническите складове, които довчера искаха много пари, вече ще си струва?
    После - пазарът на нефтопродукти не е като на доматите на Красно село. Доставките се договарят месеци напред. Е, сигурно може и веднага, ама цената ще е друга...
    Та, драги Капитал, ето това си струва да се анализира. Иначе и аз се кефя на решителни действия, но уважавам премислените... Затова и не чета Телеграф, а посягам към Капитал, ама нещо много ръкопляскания напоследък!

  • 6
    bigman avatar :-|
    BGman1

    До къде ни докара 50г. комунистическа власт и още 20 г. в лутане на държавата кой път да хване.. Да казваме БРАВО......на едно правителство което за първи път имаше смелостта да се противопостави на монопола и да наложи върховенството на закона...ако наистина искаме да сме равноправен член на ЕС това трябва да е ежедневие...

  • 7
    chad avatar :-|
    Chad


    [quote#1:"JazzMaster"] за бравото - браво[/quote]

    Присъединявам се!

    Остава обаче правителството да потвърди с по-нататъшните си действия, че това не е само единичен политически премерен ход.

    Не е нужно да посочвам в кои точно случаи се нуждаем от потвърждение.

  • 8
    gligi avatar :-|
    gligi

    айде, айде, Капитал... колко да е "браво"...?
    Можете и по-добре, например - откога се познават Борисов и Златев - от 30 години, по това време ББ е в школата на МВР, нали? Златев какъв е бил тогава?
    После, внимавайте в картинката - през кои фирми ще мине продажбата на горива от резерва и след това - закупуването за възстановяването на количествата.
    Накрая: Бензиномерите, ясно, трябва да се сложат, и Лукойл не са идиоти, знаят го. А ако това се окаже театър от типа "ще сложим бензиномери (в рамките на плановия ремонт), пък докато се шуми за керосина, ще подпишем за Белене" - "бравото" е било напразно, сценката е минала, а руските сценаристи са задоволени.

  • 9
    merkel avatar :-|
    merkel

    Развалете приватизацията на Нефтохим ако Лукойл тръгне на война!

    Ако модела на Путин при ЮКОС и Ходорковски е твърде хард за Борисов то при война с Лукойл най-добрият вариант за държавата е една комплексна оценка на нарушенията на компанията-рафинерия за изминалите години след което би трябвало направо да се развали приватизационният й договор. Така държавата поема управлението на рафинерията и започва разследване за контрабандата и фиктивният износ на компанията досега!

  • 10
    b.davidkov avatar :-P
    masay

    В мнозинството постове колегите проявяват направо държавническо мислене: преследват руските имперски интереси, пращат в затвора В.Златев, записват се масово доброволци във войната на управляващите с най-голямата компания в страната.
    Само че на война и двете страни дават жертви. Откъде ще дойде бензинът, ако драмата в Лукойл се затегне? Всъщност колко време е предвидено да продължи "битката"? Не мисля, че вносът от Гърция, Словения и Румъния ще ни е по-евтин. Резултатът от юнашките решения на ББ и компания ще е един - поскъпване на всичко, което се допира до горива.
    Но сега фанфарите сврят, окичени с цвета доброволци нарамват пушкте, песни...А оттатък е бойното поле. Там ще има кръв и трупове, ама за тях сега никой не мисли. Наивни избиратели...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

А къде бляхте толкова време?

А къде бляхте толкова време?