С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 8 ное 2011, 21:40, 3539 прочитания

2 (два) часа на ден за НАП!

Всички плахи и безрезултатни опити за модернизиране на администрацията бяха обличани в думата реформа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Националната агенция за приходите се похвали, че българският бизнес прекарвал по-малко време в комуникация с нея - само 500 часа годишно. Разходът на време е посочен в тазгодишната класация на Световната банка "Правене на бизнес".

Това е добра новина на фона на 616-те часа, които фирмите са отделяли за комуникация с данъчните миналата година. Ако извадим обаче почивните дни и разделим тези 500 часа на останалите работни, се получава странен резултат – поне по един служител във всяка организация губи по 2 (два) часа дневно, за да свърши някаква работа, свързана с приходната агенция.


Подобна новина може да бъде повод и за срам, и за гордост, както е в случая с НАП. Точно тази новина обаче и точно така съобщена е по-скоро виц. През последните години правителствата непрекъснато говорят за намаляване на административните бариери, обслужване на едно гише, електронно правителство.

А всички плахи и безрезултатни опити за постигането на тези цели умело обличат с думата реформа. Зад всяка такава стоят много пари и резултатът от това е пред очите ни – 2 часа дневно!

Поредният опит за провеждане на реформи започна преди дни от държавните железници. За пореден път. Планът прилежно е разписал мерки като съкращения на персонала и влаковете по неефективните маршрути.



А крайната спирка не е ясно и публично очертана, дори и да е известна на ръководителите на сектора. Плановете за преструктуриране на БДЖ имат няколкогодишна история, а всяка следваща година държавното предприятие приключва с все по-големи дългове.

Т.нар. сектор сигурност, в който влизат ключовите МВР и отбрана, също е обект на опити за промяна, чийто краен резултат звучи така - по-голяма ефективност. Само по време на управлението на ГЕРБ през поста здравен министър пък преминаха трима души.

Всеки от тях имаше своя визия за промяна в здравната система и след всяка такава тя ставаше все по-болна, а объркването - все по-голямо, от сложни термини като диагностично свързани групи и клинични пътеки. Административна реформа, реформа в БАН и в образованието само допълват колорита на приложението на тази дума и увеличават риска от пропуск на някоя от областите, в които са правени опити с нея.

Сега вече няма време и управляващите трябва да кажат ясно и подробно какво смятат да реформират, как точно и какво искат да постигнат. Активните хора очакват това. За да не дойде време след години отново да си задаваме въпроса "Ти изработи ли за днес твоите два часа обществено полезен труд в НАП?"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: бизнес данъци

Прочетете и това

Фалшиви фанфари в енергетиката 3 Фалшиви фанфари в енергетиката

След визитата в Туркменистан

16 авг 2019, 3594 прочитания

По релсите на корупцията влаковете са бавни По релсите на корупцията влаковете са бавни

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

16 авг 2019, 2880 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Външно министерство: Няма пречки Плевнелиев да отзове посланиците с досиета

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма