Не става само с магистрали

Не става само с магистрали

Снежният хаос по пътищата

4243 прочитания

© Анелия Николова


Представете си, че всички обещани от премиера Бойко Борисов магистрали вече са построени. Строителството е приключило, лентите са прерязани, а датата отново си е днешната. Представихте ли си го? Сега си пуснете новините: "София остава единствената транспортна връзка между Северна и Южна България." Дори и при завършени магистрали ситуацията щеше да е същата. Фирмите превозвачи трябва да обикалят през София, дори ако целта им е да стигнат от Русе до Свиленград, защото всички проходи през Стара планина са затворени за тежки машини. А това струва на бизнеса време и пари.

Държавата все още не е отговорила на въпроса кой е отговорен за снежния хаос. Наказаните петима държавни чиновници може и да са отговорни за проблема, но е несериозно да са единствените. Шефът на пътната агенция призна, че договорите с фирмите за поддръжка са странни и не защитават интереса на данъкоплатците. Този път обаче няма как вината да се прехвърли на предишното правителство, защото конкурсите са проведени и договорите са подписани от сегашното.

А строителството на магистрали е важно. Още по-важно обаче е държавата да ги направи достъпни за гражданите си, иначе няма смисъл.

Представете си, че всички обещани от премиера Бойко Борисов магистрали вече са построени. Строителството е приключило, лентите са прерязани, а датата отново си е днешната. Представихте ли си го? Сега си пуснете новините: "София остава единствената транспортна връзка между Северна и Южна България." Дори и при завършени магистрали ситуацията щеше да е същата. Фирмите превозвачи трябва да обикалят през София, дори ако целта им е да стигнат от Русе до Свиленград, защото всички проходи през Стара планина са затворени за тежки машини. А това струва на бизнеса време и пари.

Държавата все още не е отговорила на въпроса кой е отговорен за снежния хаос. Наказаните петима държавни чиновници може и да са отговорни за проблема, но е несериозно да са единствените. Шефът на пътната агенция призна, че договорите с фирмите за поддръжка са странни и не защитават интереса на данъкоплатците. Този път обаче няма как вината да се прехвърли на предишното правителство, защото конкурсите са проведени и договорите са подписани от сегашното.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


13 коментара
  • vuzmuten

    Напишете кой от бившите шефове е сключил тези договори с приятелски фирми: Сергей Михалев или Божидар Йотов?

    За първия се знае, че движеше далаверата с паркинга на "Летище София" ЕАД, докато ръководеше отдел "Информационно обслужване".

  • 2
    jj avatar :-|
    J.J.

    Много повърхностен коментар. Да, имаше проблеми със зимното почистване -> нека има разследване, разгледайте договорите за зимно почистване, вижте параметрите и т.н. Но има и нещо друго ненормално: при такъв обилен снеговалеж е съвсем нормално да се спре движението. Навсякъде се прави, и в Австрия и Швейцария, и в Германия, Великобритания и т.н. И то се спира без да се дават каквито и да е било обяснения на обществото защо, за да може да се почисти. Миналата година 2-3 дни имаше затворени пътища из цяла Великобритания, никой не му се струваше странно, макар и снегът да беше едва 15-20 см. Ако нарушиш забраната -> глоба. А и не може да се очаква при обилен снеговалеж да се поддържа същата скорост, както в нормални условия. Изобщо някой хора са все едно от друга планета, очакват невъзможното. Само вижте австрийските и немските новини отпреди няколко дни, за да видите аналогична ситуация на тази у нас: затворени пътища, спряно електричество на n брой селища и курорти и т.н.

  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#2] от "J.J.": Взе най лесната част за коментар,а за старопланинските проходи ни дума,ни стон :-) няма и как :-) проекти няма :-)

  • 4
    antimov avatar :-?
    antimov

    Много жалко-министър Дончев съвсем забрави от кой град го изтеглиха....
    С една дума-хубава работа,но ...българска ...Кой да обясни на тези хора,
    с проектите , че София не е България...Награждавахте Бекенбауер, а не забелязахте, че работи в Мюнхен, а живее над...Зарцбург...Но и географията ви бяга....

  • 5
    dimiterivanov avatar :-|
    Zurigo

    При такъв снеговалеж някои хора като авторът на статията прекаляват с критиките. Нормално е да има блокаж, дори за няколко дни. Случва се и в най-развитите държави. Айде авторът да сметне колко ще струва услугата "оперативна готовност за осигуряване на 100% проходимост през целия зимен сезон при всякакви метеорологични условия на първостепенната пътна мрежа" и тогава пак да говорим.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    bta avatar :-|
    bta

    До коментар [#2] от "J.J.":

    Добър коментар.

  • 7
    bta avatar :-|
    bta

    До коментар [#3] от "kardinalat":

    изнагляваш,това да не е рисуване.

  • 8
    tafricanski avatar :-|
    Теодор

    Съгласен съм с автора. Няма защо всички пътища да водят в София.

  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Дали някой не си мечтае за магистрала Русе -Свиленград с тунел под Шипка?
    Гявол, иска да изяде на ББ хляба......

  • 10
    npaine avatar :-P
    NPaine

    До коментар [#5] от "Zurigo":

    Е зарад такива като вас съм принуден да се съглася с наблюдението на Любимият Вожд и Учител Бойко Болгарбаши, че на прасето си му е най-добре в кочинката.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Тука няма, там има

Тука няма, там има

Искаме още от същото

Искаме още от същото