С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 20 май 2012, 20:06, 3828 прочитания

Милиарди неизвестни

Ако пътят Свиленград-Русе ще се случва, добре е трасирането му да стане върху грешките от предишния опит за концесия на магистрала "Тракия"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този път е почти като предишния път. Приликите са между два плана за концесиониране на магистрали - този на царското правителство за "Тракия" и новото любимо трасе на премиера Русе - Свиленград. И в двата случая става въпрос за избор на строител без каквото и да било състезание. И при двете отсечки липсва икономически анализ за ползите от проекта, точните разходи и въобще всички суми, давани от парите на данъкоплатците. Старата концесия за "Тракия" така и не се случи. За пътя от Русе до Свиленград обаче неизвестните са много повече. Първата реакция беше, че това е поредният инвестиционен проект, за който се говори, за да се вдига шум, да се печелят избиратели или просто за отклоняване на вниманието от други теми.

Но все пак ангажираността на трима лидери на държави може и да опровергае тези съмнения за несериозност на говоренето по темата. Затова, ако пътят ще се случва, добре е трасирането му да стане върху грешките от предишния опит за концесия на магистрала. Като начало първо трябва дълбок анализ на икономическия смисъл от подобна инвестиция, т.е. дали подобно съоръжение ще генерира нужния трафик и постъпления. После е задължително цялата работа по проекта и изборът на изпълнител да стават при наличието на огромна доза публичност и прозрачност. Само така ще може да се поразсее съмнението, че се прави поредният милиарден проект без търг и без смисъл.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мнения Daily - Стига хулигански лафчета и тарикатски номера Мнения Daily - Стига хулигански лафчета и тарикатски номера

И още: Залива ни лавина от дълбините на глупостта; Ядрото на Евросъюза ще се консолидира

18 фев 2020, 852 прочитания

Мнения Daily - Новата наказателна концепция е проява на смелост 1 Мнения Daily - Новата наказателна концепция е проява на смелост

И още: Призракът на страха от еврото не изчезва; Ровенето в приватизацията е търсене на изкупителни жертви

17 фев 2020, 1548 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Затова доверието в полицията клони към нула

МВР призна за катастрофата с Николай Михайлов

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10