С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 20 май 2012, 20:06, 3820 прочитания

Милиарди неизвестни

Ако пътят Свиленград-Русе ще се случва, добре е трасирането му да стане върху грешките от предишния опит за концесия на магистрала "Тракия"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този път е почти като предишния път. Приликите са между два плана за концесиониране на магистрали - този на царското правителство за "Тракия" и новото любимо трасе на премиера Русе - Свиленград. И в двата случая става въпрос за избор на строител без каквото и да било състезание. И при двете отсечки липсва икономически анализ за ползите от проекта, точните разходи и въобще всички суми, давани от парите на данъкоплатците. Старата концесия за "Тракия" така и не се случи. За пътя от Русе до Свиленград обаче неизвестните са много повече. Първата реакция беше, че това е поредният инвестиционен проект, за който се говори, за да се вдига шум, да се печелят избиратели или просто за отклоняване на вниманието от други теми.

Но все пак ангажираността на трима лидери на държави може и да опровергае тези съмнения за несериозност на говоренето по темата. Затова, ако пътят ще се случва, добре е трасирането му да стане върху грешките от предишния опит за концесия на магистрала. Като начало първо трябва дълбок анализ на икономическия смисъл от подобна инвестиция, т.е. дали подобно съоръжение ще генерира нужния трафик и постъпления. После е задължително цялата работа по проекта и изборът на изпълнител да стават при наличието на огромна доза публичност и прозрачност. Само така ще може да се поразсее съмнението, че се прави поредният милиарден проект без търг и без смисъл.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Не-18 Не-18

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

24 яну 2020, 1682 прочитания

Сблъсъкът за управлението на ВиК 3 Сблъсъкът за управлението на ВиК

Частно или държавно

24 яну 2020, 863 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Затова доверието в полицията клони към нула

МВР призна за катастрофата с Николай Михайлов

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10