Комунистическа идея

Комунистическа идея

Агенцията за храни пренарежда хотелиерския бизнес

3257 прочитания

© Живко Ангелов


Агенция по хотелите вместо агенция по храните. Тази нова табела трябва да си сложи сега ведомството на Йордан Войнов, за когото денят започна с пренареждане на цял един сектор - хотелиерския. Накратко, той предложи да диктува какви туристически продукти да предлагат българските хотели. Като най-търсеният "всичко включено в цената" (познат и като all inclusive) се ограничава - само за хотели с много звезди и места в ресторантите.

Тук започват много, при това основателни критики към идеята. Първо, защо държавен орган въобще решава да пренастройва продукти на цял сектор, вместо да върши собствената си работа - да следи качеството на храните. Какво общо има броят на звездите и местата в ресторанта с много по-важната тема за съдържанието на предлаганите менюта. И дали просторен ресторант в хотел без оферти тип "всичко включено в цената" е гаранция за чиста кухня и продукти в срок на годност.

Вторият проблем е с правилата на пазарната икономика - как така държавата ще казва какви точно пакети да предлагат хотелите - това зависи от избора на клиентите и идеите на предприемачите. Държавната роля може да е само в контрола, а не да редактира конкретни оферти. Има и трето, дори и въпреки протеста на сектора идеята да се приеме, то тя на практика е лесна за заобикаляне. Тогава защо кипи излишен труд, вместо агенцията по храните да се фокусира върху основната си задача и да следи да няма вредни или развалени храни на пазара.

Агенция по хотелите вместо агенция по храните. Тази нова табела трябва да си сложи сега ведомството на Йордан Войнов, за когото денят започна с пренареждане на цял един сектор - хотелиерския. Накратко, той предложи да диктува какви туристически продукти да предлагат българските хотели. Като най-търсеният "всичко включено в цената" (познат и като all inclusive) се ограничава - само за хотели с много звезди и места в ресторантите.

Тук започват много, при това основателни критики към идеята. Първо, защо държавен орган въобще решава да пренастройва продукти на цял сектор, вместо да върши собствената си работа - да следи качеството на храните. Какво общо има броят на звездите и местата в ресторанта с много по-важната тема за съдържанието на предлаганите менюта. И дали просторен ресторант в хотел без оферти тип "всичко включено в цената" е гаранция за чиста кухня и продукти в срок на годност.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


10 коментара
  • 1
    arimancer avatar :-P
    zeromancer

    "...парната икономика..."

    верно сме някъде там

  • 2
    nogica avatar :-|
    nogica

    защото малките хотели не хапят.Изчистиха храните,сега е ред на хотелите ,после на малките ресторанти,дюнери и фурни за закуски и така по реда

  • 3
    gope avatar :-|
    Gopeто

    Както обикновено става всеки прави, това което не му е работа. Ако започнат проверки за качеството на храните, тогава ще се разсмърди. Обаче инспекторите вместо да взимат едни пари под масата и да са приемани във всеки ресторант като важни гости, ще бъдат мразени и гонени.

  • 4
    thetheacher avatar :-|
    The.Teacher

    Ако има недоволни клиенти от т.нар. ол-инклузив, които не са получили това ,което са очаквали или са подведени от рекламите, си има Комисия за защита на потребителите и съд. Наистина е абсолютно изненадващо такова предложение. Сутринта го гледах и по Нова шефа на АХ, еми водещия като го питаше как така агенцията предлага такова нещо, човека гледаше в земята в тавана, на страни и т.н. и се мъчеше нещо да обясни но не успя. Явно просто му е спуснато отгоре и са му поставили задача да обяснява и да убеждава хората.

  • 5
    bluewater avatar :-P
    BlueWater

    "Комунистическа идея.
    Агенцията за храни пренарежда хотелиерския бизнес"

    Това е по-скоро опит да се въведат някакви правила на играта в ДЖУНГЛАТА наречена хотелиерски бизнес, където всеки прави каквото си иска за сметка на авторитета на България като добро място за туризъм!

  • 6
    pi314_ avatar :-P
    Боно Нончев

    [quote#5:"BlueWater"]Това е по-скоро опит да се въведат някакви правила на играта в ДЖУНГЛАТА наречена хотелиерски бизнес, където всеки прави каквото си иска за сметка на авторитета на България като добро място за туризъм![/quote]
    Ако за теб допустимо "правило на играта" може да бъде "ол инклузив ще предлагат само наши хора", то май не ти е много ясно каква игра се играе ...

  • 7
    bluewater avatar :-P
    BlueWater

    До коментар [#6] от "pi314_":

    Според мен целта за по-високи приходи от туризъм не съвпада с т.н. "ол инклузив" от който имат сметка само хотелиерите, които не могат да си намерят клиенти и разчитат за това на големите туристичеки вериги, които от своя страна ги карат да свалят цените до минимум.

  • 8
    dreamer79 avatar :-|
    атанас

    Не разбирам какво се чудите толкова. Лобитата отдавна налагат подобни закони, та този път пак действа старото правило на соц сервитьора "АКМ"(ако мине). Пример за други подобни бюрократични действия:

    - лицензите за всеки магазин, офис, будка и изискванията за щяло и нещяло
    - ограниченията за възраст на коли за таксита, които набутаха шофьорите към това да работят за големите под наем
    - щастливите кокошки и прасета, изискванията за кравите, които идват, забраната да се продават мляко и яйца от дребни стопани
    - забрана на пушенето навсякъде в заведения и отнемане на избора дали да го позволиш на собствениците
    - сега пак се чува за опит за регулиране на слагането на ботокс(стара идея на една дерматоложка, дето държи пазара на ботокс)- първо беше опит след курсове за стоматолози как да го поставят да се даде право да го правят само дерматолози, сега стана на някаква идея еди кои си процедури да са само за дерматолози...
    - забрана на кривите краставици
    - опит на транспортния министър да наложи монопол на големите транспортни фирми като забрани малките да правят курсове тип София-Куртово Конаре през Пловдив
    - създаване на ортодонтско еди какво си дружество и вкарване на текстове, че само хора със специалност(от 10ина години излизат по 1-2 такива от ВУЗ годишно) могат да работят такива неща, защото всъщност повечето зъболекари го правят след курсове извън ВУЗ, което е нормалната практика навсякъде по света, при липса на подобна регулация в цял ЕС

    Реално и ЕС налага щури забрани, наши лобита и те се опитват да регулират нещата така, че накрая малката конкуренция да изчезне или да се спре достъпа до пазара за нови играчи. Та какво се чудим? АКМ. За чиновника идеята някой да има право сам да решава какво да прави с бизнеса си или клиентът да определя пазара не съществува- изключва го като фактор. Достатъчно е някой с връзки да направи "сдружение за ...." и да се води инициатор, а чиновниците да подемат кампания за спасение на човечеството.

    Тоя път се вдигна вой и засега Миро Мършата се обяви против идеята на подопечните си. Други АКМта минаха и със сигурност ще се появяват във времето и нови, особено към края на мандата, когато спонсорите ще искат да са сигурни, че няма да изпуснат момента и да дойде смяна на ония горе, т.е. да трябва да се плаща пак.

  • 9
    dgerald avatar :-|
    dgerald

    До коментар [#7] от "BlueWater":

    Ами нали в това е пародията : многозвездните хотели да предлагат олинклузив?! Големи печалби ти казвам :)

  • 10
    agrotuz avatar :-P
    тимирут'

    Те умниците в МЗХ много-много да се не мешат в работата на Дилянчо Добрев, че да не ги цапардоса по главите с фалшивата си американска диплома. Май от скука чиновниците на БАБХ вече се чудят каква дивотия да изкарат в публичното пространство. От тази агенция само глупости излизат още от съдаването й насам, но сега не им ли дойде поне за миг просветление, че има цяло минитерство, което се занимава с туризма. Да се бяха поинтересували за становище от колегите си, поне да си бяха съгласували позициите, ама не - след като "ощастливиха" всички кокошки в страната, сега дойде ред и на туристите.
    "Агентите" на Мирко Пародията да си гледат качествената храна и безопасните напитки, а хотелското хранене да оставят на хотелиерите. И за последния тъпак е ясно, че площта на ресторанта няма връзка с качеството на обслужване или с предлаганата храна. Малките ресторанти на големите хотели са дразнещи за клиентите и очевидно разочарован турист не се връща. Едно разочаровано семейство може да възпре поне още 10-тина да идат в същия хотел, а една статия в западен или руски вестник може да остави някой хотел съвсем празен. И всъщност това е нормалната пазарна логика, при която не са малко празните хотели по нашето море, а като цяло България изобщо не става интересна дестинация за платежоспособни клиенти. Сега с подобна идея може да бъдат прецакани малките хотели с 2 и 3 звезди, където клиентите получават максималното внимание, на което домакините са способни. И услугата хранене при тях е само условна част от пакета "Ол Инклузив", а всъщност е нещо като домашното хранене.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал