Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Фалшиво право

Паркирането за живеещите в центъра

Всеки нов проект е труден, а много често провалът му лежи в слабото планиране и обсъждане. Поредният казус от този тип е в Столичната община - тя реши да направи втори опит, с който да създаде ред за паркирането на живеещите в центъра на София. Добра идея, но осъществяването й засега изглежда с куп дефекти. Изискват се куп излишни документи, ограничават се хора като членове на семейства и наематели, които би следвало да имат равни права с всички останали обитатели на центъра. Вярно е, че по-евтиното паркиране не може да се раздава без сито. Но какъв да е точният подбор трябва да е плод на проучване и дебат.

Проблем е, че никой в общината не е направил и обявил анализ, от който да се вижда за колко хора и автомобили става въпрос, за колко възможни за спиране паркоместа, как е изчислено ограничителното каре от четири пресечки и защо то се счита за достатъчно. Нито пък е доказал нуждата от описаните дузина документи (платен данък на недвижимия имот, застраховка на автомобила или сметка към ютилити компания). Накрая след извървяването на цялата процедура има и субективен елемент - може общински чиновник да прецени, че не отговаряш.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivanbaraban avatar :-|
    ivanbaraban
    • - 1
    • + 13

    Най-голямото несъвършенство на системата е трайно--несправедливостта ще си остане--В заключение ---смени системата

    Нередност?
  • 2
    glia avatar :-P
    shogun
    • - 16
    • + 13

    Не стигаха две статии за същото в рамките на два дни, че сега и едни редакционен коментар. Следващи път си купете апартаменти с гаражи.

    Нередност?
  • 3
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 2
    • + 9

    До коментар [#1] от "ivanbaraban":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++
    Това е най-краткото и смислено нещо, което съм прочл по темата!

    Нередност?
  • 4
    agrotuz avatar :-|
    тимирут'
    • - 1
    • + 7

    Намирането на място за нощуване на колата е проблем, който никога няма да бъде решен, ако не се заложи на трайно решение. Даже ще става все по-зле с времето. И в кварталите вече е трудно, какво остава в идеалния център. Всичко идва от там, че рядко има семейство без кола или с една кола. Което е нормално, но градът не е проектиран да събере толкова много автомобили. Всъщност проблемът не е само до паркирането, а и до трафика, защото улиците са тесни и не осигуряват нужната пропускателна способност.
    Най-радикалното и най-добро решение би било да не се допускат коли в центъра. Но преди да се случи това общината трябва да инвестира в подземни паркинги с голям капацитет. Мисля, че след завършване на метрото това е следващото необходимо действие. И повече да не се допуска проектиране на жилищни и офис-сгради без нужния капацитет на подземни паркоместа.

    Нередност?
  • 5
    red.mary avatar :-?
    red.mary
    • - 4
    • + 6

    Цените определени за винетки за паркиране са напълно своеволни, което показва, че тяхната цел е да се напълни с приходи едно дружество. На какво основание едната зона е с цена 150, а другата 100? Какви разходи за тях прави общинското дружество, с които да обосновава така определните цени? На какво основание е определна цена 150 лева, ане напр. 15 или 250? Как е обоснована тази сума?
    После, заплащането на цената им, какви права дава и какви гаранции дава събралото парите дружество, че заплатилият ги ще ползва предплатената услуга?
    И накрая, справедливо ще е всеки, който паркира близо до дома си или да не плаща нищо, защото улиците за публична собственост, или всички да плащат, включително и в кварталите. Защото само това би било справедливо.

    Нередност?
  • 6
    al_georgieva avatar :-|
    Albena Georgieva
    • - 2
    • + 6

    несправедливо е живеещите в централната градска част да имат претенции върху улиците и тротоарите пред сградите.

    несправедливо е да се оплакват, че ще имат възможност да паркират колите си срещу 150 лв за година, а на приходящите 150 лв. ще им стигнат само за 75 часа

    Центърът не е предвиден да събере толкова коли, същата е ситуацията и в други европейски градове. Пред сграда с 10 - 15 жилища има възможност за паркиране на няколко автомобила, което е недостатъчно, но толкоз....

    Удоволствието да живееш в центъра където и да е по света е свързано с неудобства - повече шум, проблеми с паркиране, по-мръсен въздух, липса на достатъчно места за игра на деца, по-скъпи магазини, т.н.

    и при всичките тези неудобства разликата цената на имотите е значителна - примерно в Люлин 2 за 45 000 евро може да се купи ново тристайно жилище, а в центъра на София цената за същото е минимум двойна


    Нередност?
  • 7
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 3

    Е така е котета, общинарите нищо не правят по въпроса на трафика и паркирането в Центъра вече едно 60 години и те ти проблем....
    Не само че нищо не правят ами и "вкарват" трафик в Центъра с глупавите си проектчета, като вземете разширението на Цариградското шосе 1972-73 което доведе колите до Орлов мост да пият бира в Ариана, та свъшите с бул. Тодор Александор който "доведе" "Люлин" практически пред Шератон, вероятно пак за по питие....
    За презастрояването на Центъра от рестипуто-демосратите 1991-2005 отделен разговор....

    Нередност?
Нов коментар