Държавата и частният монопол

   ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

БТК гони от каналите си всички кабелни оператори, чиито трасета нямат разрешения за строеж от общините. Прошка няма: който не е изряден трябва или незаконно да окачи жиците си пак по дърветата, или да спре услугата към клиентите си.

БТК е частна компания. И преследва частния си интерес. По-важното е как се стигна дотук и какво ще се случи нататък. Със сигурност юристите на телекома, на конкурентите му и на регулатора ще спорят с точки от закони и разпоредби. Но има принципни постановки, залегнали в основите на държавността. Като например, че за спазването на законите следи държавата. А не частна компания. Който и да е собственикът й.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rodnirodni avatar :-?
    rodnirodni
    • - 4
    • + 22

    Като добавка към статията : да се има предвид, че кабелните оператори ползват предимно каналната мрежа предназначена за захранване на уличното осветление или такава предназначена за високоволтови кабели - както е на снимката. Остава отворен въпроса, който никой не коментира - че не е редно и безопасно (дори при изтегляне на оптичните кабели)

    Нередност?
  • 2
    tarator9 avatar :-|
    tarator9
    • - 43
    • + 14

    На неспазващите законите пак някой друг им е виновен. И Капитал, за съжаление ги защитават, защото имат зъб на новия собственик на БТК.

    Нередност?
  • 3
    bz avatar :-|
    bz
    • - 14
    • + 14

    Отново смешен плач.
    "Вярно е че не спазваме законите ама Вие хванете други нас ни оставете."
    Много интересно в България всички са на мнение че правилата не се спазват и това е проблем, обаче промяната я виждат в това другите да спазват правилата защото са будали а ние сме тарикати и нас не ни закачайте.

    Нередност?
  • 4
    tarator9 avatar :-|
    tarator9
    • - 2
    • + 48

    До коментар [#3] от "bz":

    Спомням си преди няколко години като си говорих с един далечен роднина в България. През цялото време ми обясняваше какъв кошмар е в БГ и как никой не спазвал правилата и законите. След известно време разговорът се насочи към КАТ и радари и ми разказа как се обаждал на познат в полицията когато го спрели за превишена скорост и оттървал глобата. Дори и не осъзна абсурда на ситуацията, но и аз не му го посочих. Няма никакъв смисъл.

    Нередност?
  • 5
    m_style avatar :-P
    m_style
    • - 6
    • + 23

    Очаквана първа бизнес "реформа" от руско-българския нов собственик. В културата на олигархичният мениджмънт е така. Нищо ново. Обичайте руските рубли, интереси и власт.

    Нередност?
  • 6
    bogry avatar :-|
    BoGry
    • - 3
    • + 26

    Абе Царя навремето, като продаваше БТК, дали включи в цената и тези "разрешения за строеж"? Че той и кабелите не включи! Що не му потърсят сметка, или да ги плати заедно с Милен Велчев! Я дано се кандидатира, та да го изберем пак и да си порине кочинката! Той къде е, този стар юнак?!

    Нередност?
  • 7
    vesko_dechev avatar :-P
    Веселин Дечев
    • - 1
    • + 11

    [quote#5:"m_style"]Обичайте руските рубли, интереси и власт[/quote]
    А рускините?

    Нередност?
  • 8
    mitko11 avatar :-|
    mitko11
    • - 3
    • + 41

    Всъщност кой реши, че шахтите и подземната инфраструктура са собственост на БТК, а не на общините? Още малко и общините ще плащат на БТК за подземните кабели за улично осветление и силовите кабели!!!

    Нередност?
  • 9
    marin avatar :-|
    Марин
    • + 11

    Според мен шахтите и кабелните трасета (специално в София) минават в 99% в общинска територия (тротоари и улици) и са строени преди ЗУТ, т.е. преди затягане на изискванията за разрешения за строеж. По всяка вероятност голямата част от тези шахти и трасета са незаконни по смисъла на закона, но търпими от гледна точка на общината. Т.е. общината може да реши този казус и решението да бъде в полза на потребителите - да разреши достъпа до тези трасетата и за други фирми.

    Нередност?
  • 10
    opinionated avatar :-|
    opinionated
    • - 6
    • + 8

    Много слаба позиция от Капитал. Проблема е наистина във факта, че БТК е получила общинска собственост на основанието, че са я обсебили още от комунистическо време, но определено проблема не е в това, че не дават достъп до вече обсебената инфраструктура на 3-ти лица без изрядни документи.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
Нов коментар