Пари за нищо

Рекламата на цифровизацията

Непрозрачно, нагласено и най-вече ненужно. Това е краткото описание на най-голямата PR поръчка на държавата. В нея транспортното министерство търси агенция, която да похарчи 10 млн. лв. бюджетни средства за реклама на прехода от аналогова към цифрова телевизия.

Недъзите на процедурата са безбройни. Но най-значимият е, че няма нужда да се прави такава скъпа кампания. Медиите сами биха описали какво ще се случи, ако пресофисът на ведомството организира няколко разяснителни пресконференции. Отделно телевизиите имат полза от разгласяване на информацията как и къде ще могат да бъдат гледани програмите им. Пък и да не забравяме, че имаме и обществени медии, които държавата така или иначе финансира, и те могат да съобщават цялата нужна на гражданите информация. Самото министерство също си има сайт, на който експерти могат да отговарят на въпроси на потребители. А и търговците на телевизори и устройства едва ли ще пестят средства в надпреварата кой да вземе по-голям дял от новия гарантиран пазар. Всички тези аргументи обаче явно са пренебрегнати и държавата е решила да прави рекламна кампания.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


10 коментара
  • 1
    yotata avatar :-|
    йотата

    Ох, и тия ли?

  • 2
    vjacho avatar :-P
    Вячеслав Атанасов

    В къщи имам и аналогова и цифрова телевизия.Що не рекламират запалки?Много хора вероятно ползват само кибрит.Нищо не схващам.Това на друга планета сигурно го няма.

  • 3
    borabora54 avatar :-P
    borabora54

    Ето още няколко "идеи" за PR кампании: (моля, ще пратя сметката си за да ми преведете 10-те процента за авторство)
    - преход от цигански каруци към малки камиончета
    - преход от тоалетна в двора и клекало към тоалетна чиния със седалка
    - технология за прехода от качване в трамвай към качване в метро
    - инструкция за движението по магистрала вместо по разбит коларски път
    .... имам още...

  • 4
    bogry avatar :-|
    BoGry

    "Първо, допускат се само мегаголеми компании, което свива конкуренцията и навява мисли за предопределен победител."
    Това го кажете като нещо лошо на Станислав ДЯнков! Според него дребни некадърници не трябва да имат място на пазара.

    "Трето, изборът на победител ще става по субективни технически критерии, а не по цена."
    Тук не знам защо сте го сложили в негативите! Досега винаги се е гледала цената - най-ниската печели (който я знае, за да я предложи)! После се оказва, че за тази цена всички материали и консумативи трябва да са по-евтини от боклука! И цената се оправя с анекс, но спечелилият договора е спечелил договора!

    "Четвърто, все още тече проверка на Комисията за защита на конкуренцията дали процедурата не е опорочена, но все още решението не е излязло."
    Е чакайте първо да видим кой печели де!

    "Пето, спечелилият трябва да е доста бърз, защото ще има време да изрекламира цифровия преход само до края на януари."
    А защо си мислите, че вече не е готов?

    "И последно, но не маловажно - с бюджетни средства ще се популяризира частен монопол"
    Добр'утро! Кога не е било така?!

  • 5
    gope avatar :-P
    Gopeто

    Марк Нопфлер ще прави концерт дигодина и властта се готви да го посрещне подобаващо.

  • 6
    marin avatar :-|
    Марин

    Заглавието е супер, бих го допълнил и с останалата част от песента на Дайър Стрейтс.
    Money for nothing and chicks for free ...
    Пари за нищо и мацки без да плащаш ...

  • 7
    gope avatar :-|
    Gopeто

    Смисъла на това харчене е като инвестиция в ограда на гробища. Навремето поискали от общината пари от Марк Твен, за да се направи ограда на гробището. Той отказал с аргумента, че това е ненужно. Тези, които са отвън не искат да влезат, а тези, които са вътре няма как да излезат.

  • 8
    agrotuz avatar :-|
    тимирут'

    Тази кампания наистина е напълно безсмислена за потребителите. Нещо, което е задължително по регламент на ЕК, не се нуждае от популяризиране и разясняване - то просто се прави, иначе следва санкция. Потребителите ще имат нужда от допълнително оборудване или подмяна на телевизорите, затова по-разумно би било с тази сума да се субсидират разходите на хората. От това, което се прави, единствената полза ще е да се увеличат парите в графата "усвоени" по мярката "техническа помощ", а реалният принос ще е нулев. Пак се дават лоши знаци, а партньорите от ЕС не са слепи и това се отчита. Сещам се поне за една причина бенефициентът да е "мегакомпания" - няма да му е проблем да разплати комисионните на "съответните" хора. Значи - нищо лошо не е забравено, но нашето лошо е по-мало лошо.

  • 9
    daria_vip avatar :-|
    daria_vip

    Хората са си пуснали безжична 8К телевизия ние още смятаме дали да сме на въглища или дърва .
    Ох ще умра .

    https://www.theverge.com/2012/5/17/3026318/nhk-8k-super-hi-vision-terrestrial-broadcast

    http://gizmodo.com/5911179/japan-successfully-broadcasts-an-8k-signal-over-the-air-prepare-to-upgrade-your-tvs-again

  • 10
    objective avatar :-|
    objective

    За какво "реклама" може изобщо да става дума ? За това, как "ощастливеният" потребител да подвключи към аналоговия си приемник една "Set-Top-Box" кутийка, за да започне да ползва една морално остаряла и неперспективна (в смисъл на ІТ конвергентност и интерактивност) цифрова технология ? При положение, че за слабо урбанизираните райони отдавна се наложи като най-перспективна сателитната цифрова телевизия от типа Direct-to-Home satellite broadcasting, а в силно урбанизираните райони отдавна се предлага още по–перспективната интерактивна IP ТВ цифрова технология ?
    Още повече, когато през второто десетилетие на 21 век здравият разум предполага вместо да се разхищава безценен национален честотен ресурс за безперспективни технологии, да бъде поддържан само онзи "санитарен" минимум от DVB-T мултиплекси, който би осигурил по алтернативен начин разпространение до масовата аудитория на държавните и на десетината най-гледани канали с национален обхват !


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

А къде бляхте толкова време?

А къде бляхте толкова време?