Където и популизмът носи привилегии

Дебатите в Столичния общински съвет за паркирането

Шествие протест срещу платеното паркиране в центъра на София и синята зона
Шествие протест срещу платеното паркиране в центъра на София и синята зона
Шествие протест срещу платеното паркиране в центъра на София и синята зона    ©  Георги Кожухаров
Шествие протест срещу платеното паркиране в центъра на София и синята зона    ©  Георги Кожухаров

Покрай разбунилата духовете в София нова наредба за паркирането в града и по-специално в неговия център в социалните мрежи на голяма популярност се радват снимки на лондонския кмет Борис Джонсън на колело - както всеки ден ходи на работа. Той впрочем често е обвиняван в популизъм. Но дали прави това с PR мотиви или просто защото така му харесва, фактът е, че се движи из града като негов редови жител.

В четвъртък общинските съветници в София проведоха поредното си драматично заседание, свързано с паркирането в българската столица. Но не за да обсъдят още веднъж съмнителните си основания за въвеждането на новите правила и цени за т.нар. синя зона, а за да решат какво да правят с привилегиите, които неизменно си дават според традицията на българската политическа култура - публичните услуги, за които гражданите плащат все повече, за тях неизменно да са безплатни, т.е. покривани от данъкоплатците.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    agrotuz avatar :-P
    тимирут'
    • + 4

    Когато популизмът се срещне със злобата и завистта, резултатите винаги са неописуемо тъпи. Поплитиците ни са популисти и лицемери, особено тези от ГЕРБ, и затова винаги търсят начин да се ориентират според обществените настроения. И понеже видяха срещу себе си една озлобена и надъхана за протести тълпа, реагираха първосигнално, като се отказаха от една от привилегиите си. Няма проблем едни около 70 автомобила с индивидуални пропуски да паркират безплатно, но само те. Няма как да се обоснове проблемът да се дадат 70 поименни пропуски на фона на хилядите коли в центъра. Но нали се търси успокояване, как да не е по волята на гражданите...

    Нередност?
  • 2
    dggm avatar :-|
    dggm
    • + 5

    Вярно, че е доста неприятен процес и е пълен със злоба.

    Това обаче не премахва факта, че прогрес има и ограничаването на автомобилното движение е неизбежното бъдеще.

    Чакаме истинските велоалеои, стратегия за развитие на парковите пространства, градския транспорт и т.н.

    Нередност?
  • 3
    nikolavj avatar :-|
    Никола Йорданов
    • + 5

    Оня ден четох във фейсбук цитат от кмета на Богота (по смисъл, не знам дали съм съвсем точен): "една държава е развита, не когато бедните карат коли, а когато богатите използват обществен транспорт."

    Нередност?
Нов коментар