Където и популизмът носи привилегии
Дебатите в Столичния общински съвет за паркирането


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Покрай разбунилата духовете в София нова наредба за паркирането в града и по-специално в неговия център в социалните мрежи на голяма популярност се радват снимки на лондонския кмет Борис Джонсън на колело - както всеки ден ходи на работа. Той впрочем често е обвиняван в популизъм. Но дали прави това с PR мотиви или просто защото така му харесва, фактът е, че се движи из града като негов редови жител.
В четвъртък общинските съветници в София проведоха поредното си драматично заседание, свързано с паркирането в българската столица. Но не за да обсъдят още веднъж съмнителните си основания за въвеждането на новите правила и цени за т.нар. синя зона, а за да решат какво да правят с привилегиите, които неизменно си дават според традицията на българската политическа култура - публичните услуги, за които гражданите плащат все повече, за тях неизменно да са безплатни, т.е. покривани от данъкоплатците.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Когато популизмът се срещне със злобата и завистта, резултатите винаги са неописуемо тъпи. Поплитиците ни са популисти и лицемери, особено тези от ГЕРБ, и затова винаги търсят начин да се ориентират според обществените настроения. И понеже видяха срещу себе си една озлобена и надъхана за протести тълпа, реагираха първосигнално, като се отказаха от една от привилегиите си. Няма проблем едни около 70 автомобила с индивидуални пропуски да паркират безплатно, но само те. Няма как да се обоснове проблемът да се дадат 70 поименни пропуски на фона на хилядите коли в центъра. Но нали се търси успокояване, как да не е по волята на гражданите...
Вярно, че е доста неприятен процес и е пълен със злоба.
Това обаче не премахва факта, че прогрес има и ограничаването на автомобилното движение е неизбежното бъдеще.
Чакаме истинските велоалеои, стратегия за развитие на парковите пространства, градския транспорт и т.н.
Оня ден четох във фейсбук цитат от кмета на Богота (по смисъл, не знам дали съм съвсем точен): "една държава е развита, не когато бедните карат коли, а когато богатите използват обществен транспорт."
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.