Извън границата на търпението
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Извън границата на търпението

Извън границата на търпението

Запушването на тежкотоварния трафик през Капитан Андреево

2777 прочитания

"Пътища" и "ремонти" са любими думи на управляващите напоследък. Сигурно няма представител на властта, който по някаква абсолютно логична и неоспорима причина да не се кичи поне с малка част от лаврите около изграждането на новите магистрали и рехабилитацията на съществуващите трасета. В същото време, когато от два дни трафикът през най-натоварения с тежкотоварни автомобили граничен пункт е практически свит наполовина и има всички шансове това да продължи дълго, ведомствата се надпреварват да обясняват как нито едно от тях няма нищо общо с проблема.

Заради струпването на ремонти по едно и също време (пътят към ГКПП Капитан Андреево, самият пункт и подмяната на софтуерната система на турската гранична администрация) български, турски и всякакви други тирове чакат с часове и дни на митницата. Собствениците им, разбира се, губят пари: както бързо изчислиха - по 150 евро на ден на камион само от забавянето. За служителите във ведомствата казусът е прост: да минат отдругаде. Но може би нямаше да мислят така, ако бяха поставени пред избора на превозвачите: да губят всеки ден по няколкостотин евро, ако изпращат камионите си по обичайния си маршрут, да зареждат допълнително стотици литри гориво, за да заобикалят, чупейки автомобилите си по неасфалтирани пътища, или да губят клиенти и да плащат неустойки заради неизпълнени и закъснели поръчки.

Да, за да стане по-лесно преминаването на границата, пътят трябва да се ремонтира, а пунктът - да се разшири. Просто това можеше да се организира по-добре - така че превозвачите да бъдат предупредени за възможни забавяния, това да се координира и с турската администрация, за да няма наслагване на проблеми, а и защо не да се работи нощем?

Все пак пътищата се правят основно заради трафика по тях, а не заради егото на политиците. Не може последните да са в обектива само когато има повод за шампанско, а когато стане проблемно - да бягат, та пушек да се вдига.


4 коментара
  • 1
    bz avatar :-|
    bz

    Така ами Борисов и ГЕРБ веднага трябва да си посипят главата с пепел поемайки отговорност за "подмяната на софтуерната система на турската гранична администрация".
    Направо да не строим магистрали изобщо че се обезсмислят моментално при всеки ъпгрейд на софтуера в Турция ?!?

  • 2
    gospodin avatar :-|
    Г-н D

    Тежкият товарен трафик в Стара Европа е качен на релси, за да освободи пътищата за лекия трафик. Ремаркетата - на ж.п. платформи. Това го правеше преди 20 г още СО МАТ. Но сега г-н Борисов мисли като цезар и строи шосета. За по-рационалните и щадящи инфраструктурата възможности, явно ще мисли следващият Министерски съвет.

  • 3
    agrotuz avatar :-|
    тимирут'

    Очевидна е лошата организация и от двете страни на границата. Това със софтуерът на турската администрация е неизбежно - все някога трябва да се случва, а там няма почивен ден. Ремонтът на пътя до Кап. Андреево е неуместна работа е неправилен момент. От една страна няма осигурено обходно трасе, от друга - отново ни напомня, че нямаме пътна инфраструктура към другите 2 пункта - към М. Търново и към Лесово. Това са остатъци от годините на комунизма, когато нямахме нормални пътища към Турция и всички минаваха все по това трасе през Свиленград. Другият въпрос е много по-основателен - кой нормален човек строи пътища и пунктове през зимата? Пак се бърза с "усвояването" на някакви пари, заради което след 2-3 години пак ще се налагат ремонтни дейности. Но тогава друго правителство ще трябва да се занимава с тази работа, а сегашните ще имат още един предизборен кьр-фишек...

  • 4
    agrotuz avatar :-|
    тимирут'

    До коментар [#2] от "Г-н D.":

    Как да се качи тежкият товарен трафик на жп-платформи, като Мони Не-в-Дянков и Иво Московчето целенасочено унищожават жп-компаниите? Къде са им жп-платформите и локомотивите за тази работа, пък и трасетата като цяло са в лошо състояние и времето за трансфер се удължава с часове. За цял мандат така и не намериха желание да направят схема за терминалите по жп-инфраструктурата, която да е максимално удобна за превозвачите. Колкото до СОМАТ - те никога не са си возили камионите по железницата. Но в онези години вътрешните спедиции на тежки и обемни товари ставаха по железницата. Имаше вагони за всичко - за зърно, за насипни товари, за цимент, цистерни за горива и за химични продукти, платформи за контейнери и т.н. От внос дървеният материал, желязната руда, въглищата и др. идваха с шлепове и се претоварваше на вагони. За износът на плодове и зеленчуци към СССР имаше с хладилни вагони, а за консервите - в контейнери върху вагони-платформи до ферибота. Изобщо в онези години по нашите пътища почти липсваха тежки камиони, а сега всичко е свалено на автомобилен транспорт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

И с милиарди, и без милиарди...

И с милиарди, и без милиарди...

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK